Lääkkeellinen tyhjennys -voiko tällainen olla normaalia?
Keskeytyneen raskauden vuoksi minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys reilu kolme viikkoa sitten. Kaikki sujui hyvin ja vuotokin loppui reilussa viikossa.
Vatsassa ei ole ollut mitään kipuja ja kaikki vaikuttaisi olevan ok. Eilen sitten alkoi yhtäkkiä karmeat vatsakivut, olin toista tuntia aika kipeä. Vessassa kun kävin, niin pyyhkiessä huomasin n. viinirypäleen kokoisen verihyytymän. Kivut loppui kuin seinään eikä mitään vuotoa jatkunut. Olikohan kohtuun jäänyt jotain rämmäleitä? Onko ihan normaalia että vuoto lakkaa melkein kahdeksi viikoksi vaikka kohtu ei olisi kunnolla tyhjentynyt?
Mietin soittoa polille, pelottaa tulehdus.
Kommentit (37)
Keskeytyneet keskenmenot tulee aika huonosti lääkkeillä ulos.
2
Suorititko tyhjennyksen kotona? Eri sairaanhoitopiireillä on erilaisia menetelmiä, miten eri tapauksissa toimitaan. Jos teit tyhjennyksen kotona, niin silloin sinua ei ole ilmeisesti ultrattu tyhjennyksen jälkeen, oliko raskausmateriaali tullut ulos? Kohtuun on saattanut jäädä raskausmateriaalia ikään kuin tulpaksi, joka nyt sitten irtosi. Suosittelen kyllä yhteydenottoa sairaalaan naistentautien polille ultrausta varten.
T. Naistentautien polilla työskennellyt sh
Voi ei... Luulin et tää olis jo ohi. Kun ei mitään kipuja tms. ole. Vatsani on ollut poikkeuksellisen seesteinen, yleensä kun on kaikenmaailman nippailuja sekä jomotuksia. Selviääkö verikokeilla? ap
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:19"]Suorititko tyhjennyksen kotona? Eri sairaanhoitopiireillä on erilaisia menetelmiä, miten eri tapauksissa toimitaan. Jos teit tyhjennyksen kotona, niin silloin sinua ei ole ilmeisesti ultrattu tyhjennyksen jälkeen, oliko raskausmateriaali tullut ulos? Kohtuun on saattanut jäädä raskausmateriaalia ikään kuin tulpaksi, joka nyt sitten irtosi. Suosittelen kyllä yhteydenottoa sairaalaan naistentautien polille ultrausta varten.
T. Naistentautien polilla työskennellyt sh
[/quote]
Kotona suoritettiin tyhjennys. Pitää varmaan huomenna soittaa... Kai kuumetta tulisi jos tulehdus olisi päällä?
Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys sairaalassa, koska raskausmateriaalia oli paljon. Ei ultrattu lääkkeiden jälkeen. Hoitaja vaan tarkasti ämpäristä, että istukka ja sikiö tulivat kokonaisina pois.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:23"]
Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys sairaalassa, koska raskausmateriaalia oli paljon. Ei ultrattu lääkkeiden jälkeen. Hoitaja vaan tarkasti ämpäristä, että istukka ja sikiö tulivat kokonaisina pois.
[/quote]
Mahtoi olla näky. Kaikkeen sitä hoitajat joutuvat :(
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:19"]Suorititko tyhjennyksen kotona? Eri sairaanhoitopiireillä on erilaisia menetelmiä, miten eri tapauksissa toimitaan. Jos teit tyhjennyksen kotona, niin silloin sinua ei ole ilmeisesti ultrattu tyhjennyksen jälkeen, oliko raskausmateriaali tullut ulos? Kohtuun on saattanut jäädä raskausmateriaalia ikään kuin tulpaksi, joka nyt sitten irtosi. Suosittelen kyllä yhteydenottoa sairaalaan naistentautien polille ultrausta varten. T. Naistentautien polilla työskennellyt sh [/quote] Kotona suoritettiin tyhjennys. Pitää varmaan huomenna soittaa... Kai kuumetta tulisi jos tulehdus olisi päällä?
[/quote]
Kyllä varmaan riittää kun huomenna soitat, jos oot hyvävointinen. Kuumetta olisi ainakin jos olisi raju tulehdus.
T. Sh
Ei sinulla ole välttämättä tulehdusta tai kipuja, mutta raskausmateriaalia on voinut jäädä kohtuun. Se on yleistä keskeytyneissä keskenmenoissa. Käy huomenna ultrattavana niin selviää tarvitsetko kaavintaa.
2
[/quote]
Tämä on yleinen käytäntö. Yleensä kaikki tulee hyvin pois. Meillä oli lääkärillä käytäntönä ultrata jos sattui potilaana olemaan esimerkiksi hyvin nuori ja synnyttämätön nainen.
T. Sh
kai sulle silti sovittiin jälkitarkastus?
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:29"]
[/quote]
Tämä on yleinen käytäntö. Yleensä kaikki tulee hyvin pois. Meillä oli lääkärillä käytäntönä ultrata jos sattui potilaana olemaan esimerkiksi hyvin nuori ja synnyttämätön nainen.
T. Sh
[/quote]
Miltä se tuntuu? Nähdä sikiö jonka äiti abortoinut ja joutua viemään sen sairaalan biojätteisiin?
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:30"]kai sulle silti sovittiin jälkitarkastus?
[/quote]
ei minulle ainakaan mitään jälkitarkastusta sovittu. Ei kai tyhnennyksien/keskeytyksien jälkeen tehdäkkään? Ainakaan ei meilläpäin. 2
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:29"]
[/quote]
T. Sh
[/quote]
Miltä se tuntuu? Nähdä sikiö jonka äiti abortoinut ja joutua viemään sen sairaalan biojätteisiin?
[/quote]
Ääliö, ei kaikki ole abortoituja, vaan vaikka näitä keskeytyneitä keskenmenoja yms.
Keskemeno=keskenmeno, keskeytynyt keskenmeno=raskaus jatkuu, epäonnistunut keskenmeno=epäonnistunut keskenmeno. Eikö?
Sinullahan olisi pitänyt olla jälkitarkastus. Et mennyt?
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:29"]
[/quote]
T. Sh
[/quote]
[/quote]
Kylmäävältä. Usein pieniviikkoiset tulevat vessanpyttyyn ja vessa vedetään. Se oli aluksi todella järkyttävää nuorelle hoitajalle. Meidän sairaanhoitopiirissämme käytäntönä on antaa yli 12-viikkoisia kantaville naisille portatiivi ja nämä sikiöt menevät poltettavaksi/haudattavaksi.
Keskeytynyt keskenmeno= keskenmeno, jossa sikiö jää sisälle kuolleena.
Minä tein abortin kun olin 16v, äitini painostuksesta. Tein lääkkeellisen tyhjennyksen kotona. Huusin ja itkin. En olisi halunnut. Mutta vasta siinä vaiheessa kun sikiö oli vessanpöntössä ja pakotin äitini vetämään vessan, hän ehkä ymmärsi mitä laittoi minut tekemään. Kun myöhemmin sain kuitenkin nuorena lapsen, ei enää äiti koskaan kritisoinut tai sanonut etten ole valmis. Hän näki että olen hyvä äiti. Taitaa nykyään kaduttaa tuo vieläkin.
mulla kävi noin, mutta se hyytymä oli kananmunan kokoinen ja parin vkon päästä tuli. soitin sinne sairaalalle, mutta ei kuumetta, ei tarvinnut mennä. vuotoa ei tullut, suoritettiin sairaalassa, kuten rv10 lähtien tehdään (vai oliko niin että täällä kaikki tehdään sairaalassa)
Oli jäänyt. Sinun pitää käydä huomenna tarkistuttamassa että onko vielä jäänyt. Minulla myös keskeytynyt keskenmeno (kaksoset), ei tullut kaikki ulos ja jouduin kuukauden päästä kaavintaan.