Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haisee muuten aivan hirveälle nuo hajustetuilla pesuianeilla pestyt vaatteet

Vierailija
27.10.2014 |

Lapsellani oli kylässä lapsikavereita ja luoja niiden vaatteet "tuoksuivat" kukkaiselle pesuaineelle. Siis aivan hirveä haju jäi leijumaan heidän jälkeen. Huh!! Kuka noita oikeasti käyttää ja miksi??? 

Kadulla, ulkona raikkaassa pakkasilmassa muutama päivä takaperin, minua tuli vastaan lapsiperhe. He jättivät jälkensä aivan kamalan pesuainelöyhkän, joka leijui vielä useamman metrin heidän jälkeen. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:23"]

Kirpparilta jä ostamatta usein nuo löyhkäävät vaatteet, jotka muuten kyllä olisi kelvanneet. Huuhteluainelöyhkä ei nimittäin lähde vaatteesta ihan yhdellä pesulla.

[/quote]

Kyllä kirpparilta ostetuissa vaatteissa suurin ongelma on se kirpparin haju eikä huuhteluaineen haju. Olen toistakymmentä vuotta ostanut lähes kaikki vaatteet kirpparilta, enkä ole vielä törmännyt yhteenkään vaatteeseen, joka tuoksuisi merkittävästi huuhteluaineelle. Sen sijaan hajuveden ja kirpparin ja homeen hajuisia vaatteita tulee vastaan pilvin pimein. Kenties luulet sitä kirpparin tunkkaista hajua huuhteluaineen hajuksi?

Vierailija
42/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:46"]

Joku tuossa mainitsi, että huuhteluaineet tuoksuvat miellyttävälle. Saattaa olla, että joku merkki tuoksuukin, mutta kyllä joukossa on kamalalle lemuavia. Se lemu on niin voimakas, että se tarttuu ulkona kuivatettaessa hajuttomilla aineilla pestyihin vaatteisiinkin. Olen siis luopunut hajustetuista pesu- ja huuhteluaineista jo monta vuotta sitten ja olen sitä mieltä, että parhaalle tuoksuu ulkona suvituulessa kuivatettu pyykki.

[/quote]

Minä on kuivata ulkona mitään pyykkejä, koska ne alkavat haista sieillä koiralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:46"]

Joku tuossa mainitsi, että huuhteluaineet tuoksuvat miellyttävälle. Saattaa olla, että joku merkki tuoksuukin, mutta kyllä joukossa on kamalalle lemuavia. Se lemu on niin voimakas, että se tarttuu ulkona kuivatettaessa hajuttomilla aineilla pestyihin vaatteisiinkin. Olen siis luopunut hajustetuista pesu- ja huuhteluaineista jo monta vuotta sitten ja olen sitä mieltä, että parhaalle tuoksuu ulkona suvituulessa kuivatettu pyykki.

[/quote]

Minä on kuivata ulkona mitään pyykkejä, koska ne alkavat haista sieillä koiralle.

[/quote]

siis EN kuivata

ed

Vierailija
44/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihmeellistä että hajustamattomia pesuaineita on vain murto-osa kaikista vaikka kaikki vauva-fooruminkin mammulit käyttävät vain niitä.

Vierailija
45/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mä aina kotiin tullessani katson naulakosta onko takkeja (ja onko ylimääräisiä takkeja) ja huudan "moi".

Toisinaan naulakko on tyhjä ja huutooni ei vastata. Meillä ei siis ole ketään kotona. Silti haisee aivan järkyttävästi kukkaispesuaineelle.

Tiedän heti, kuka meillä on ollut kylässä ja jättänyt hajun jälkeensä.

Vierailija
46/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:59"]

On se ihmeellistä että hajustamattomia pesuaineita on vain murto-osa kaikista vaikka kaikki vauva-fooruminkin mammulit käyttävät vain niitä.

[/quote]

mistä noin päättelet? eiköhän täällä suurin osa käytä noita haisuaineita

Vierailija
47/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hajusteettomat pesuaineet ja huuhteluaineet haisevat. Jotkut niistä haisevat erityisen pahalle. Ei ole kemikaalia, mikä ei haise miltään. Minä tykkään enemmän hajustetuista pesuaineista. Tämä on makuasia, enkä ole mieltymykseni takia yhtään sen huonompi ihminen kuin muutkaan.

Vierailija
48/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistan aina kun naapurini on pessyt pesutuvalla pyykkiä. Ihmettelin pitkään, miten puhdas pyykki voi HAISTA? En tiedä onko asialla tekemistä hajusteettoman pesuaineen kanssa, jota naapuri käyttää.

Vierailija
49/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon hajustamattomista on kyllä minun mielestäni tarjontaa. 

Vierailija
50/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 18:11"]

Haistan aina kun naapurini on pessyt pesutuvalla pyykkiä. Ihmettelin pitkään, miten puhdas pyykki voi HAISTA? En tiedä onko asialla tekemistä hajusteettoman pesuaineen kanssa, jota naapuri käyttää.

[/quote]

Se on mahdollista. kenties käyttää myös liian alhaista pesulämpötilaa.

Vierailija
51/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvää, että pesuainfirmat pyrkivät täyttämään kauppojen hyllyt hajutuotteilla ja saamaan asiakkaat koukkuun niihin, koska merkin AjaB hajuttomien välille on niin paljon vaikeampi luoda mitään selkeää ominaisuuseroa, joka houkuttaisi asiakkaan valitsemaan juuri tietyn merkin.

Vierailija
52/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkään talon pesutuvassa ja siellä poikkeuksetta lemuaa juurikin kaikensortin niityille ja kukkasille. Välillä en viitsi jättää pyykkejä kuivaushuoneeseen, koska muuten kantaisin sen järkyttävän lemun kotiin asti. En vain ymmärrä, että miksi niiden pyykkien pitää haista jollekin "kukkasille". Ja kun sen tuoksun haistaa välillä ihmisistä kadulla, bussissa yms.

Vierailija
53/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä haisee mustat pyykit, kaikki keinot käytetty ja jopa uusi pesukone ostettu, mustat pyykit vaan haisee. Joten niille käytämme vahvemman hajuista huuhteluainetta, joka vie hyvin sen ummehtuneen maakellarin hajun pois noista vaatteista. Värillisille pyykeille käytän huuhteluaineena sitä valkoista comfortia, ja hyvin vähän. Pyykit ovat pehmoisia ja tuoksuvat vain jos työntää nokkansa siihen kiinni ja nuuskuttaa.

Niin ja toisissa vaatteissa pyykinpesuaine tuoksuu vahvemmin, kerran olin pessyt tyttäreni balettivaatteet ja kun oli balettitunnin aika, huomasin että vaatteet tuonsuvat todemma voimakkailta, kangas oli oikein imenyt pesuaineen itseensä. Kyllä hävetti tuoda tyttöä tunnille, hän jätti peräänsä todella vahvan pesuainetuoksun :/ vahingosta viisastuneena olen pessyt joka tunnin jälkeen hänen vaatteensa käsin itse.

Vierailija
54/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jostain näytteen arielin uudesta pyykinpesutabletista ja pesin koneellisen pyykkiä. Huh sitä löyhkää ja siitä seuraavat kymmenen koneellista pyykkiä haisee edelleenkin miedosti siltä. Käytämme hajusteetonta pyykinpesuainetta sekä pesupalloa yleensä. Eikä huuhteluainetta.

Vierailija
55/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin kerran ostamaan muistaakseni OMO sellasta violettia pesuainetta väripyykille. Se haju oli aivan kamala, en voinut olla samassa huoneessa missä pyykit kuivuivat. Olin pessyt lakanat sillä ja vaihdoin ne vieläpä, ajattelin että hajuun tottuu mutta nukkumisesta ei tullut mitään. Joka paikkaa kutisi, päänahkaa kutisi ja hengittäminen oli vaikeaa sen hajun takia. Äkkiä kaikki kyseisellä pesuainella pestut vaatteet ja lakanat takakisin pyykkiin.

Nykyisin käytän Erisanin hajustamatonta pyykinpesuaineita, ainakin minulla on toiminut. Voi olla että herkimmät ei pysty käyttämään ollenkaan edes hajustamattomia, varsinkin jos on tehty samalla tehtaalla kun nuo hajustetut.

Vierailija
56/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin puhtaalle tuoksuvia vaatteita kuin tunkkaiselle haisevia.

Itse käytän huuhteluaineita koska pidän siitä että vaatteet tuoksuu hyvälle!
Makuasioita sanoi koira kun pallejaan nuoli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi