Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustuksesta kiinnostuneet - kuinka usein vaihdat sohvaa?

Vierailija
14.09.2021 |

Jos olet ylipäätään kiinnostunut siitä miltä kotona näyttää ja pyrit siiven että koti on jollain tavalla ajan mukainen, vaikka klassinenkin, niin kysymykseni sinulle on että kuinka usein hankit uuden sohvan ulkonäkösyistä, siis siksi että vanhan sohvan ulkonäkö ei enää miellytä?

Ja sitten te, jotka olette sisustusihmisiä ja joilla on ollut sama sohva kauan, mikä/millainen sohva se on jotta se ajattomasti sopii vuosikymmenet ajankohtaiseen sisustukseen?

Rajasin ulos ei-sisustusihmiset jotka vaihtavat sohvan vasta kun se menee rikki ja sillä ei ole väliä minkä näköinen sohva on.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ihan joka vuosi ole ostelemassa 2500 euron sohvaa.

Vierailija
2/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme vuotta vanha perus kulmasohva, harmaa. Haluaisin kyllä vaihtaa mutta… onhan se typerää 😰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda italialaista design-sohvaa, ei tarvetta. Irtopälliset ovat niin hyvää laatua että niiden peseminen riittää.

Toisen design sohvan päällystytän noin 10 välein. Se on niin hyvä ettei siitä voi luopua.

Varaa päällystyttää, koska olen ulkomailla jossa se on kohtuullista ja helppoa.

Sohvat pysyvät puhtaina koska emme ole ulkovaatteissa sisällä, tarkoitan että aina vaihdetaan puhtaisiin kotiasuihin. Eikä ole lemmikkejä.

Vierailija
4/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli edellinen 14 vuotta. Ihan käyttökelpoinen periaatteessa, mutta muu sisustustyyli oli jo aikapäiviä sitten vaihtunut niin teki mieli vaihtaa.

Vierailija
5/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kolme vuotta vanha perus kulmasohva, harmaa. Haluaisin kyllä vaihtaa mutta… onhan se typerää 😰

Se siis häiritsee sinua? Minulla on valkoinen nahkasohva joka oli in joskus yli 10v sitten kun muutin nykyiseen kotiini mutta nyt se häiritsee. Sohva maksoi monta tonnia joten en minäkään usein näitä vaihtele. AP.

Vierailija
6/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaihda italialaista design-sohvaa, ei tarvetta. Irtopälliset ovat niin hyvää laatua että niiden peseminen riittää.

Toisen design sohvan päällystytän noin 10 välein. Se on niin hyvä ettei siitä voi luopua.

Varaa päällystyttää, koska olen ulkomailla jossa se on kohtuullista ja helppoa.

Sohvat pysyvät puhtaina koska emme ole ulkovaatteissa sisällä, tarkoitan että aina vaihdetaan puhtaisiin kotiasuihin. Eikä ole lemmikkejä.

Kiitos vastauksesta! Pystytkö kuvailemaan millainen tämä sohva on, jonka muotokieli miellyttää näin pitkäaikaisesti? Tai linkkaamaan kuvaa, jos ei nyt löydy suoraan just samaa sohvaa niin joku sen tyylinen? Kiinnostaa ajattomuus. Päällisten vaihtaminen ja teettäminen ei minustakaan ole ongelma. Olen verhoiluttanut nojatuoleja. AP.

Vierailija
7/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v on nykyisellä ikää ja se alkaa jo näkyä. Tekis jo mieli vaihtaa, mutta olemme muuttamassa pois ensivuonna ja helpointa ostaa silloin uusi.

Vierailija
8/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä ihan joka vuosi ole ostelemassa 2500 euron sohvaa.

Mutta onko sillä väliä miltä se 2500 sohva näyttää? Oletko siis löytänyt sellaisen että muunkin kuin hinnan vuoksi miellyttää sinua edelleen pitkän ajan jälkeen?

Vierailija
9/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä swappaillaan sohvia. Naapureitten kanssa. Sohvi tykkää.

Vierailija
10/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on n. 10 vuotta vanha, virttynyt sohva.

Ostettiin koirallemme juuri oma, pehmeä sohva, ei ollut kallis.

Tykkää kovasti nukkua ja oleilla siinä.

Vierailija
11/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pohdin uuden ostoa, edellinen on ns kulmasohva, ruma mutta käytännöllinen. Ongelmana on, että haluaisin tyylikkään ja ajattoman sohvan, jolla löhöilläkin, mutta se on vaikea yhdistelmä.

Vierailija
12/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ostanut sohvan. Sisustuksesta kiinnostuminen ei tarkoita, että olen juntti joka kohtelee huonekaluja kuin roskia. Kerralla hyvä ja ajaton.

Vierailija
13/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä sohvasta olen luopunut koska koira pissasi siihen.

Muuten mulla on ihan samat sohvat. Myös yksi joka oli jo lapsuudenkodissa.

Vierailija
14/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle sisustus merkitsee, mutta sohviin suhtaudun täysin käyttötavarana. Ne ovat kovimmassa käytössä päivittäin. Meillä on ollut niin nahka-kuin kangassohviakin. Tällä hetkellä kangassohvat. Ostamme aina kaksi sohvaa, koska tarvetta on.

Sohvat vaihdamme sitten, kun ne ovat jo liian kulahtaneet. Tietenkin myös jos menevät rikki. Edelliset nahkaiset sohvat oli meillä 7 vuotta. Näille nykyisille sohville ennustan 4-5 vuoden käyttöaikaa perheessämme.

Seuraavaksi aion ostaa taas nahkasohvat, laadukkaat ja ajattomat. Mutta vielä ei ole sen aika.

Vierailija
15/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli valkoinen, kotimainen nahkasohva ja se oli aluksi ihana. Se kuitenkin tummui ja muuttui likaisen näköiseksi aikaa myöten, enkä millään saanut sitä kirkkaaksi.

Puhdistin sitä kyllä säännöllisesti varovaisuutta noudattaen, mutta ei auttanut.

Vaihdoin tummaan nahkasohvaan. Nyt on kiva ja helppo.

Vierailija
16/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää sohvista. Kerää vaan tavarakasoja.

Vierailija
17/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun jonku uskonto on varastanut edellisen .

Vierailija
18/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan heti kun alkaa haista perseeltä

Vierailija
19/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Interfacen Nana sohva. 14 v ollut. Koneessa pestävät päälliset, rungossa myös irtoverhoilu ja käsinojien päällä irtoverhoilut. Klassinen, ajaton malli. Tykkään edelleen.

Vierailija
20/40 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että olen kiinnostunu sisustamisesa tarkoita minulle samaa kuin tarvetta ja halua jatkuvasi ostaa uutta. Enemmän ostan ja panosta sellaiseen, jota uskon voivani katsella ja elää useita vuosia kuin vaihtaa jokin uuteen joka toinen vuosi tai usemmin. En omassa sinkkukämpässäni omista edes sohvaa. Sen sijaan minulla on kaksi isohkoa nojauolia, joilla toisella on ikää kymmenen vuotta toseilla seitsemän vuotta. Molemmat ostin opiskeluaikanani, muta ei ollu mahdollisuutta ostaa heti kahta samalla kertaa.    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi