Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haisee muuten aivan hirveälle nuo hajustetuilla pesuianeilla pestyt vaatteet

Vierailija
27.10.2014 |

Lapsellani oli kylässä lapsikavereita ja luoja niiden vaatteet "tuoksuivat" kukkaiselle pesuaineelle. Siis aivan hirveä haju jäi leijumaan heidän jälkeen. Huh!! Kuka noita oikeasti käyttää ja miksi??? 

Kadulla, ulkona raikkaassa pakkasilmassa muutama päivä takaperin, minua tuli vastaan lapsiperhe. He jättivät jälkensä aivan kamalan pesuainelöyhkän, joka leijui vielä useamman metrin heidän jälkeen. 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikalla saattaa lähteä väri vaatteista!

Vierailija
2/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, se voimakas hajustettu pesuaine/huuhteluaine tunnetaan myös nimellä "lapsiperhetuoksu". Ja todellakin nimenomaan lapsiperheet haisee usein pahimmilta. Naapureiden pyykkipäivänä koko rappukäytävämme haisee. Yhteiseen kuivaustilaan ei voi viedä mitään omia pyykkejä, kun naapurit ovat hajustaneet senkin niin tehokkaasti. En voi ymmärtää, miten joku tykkää siitä tuoksusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorin haju :D sori vaan mutta tarkoitat homeenhajua! Jos joku luulee että hajusteet saa vaatteen tuoksumaan hyvältä niin sori, se on vaan muiden hajujen peittelyä! Mä en käytä mitään hajusteita, jopa käsisaippua pitää olla hajusteeton tai muuten tulee huono olo. Joskus kylässä on pesrätävä kädet hajusteellisella saippualla ja haistan pari päivää käsissäni sen hajusteen vaikka kuinka kotona pesen! Kohta varmaan wc paperiinkin keksitään lisätä hajuste ettei p###a haise :D kummakun ruuassa ei vielä ole niin tulis kukkaiskakkaa ;)

Vierailija
4/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas haluan, että pyykki tuoksuu omaan nenääni hyvältä ja puhtaalta ja käytän ehdottomasti aina hajusteellista pesuainetta tai huuhteluainetta. Inhoan hajusteettomia!

Vierailija
5/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hyviä vinkkejä miten pesuaineen hajun haihtumista voisi nopeuttaa? Ostin tutulta kassillisen kestovaippoja, jotka oli pesty hajustetulla pesuaineella. En siis ostanut kirpparilta vaan ihan kotoa kävin hakemassa, ei pitäisi olla mikään homeen haju vaan ihan on se sama kukkaistuoksu, minkä muistan opiskeluajoilta kerrostalon pyykkituvasta. Pesin vaipat 60 asteessa hajusteettomalla pesuaineella, annoin kuivua ja laitoin lipaston laatikkoon. Pari päivää myöhemmin avasin laatikon ja meinasin tukehtua hajuun. Vein vaipat vielä uudelleen pyykkiin, mutta haisevat vieläkin. Ja myös se lipaston laatikko haisee, vaikka vaipat ovat olleet pois sieltä jo useamman päivän. Mulla ei oikein ole mahdollista tuulettaa vaippoja ja laatikkoa pihallakaan :( 

Oon joskus aiemmin pessyt harmaantuneita harsoja kloorivedellä, ja eihän sekään haju kovin kiva ollut. Mutta se kuitenkin haihtui todella nopeasti, kun pesi harsot hajusteettomalla pesuaineella kuumassa vedessä ja laittoi kuivausrumpuun. Mutta tämä kukkaistuoksu vaan on ja pysyy, enkä todellakaan halua laittaa pikkuvauvalle tuollaisia haisuja, mitkä tekee omaankin nenään pahaa :(

Vierailija
6/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten niin lukemattomat lapset haisevat huuhteluaineelle? Siis varmaan jokainen elämäni aikana tapaamani lapsi on löyhkännyt tosi voimakkaasti, siis ihan talvivaatteissakin. Onko todella niin että lapsiperheissä huuhteluaineen liikakäyttö on yleisempää? Täälläkin moni vannoo hajusteettomien pesuaineiden nimiin eikä sano käyttävänsä huuhteluainetta, silti katukuvassa moni lapsi haisee pesuaineelle.

Vierailija
7/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykki alkoi haittaa tosi pahalle. Otin hajusteellisen aineen käyttöön hajusteettoman lisäksi, on auttanut.

Vierailija
8/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZzzzzzzZ

Vierailija
9/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38- vaippapyykkeilijä... Kokeile 95asteen pesu etikalla ja sitten perään 95asteen pesu hajusteettomalla pesuaineella. Jos haju ei lähde nii itse yrittäisin sitten roskiin... Pul-vaipatkin kestävät aina välillä 95asteen pesut

Vierailija
12/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaiskohan tuohon hajusteiden hajun poistoon etikkahuuhtelu pesun päätteeksi?

Vierailija
13/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka rules.

Vierailija
14/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvä pesuaine?

Vierailija
15/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh en voi käsittää hajustettuja huuhtelu- tai pesuaineita. Ne haisevat pahalle ja peittävät miedon hajuveden. Lisäksi ne ovat muutenkin todella wt, ainakin havaintojeni perusteella.

Vierailija
16/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan huuhteluainetta reilulla kädellä. Pelkällä pyykinpesujauheella pesty pyykki haisee rummusta tullessaan tympeältä. On ihanaa, kun vaatteet tuoksuvat kaapista otettaessa! Ja raikkaalle tuoksuva lapsi se vasta suloinen onkin :3

Vierailija
17/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tosi vähän hajusteita pesuaineissa, koska haluan käyttää hajuvettä tai parfyymiä. Hajusteallerginen en siis ole.

Vierailija
18/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

White trash peittää homeen 100% enemmän tuoksua ei ole puhtautta.

Vierailija
19/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:46"]

Joku tuossa mainitsi, että huuhteluaineet tuoksuvat miellyttävälle. Saattaa olla, että joku merkki tuoksuukin, mutta kyllä joukossa on kamalalle lemuavia. Se lemu on niin voimakas, että se tarttuu ulkona kuivatettaessa hajuttomilla aineilla pestyihin vaatteisiinkin. Olen siis luopunut hajustetuista pesu- ja huuhteluaineista jo monta vuotta sitten ja olen sitä mieltä, että parhaalle tuoksuu ulkona suvituulessa kuivatettu pyykki.

[/quote]

Minä on kuivata ulkona mitään pyykkejä, koska ne alkavat haista sieillä koiralle.
[/quote]eli ulolle

Vierailija
20/56 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:23"]

Kirpparilta jä ostamatta usein nuo löyhkäävät vaatteet, jotka muuten kyllä olisi kelvanneet. Huuhteluainelöyhkä ei nimittäin lähde vaatteesta ihan yhdellä pesulla.

[/quote]

Kyllä kirpparilta ostetuissa vaatteissa suurin ongelma on se kirpparin haju eikä huuhteluaineen haju. Olen toistakymmentä vuotta ostanut lähes kaikki vaatteet kirpparilta, enkä ole vielä törmännyt yhteenkään vaatteeseen, joka tuoksuisi merkittävästi huuhteluaineelle. Sen sijaan hajuveden ja kirpparin ja homeen hajuisia vaatteita tulee vastaan pilvin pimein. Kenties luulet sitä kirpparin tunkkaista hajua huuhteluaineen hajuksi?

[/quote]

En oo tuo alkuperäinen kirjottaja, mutta mun mielestä myös se haju on nimenomaan huuhteluaine, eikä kirpputorin haju. Huuhteluaineen hajuhan on semmonen imelä ja tosi teennäinen, teollinen. Yhtä hyvälle haisee, kuin hajustekynttilät jne. Ihan erilainen, kuin "kirppiksen oma", tunkkainen haju.

Määkin oon huomannu sen, että varsinkin lastenvaatteet haisee monesti ihan järkyttävälle huuhteluaineelle ja se haisee kauas. Ei haise yhtään raikkaalle se pyykki vaan tosi tympeälle. Ja mulla ei oo edes mitään yliherkkyyttä, mua vaan ällöttää se haju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi