Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin armeijassa laitetaan kaikkein älykkäimmät?

Vierailija
14.09.2021 |

Jos siis ei itse ole hakenut mihinkään erikoisjoukkoon ja äo-testistä tempasee vaikka 150 pistettä niin minne laittavat ensisijaisesti?

Kommentit (1054)

Vierailija
81/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä väliä ole mihin sinut laitetaan. Tärkeintä että inttiin mennään ja se suoritetaan, kaikki tehtävät ovat siellä arvokkaita ja tärkeitä.

Vierailija
82/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talebaneiksi.

Talebanit voittivat juuri 20 vuotta kestäneen sodan Yhdysvaltoja vastaan varusteinaan AK-47 rynkyt, RPG-7 singot sekä usko Allahiin.

USA:n "puolustuksen" ja sotateollisen liiketoiminnan vuosibudjetti on huikeat 700 miljardia $$$-dollaria. Yhdysvallat on sotavoimiltaan teknologisesti ja teknisesti ottaen ylivoimainen mihinkään toiseen valtioon verrattuna.

USA:n armeijan voittaminen sodassa vaatii korkeinta mahdollista älykkyyttä mitä maanpäältä löytyy. Taleban-Daavid kuitenkin löi USA-Goljatin. Hyvin, hyvin älykkäästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyään edes tästä playstation-Kombutsa sukupolvesta mihinkään inttiin menemään? Selkäranka on löysä kuin ripulipaska ja minkään eteen ei olla valmiita tekemään mitään.

Mieluummin säästin selkärankani yliopistolle ja työelämälle. Inttimiehet nostavat penkistä ja minä nostan pankista.

Vierailija
84/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä menet sinne tehtävään mihin komppanianpäällikkö määrää. Voi olla RUK tai keittäjä. Älystä on hyötyä, mutta yksin se ei takaa mitään. Tarvitaan kuntoa, johtajakykyä, sosiaalisuutta ja rauhallisia hermoja.

Vierailija
85/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijalla ei ole älyn kanssa mitään tekemistä.

Sen kun teet mitä käsketään ja teet niinkuin muutkin,niin se on siinä!

Vierailija
86/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyään edes tästä playstation-Kombutsa sukupolvesta mihinkään inttiin menemään? Selkäranka on löysä kuin ripulipaska ja minkään eteen ei olla valmiita tekemään mitään.

Mieluummin säästin selkärankani yliopistolle ja työelämälle. Inttimiehet nostavat penkistä ja minä nostan pankista.

Amiksen käynyt putkimies tienaa enemmän kuin nämä yliopiston latte ja kombutsahörhöt. Pelkkä kustannuserä veronmaksajille.

Vierailija
87/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄO 145. Sivari. Tietenkin… intti on vähän tyhmemmille.

Eiköhän RUK:in ja Maanpuolustuskorkeakoulun ole käynyt moni vähintään yhtä älykäs kuin sinä.

Toivon ainakin niin,

- sama

Vierailija
88/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aukkiin ja Rukkiin nyt ensimmäiseksi. Sinne ne fiksut ja älykkäät menee.

Ainoastaan jos ovat myös kovia juoksemaan rataa ympäri. Ainakin jalkavässä juoksukunto on varma merkki hyvästä johtajasta.

No, onhan se tyhmyyden, kyvyttömyyden ja luonteenheikkouden merkki, jos parikymppinen sälli sallii itsensä olla huonossa kunnossa. Saati lihava. Kun testotasot on huipussaan, treenaaminen on kovin tuloksellista.

Vierailija
89/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amiksen käynyt putkimies tienaa enemmän kuin nämä yliopiston latte ja kombutsahörhöt. Pelkkä kustannuserä veronmaksajille.

LVI-asentajan tutkintoa ei käydä armeijassa, joten pointti meni hieman ohi nyt.

Vierailija
90/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys-hys-hommat sekä hathat ja kuperkeikkaukot. On niitä tosin kaikissa joukoissa.

Vierailija
91/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei muuta sitä tosiasiaa, että putkari tienää enemmän kuin yliopiston saranoita kuluttava smoothie ja kombutsajojo. Intin käynyt mies mahdollistaa sen, että sinä saat kriisitilanteessa putsata silmälasejasi slipoverin kulmaan ja jatkaa loputonta tutkimistasi veronmaksajien rahoilla onko tuulella tunteita.

Sinunlaisesi hyöty isänmaalle tulee siinä vaiheessa, kun takapuolesi työntää koiranputkea.

Vierailija
92/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei muuta sitä tosiasiaa, että putkari tienää enemmän kuin yliopiston saranoita kuluttava smoothie ja kombutsajojo. Intin käynyt mies mahdollistaa sen, että sinä saat kriisitilanteessa putsata silmälasejasi slipoverin kulmaan ja jatkaa loputonta tutkimistasi veronmaksajien rahoilla onko tuulella tunteita.

Sinunlaisesi hyöty isänmaalle tulee siinä vaiheessa, kun takapuolesi työntää koiranputkea.

Kasvaako putkarin palkka armeijan käymisellä? Minulle riittää nämä 50-55k€ vuositulot, mutta mielelläni suon ahkeralle ja taitavalle putkarille paremman elintason. 

Vierailija
93/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektronisen sodankäynnin puolelle.

Vierailija
94/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvaako putkarin palkka armeijan käymisellä? Minulle riittää nämä 50-55k€ vuositulot, mutta mielelläni suon ahkeralle ja taitavalle putkarille paremman elintason. 

Putkari on ehtinyt suorittaa miehekkeesti varusmiespalveluksen ja maksamaan veroja sinun vuosipalkan verran, kun sinä vielä olen yhteiskunnalle ja veronmaksajille pelkkä kuluerä siellä yliopiston auditoriossa ja imet chiasmoothieta posket lommolla kuin orava. 

Vierailija
95/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissiksi pääsin, koska sinne toivoin. Ilmavoimat oli lapsesta saakka haaveissa, mutta fyysiset rajoitteet estivät sen uran. Kutsuntojen jälkeen he yrittivät ensin laittaa minut väkisin aliupseerikouluun kaikista toiveistani huolimatta, mutta se ei kiinnostanut. Valitettavasti fyysinen kunto ei ihan riittänyt reserviupseerikouluun vaikka kova halu oli.

Sissiksi pääsin helposti sen jälkeen kun olin kohteliaasti kieltäytynyt aliupseerikoulutuksesta koska siinä vaaditaan sitä että pystyy sopeutumaan nopeasti, hallitsemaan kokonaisuuksia ja kokonaistilannetta, ja tekemään asioita ja päätöksiä tarvittaessa yksin ja soveltamaan jo opittuja asioita vaikka kaikki tosiasiat eivät olekaan tiedossa. Sodanajan sijoitus on sitten erikoishommissa. Minua parempi eri kokeissa oli vain yksi kaverini ja jouduin "opettamaan" jopa Kajaanissa koulutuksensa saanutta alikersanttia, kun hän ei Sodankylän ja Kajaanin välisissä sissitaitokilpailussa osannut tehdä räjähdettä oikein ja meinasi viedä meiltä pisteet. Silloin tällöin äly ei auta, mutta sen tiedän että se mies ei ole taatusti enää armeijan jälkeen kusettanut ketään jota ei tunne.

Vierailija
96/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siviilipalveluksen suorittaneena en osaa vastata AP:n kyssäriin, mutta suoritin palveluksen sairaalassa ja olisin heti valmis antamaan yliopistojen rahoituksesta 50% terveydenhoitoon. 

Vierailija
97/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan  heidät laitettiin RUK:hon Haminaan. Minä kun olin ratkaisevaan aikaan puujalkakomppaniassa (lue B-mies), niin minusta tehtiinkin  koppanian kirjuri ja siitä edelleen herra korpraali!

Vierailija
98/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUK eli Reserviupseerikoulu.

Vierailija
99/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyn puolesta olisin joutunut/päässyt AUK:iin kunnon puolesta en, joten tulenjohtoon päädyin.

Vierailija
100/1054 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti laiteta mihinkään. Ihan hyvin menee vaikka 6 kk tykkimiehenä. Ei se niin mene, että katsotaan älykkyysosamäärä ja sen perusteella laitetaan johonkin.

Omien kokemuksieni mukaan sotilaslentäjät ovat terävintä kärkeä. Tämän olen havainnut sekä siviilipuolen työni perusteella, että myös aikoinaan itse armeijassa olleena. Lentäjät olivat fiksuja, asiallisia ja myös moraaliltaan (eli ihmisenä) huipputasoa. Töissä olen tehnyt projekteja merivoimille, ilmatorjuntaan ja ilmavoimille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi