Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haisee muuten aivan hirveälle nuo hajustetuilla pesuianeilla pestyt vaatteet

Vierailija
27.10.2014 |

Lapsellani oli kylässä lapsikavereita ja luoja niiden vaatteet "tuoksuivat" kukkaiselle pesuaineelle. Siis aivan hirveä haju jäi leijumaan heidän jälkeen. Huh!! Kuka noita oikeasti käyttää ja miksi??? 

Kadulla, ulkona raikkaassa pakkasilmassa muutama päivä takaperin, minua tuli vastaan lapsiperhe. He jättivät jälkensä aivan kamalan pesuainelöyhkän, joka leijui vielä useamman metrin heidän jälkeen. 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään pyykit sertolla. Ei huuhteluainetta koskaan :) 

Vierailija
22/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:18"]Meillä haisee mustat pyykit, kaikki keinot käytetty ja jopa uusi pesukone ostettu, mustat pyykit vaan haisee. Joten niille käytämme vahvemman hajuista huuhteluainetta, joka vie hyvin sen ummehtuneen maakellarin hajun pois noista vaatteista. Värillisille pyykeille käytän huuhteluaineena sitä valkoista comfortia, ja hyvin vähän. Pyykit ovat pehmoisia ja tuoksuvat vain jos työntää nokkansa siihen kiinni ja nuuskuttaa.

Niin ja toisissa vaatteissa pyykinpesuaine tuoksuu vahvemmin, kerran olin pessyt tyttäreni balettivaatteet ja kun oli balettitunnin aika, huomasin että vaatteet tuonsuvat todemma voimakkailta, kangas oli oikein imenyt pesuaineen itseensä. Kyllä hävetti tuoda tyttöä tunnille, hän jätti peräänsä todella vahvan pesuainetuoksun :/ vahingosta viisastuneena olen pessyt joka tunnin jälkeen hänen vaatteensa käsin itse.
[/quote]

Kokeilepa liottaa niitä mustia vaatteita etikkavedessä ennen pesua muutama tunti. Pane ämpäriin lämmintä vettä ja 1-2dl etikkaa. Liota ja pese sitten normaalisti. Huuhteluaineen voi myös korvata lorauksella etikkaa. Se poistaa vaatteista tunkkaiset hajut, mutta ei haise itse enää kuivassa pyykissä, jollei sitä suuria määriä käytä kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin itse kirjoittanut aloituksen! Olen niiiiin samaa mieltä.

Vierailija
24/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Pesukoneen huonosti huuhtomat vaatteet ja liikaa pesuainetta= hirveä haju!

Vierailija
25/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.

Vierailija
26/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen vielä päälle joku kivan "raikas ja kukkainen" huuhteluaine liikaa annosteltuna... Hyi oksennus. Miten joku voi pakottaa lapsensa pukemaan hajumyrkytettyjä vaatteita :/

Vierailija
27/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se tottuu. Itse muutin kalustettuun uuteen asuntoon ja kesti viikon, ennenkuin se haju lähti ilmasta pois. Maistui suussakin joku saippuainen aamuisin. Tekstiilit on onneksi omiani. En minä ymmärrä, mihin hajusteita tarvitaan juuri missään. Puhdasta tulee ilmankin ja paras tuoksu on se, kun ei tuoksu miltään. 

Vierailija
28/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluaineet yleensä tuoksuu tosi hyvälle

Vierailija
29/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voi olla  yös yliannosteltu huuhteluaine. Hyi kauheeta, oon samaa mieltä et pesuaineelta tai huuhteluaineelta löyhkäävä pyykki on kamalaa..... puhtaan pyykin kuuluu tuoksua puhtaalta, ei miltään muulta!

Vierailija
30/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe hajusteyliherkkiä ja itselleni tulee migreeni niistä hajustetuista pesuaineista. Sitä voimakasta hajua on vaikea saada pois. Siis käytetyistä vaatteista.

Jostain luin että hajustettuja pesuaineita käytetään siksi kun nykyään pestään niin alhaisissa lämpötiloissa ettei esim. hien haju lähde pesussa, eli se pesuaineen haju peittää sen hienhajun.

(Meillä pestään puuvillavaatteet 60 asteessa.)

Vierailija
31/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineilla is bäk!

Vierailija
32/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käytetään ihan liikaa pesuainetta. Vesi on useimmiten pehmeää mutta ihmiset käyttää sitä maksimimäärää joka on kovan veden annostus. Joskus täällä keskusteltiin aiheesta ja jotkut myönsi että eivät tiedä mitä tuo tarkoittaa. Ei ihme että haisee.

Vierailija
33/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä ongelmia.

Vierailija
34/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia sano mäyräkoira kun muniaan nuoli. Itse pidän joidenkin pesuaineiden tuoksusta. Ihan tavallinen Omo haisee minusta hyvältä. Kaipa niitä monikin ostaa kun kaupan hyllyt ovat väärällään hajustettuja pesuaineita ja huuhteluaineita. Tarjonta seuraa kysyntää, näin se menee.

Vierailija
35/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, käytän yleensä vain puolet ohjeen mukaisesta pesuainemäärästä ja 1/3 huuhteluaineesta ja hyvin riittää uudelle vähävetiselle koneelle.

Vierailija
36/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yleensä huuhteluaine joka löyhkää. On muuten maailman turhin aine, kuluttaa vaatteita ja vaikuttaa kosteuden imukykyyn huonontavasti. Luopukaa siis huuhteluaineesta, teette palveluksen luonnolle ja itsellenne ja vaatteillenne.

Vierailija
37/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon hajuun tottuu. Ostin kerran vahingossa jonkun hajustetun aineen ja aluksi tuntui että pyörtyy kun niitä vaatteita käyttää. Muutaman päivän päästä tuoksua ei enää edes huomannut.

Vierailija
38/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta jä ostamatta usein nuo löyhkäävät vaatteet, jotka muuten kyllä olisi kelvanneet. Huuhteluainelöyhkä ei nimittäin lähde vaatteesta ihan yhdellä pesulla.

Vierailija
39/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:07"]

Meillä koko perhe hajusteyliherkkiä ja itselleni tulee migreeni niistä hajustetuista pesuaineista. Sitä voimakasta hajua on vaikea saada pois. Siis käytetyistä vaatteista.

Jostain luin että hajustettuja pesuaineita käytetään siksi kun nykyään pestään niin alhaisissa lämpötiloissa ettei esim. hien haju lähde pesussa, eli se pesuaineen haju peittää sen hienhajun.

(Meillä pestään puuvillavaatteet 60 asteessa.)

[/quote]

Ja nestemäsitä pesuainetta, ei huuhteluainetta ollenkaan.

Vierailija
40/56 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa mainitsi, että huuhteluaineet tuoksuvat miellyttävälle. Saattaa olla, että joku merkki tuoksuukin, mutta kyllä joukossa on kamalalle lemuavia. Se lemu on niin voimakas, että se tarttuu ulkona kuivatettaessa hajuttomilla aineilla pestyihin vaatteisiinkin. Olen siis luopunut hajustetuista pesu- ja huuhteluaineista jo monta vuotta sitten ja olen sitä mieltä, että parhaalle tuoksuu ulkona suvituulessa kuivatettu pyykki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän