Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aviopuolisoni häätää minut asunnosta? Tietoa kaivaten.

Vierailija
27.10.2014 |

Olen muuttanut aviomieheni luokse ja sanoin oman asuntoni irti. Olemme olleet naimisissa huikeat 1,2 kk.

On imennyt mustasukkaisuutta väkivaltaa postien, kännykän, mailien ym lukemista ja seuraamista minne menenkin.  Eli aikamoinen arviointivirhe naiselta joka on kokenut pitkän hyvän avioliiton ja kasvattanut lapsensa aikuisiksi ja omilleen. Mutta pääasia: Asumme siis mieheni asunnossa vuokralla. Olemme naimisissa ja minä olen myös talonkirjoilla. Nyt tilanne on kärjistynyt ja itse haluan tietysti pois tällaisesta suhteesta, mutta mitäs nyt teen kun mieheni ilmoitti että hän on päävuokralainen ja hänellä on oikeus häätää minut asunnosta vaikka huomenna. Asunto on vielä kaupungin asunto Helsingissä. En tunne mitään sääntöjä eikä ole kokemusta asiasta. Voiko hän toimia noin? Heittää vaan tavarani ulos, ja hei vaan sitten.Olen laittanut Kaupungille asuntohakemuksen, ja nyt teen rikosilmoitusta kaikesta tapahtuneesta. Lisäksi hän vei kotiavaimeni, autonavaimeni, puhelimeni sekä tablettini. Mitkä ovat oikeuteni asiassa? Kiitos etukäteen. Rebecca

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi häätää. Häädön saa hakemalla sitä käräjäoikeudesta, ei muuten. Ja yhtä lailla sinä voit hakea hänelle häätöä.

Vierailija
2/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi häätää minunkaan mielestäni, jos olet virallisesti siinä kirjoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin voi häätää mutta ehkä sun ois helpompi vaan etsiä uusi vuokra-asunto kuin jäädä asumaan tuollaisen hullun kanssa? Kaupungilta saat odotella 100 vuotta...

Vierailija
4/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Tiedättekö miten häätöä haetaan. Ja onko perusteluni sitten kaikki hänen minuun kohdistuvat teot. Kauanko se kestää ja mistä aloitan? Ihan pää pyörällä. Rebecca

Vierailija
5/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:02"]

Kiitos vastauksesta. Tiedättekö miten häätöä haetaan. Ja onko perusteluni sitten kaikki hänen minuun kohdistuvat teot. Kauanko se kestää ja mistä aloitan? Ihan pää pyörällä. Rebecca

[/quote]

Perustelu on yhteiselämän lopettaminen. Se saa asunnon, joka sitä enemmän tarvitsee.

Vierailija
6/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun nimi vuokrasopimuksessa?

Vierailija
7/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi häätää, vaikka asunto olisikin miehen nimissä. Sinua koskee normaali irtisanomisaika, elin todennäköisesti 3kk. Siis puolison on sanottava sinut irti, vaikka et olisi vuokralainen ja vaikka et olisi osallistunut asunnon kuluihin. Jos taas nimesi on vuokrasopimuksessa niin sinua ei voi irtisanoa kuin vuokranantaja.

Vierailija
8/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole siitä kiinni kenen nimi/nimet on vuokrasopimuksessa. Jos vain miehesi hän voi sinut häätää asunnosta, mutta jos on molempien nimet niin ei voi häätää.

Vierailija
9/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 8 vielä jatkaa että jouduin asian selvittämään oman ex-avopuolison kohdalla, asuimme minun omistamassani asunnossa josta hän maksoi puolet vastikkeesta, mitään sopimusta ei ollut. Mutta tosiaan näin menetellään!

Vierailija
10/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ja kuka määrittelee kenellä enemmän tarvetta asunnolle. Mieheni on siis alunperin asunut asunnossa ja minä minä muuttanut kuukausi sitten sisään. Tarkoititko tätä nykyistä asuntoa?

Vierailija
11/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeäni ei ole vuokrasopimuksessa, mutta talonkirjoilla olen jonka mieheni on allekirjottanut...

Vierailija
12/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei sinua voi häätää tuosta vaan, avoliitossakin ja omasta asunnosta (siis jos asunto olisi miehen oma) ollessa kyseessä se ei onnistu kuin oikeuden päätöksellä. Saati sitten kaupungin asunnosta.

Mutta toinen juttu tosiaan, kannattaako tuollaiseen asuntoon jäädä, vai onko riskinä väkivaltakin kohta...

Tee rikosilmoitus, miehesihän uhkailee ja painostaa sinua, ja rikosilmon avulla voit hakea vuokrasopimuksen siirtoa sinulle. Kysy tarkemmin Hekasta,

http://www.hekaoy.fi/asukkaalle/asukkaan-asiointi

Vierailija
13/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:07"]

[/quote] Ei, mutta talonkirjaotteessa on.

Vierailija
14/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:16"]

Nimeäni ei ole vuokrasopimuksessa, mutta talonkirjoilla olen jonka mieheni on allekirjottanut...

[/quote]

Missä on vielä käytössä kyseinen kirja.

Kai sinulla on jo asuntohakemus vetämäsä.

Vierailija
15/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi häätää.Sinun kannattaisi hakea toinen asunto ja lähteä pois mahdollisimman pian, ei tuohon parisuhdehelvettiin voi jäädä olemaan.

Vierailija
16/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen tilanne! Muutin ihanaan vuokrakolmioon parikymppisenä ja asuin siinä vuosia yksin, kunnes mies muutti kirjoille kanssani. Yhdessä asuttiin 4 vuotta kunnes päädyttiin eroon (aivan äskettäin). Nyt mies ei suostu muuttamaan pois sillä hän haluaisi asunnon itselleen ja minut pihalle. Vaikken huoneistoa omista olen ärsyyntynyt sillä olen asunut jo melkein 10 vuotta tässä, 6 vuotta kauemmin kuin mies.

Vierailija
17/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:07"]

[/quote] Ei, mutta talonkirjaotteessa on.

[/quote]

Mikä hiton talokirjaote?! Eihän sitä ole ollut käytössä enää vuosiin!

Vierailija
18/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asumme siis mieheni asunnossa vuokralla.  Asunto on vielä kaupungin asunto Helsingissä. minä olen myös talonkirjoilla. "

Nuo  eivät voi pitää yhtäaikaa paikkaansa. 

Vierailija
19/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko mieheni nyt sitten tietoisesti jättänyt vuorasopimuksen vain omiin nimiinsä että voi häätää Ja apua voiko? Rikosilmoituksen kyllä teen. Ps. Ihania olette kun autatte, olisi aiemmin pitänyt keksiä tällainen keskustelupalsta. Olen ollut niin yksin ja peloissani kokonaistilanteeni takia. Rebecca

Vierailija
20/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi häätää/heittää pellolle tosta vain. Olen satavarma, että avioliitossa tuo on vielä vaikeampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme