Voiko ohut talvitakki olla lämmin?
Lapsemme sai Rasavil-talvitakin. Takki tuntuu tosi ohuelta toppatakiksi. Onkohan se lämmin?
Kokemuksia? Tarkoittaako paksu=lämmin ja ohut=ei lämmin? Vai tönkköpaksu=halpa, ohut=laadukkaampi?
Kommentit (4)
Ohutkin takki on riittävän lämmin tällä kelillä.
Toisekseen, urheilu-talvivaatteet on ohuempia. Ne on tarkoitettu liikkumiseen, jolloin ei niin hirveän paksua vaatetta tarvitakaan. Kaiken lisäksi toiset ovat lämminverisempiä kuin toiset. Ei siis auta kuin kokeilla mille kelille takki on sopiva.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 18:48"]
Ohutkin takki on riittävän lämmin tällä kelillä.
Toisekseen, urheilu-talvivaatteet on ohuempia. Ne on tarkoitettu liikkumiseen, jolloin ei niin hirveän paksua vaatetta tarvitakaan. Kaiken lisäksi toiset ovat lämminverisempiä kuin toiset. Ei siis auta kuin kokeilla mille kelille takki on sopiva. [/quote]
No tällä säällä (+12) todellakin selviää ja vaikka hiihtolenkillä. Mutta pitäisiköhän hommata paksumpi takki kovia pakkasia varten.
ap
Untuvatakki on todella lämmin, vaikka olisikin ohut.
No olen joskus kokeillut sellaista rekkamiehen työtakkia, joka mielestäni oli uskomattoman lämmin niin ohueksi takiksi, joten mielestäni voi olla ohutkin hyvä. Paljon riippunee myös kankaasta ja esim. hihansuista ovatko leveät vai kunnon resorit jne. Itse olen ostanut halpoja naisten takkeja, ja melkein lyön vetoa että miesten takit ovat lämpimämpiä, sellaisia ohuesta heikkolaatuisesta kankaasta ei varmaan miehille edes takkeja tehdä ja olemattomalla vuorilla, kun koko takista käy tuuli läpi.