Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko puolikas tabu riittää tiskikoneeseen?

Vierailija
26.10.2014 |

Monesti käsketään puolittamaan tiskikoneen pesuainetabletit (vähemmän pesuainejäämiä ja säästö). Tuleeko noin oikeasti puhdasta? Peseytyvätkö todella likaiset ja rasvaisetkin astiat?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riittää! Toki oletuksena että astiat huuhdellaan ennen koneeseen laittoa.

Vierailija
2/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia olen näin toiminut. Koska pyöritän koneen lyhyemmällä ohjelmalla, niin puolikas riittää. En ajattele säästön kannalta, vaan myrkyn takia.

Puhdasta on tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmasosakin riittää ihan hyvin. Kai nyt jotenkin huuhtelet astiat ennen koneeseen laittoa? Ei kai kukaan siine ruokajämiä laita? Itse putsaan aina astiat kevyesti (ruokajämät roskiin ja nopea huuhtelu), eipä tarvitse koskaan kokeen sihtejäkään putsailla.

Vierailija
4/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pienemmissä, 45 cm koneissa riittää koska pesu tapahtuu pienemmällä alueella, kertoi yksi tiskinonekorjaaja. Mutta hyvin likaiset astiat kannattaa huuhdella ennen koneeseen laittoa.

Vierailija
5/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"]

kolmasosakin riittää ihan hyvin. Kai nyt jotenkin huuhtelet astiat ennen koneeseen laittoa? Ei kai kukaan siine ruokajämiä laita? Itse putsaan aina astiat kevyesti (ruokajämät roskiin ja nopea huuhtelu), eipä tarvitse koskaan kokeen sihtejäkään putsailla.

[/quote]

Kauheaa veden tuhlausta tuollainen huuhtelu. Aina neuvotaan olemaan huuhtelematta!

Vierailija
6/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kokonaisen, en ala puolittamaan, iso kone on ja pesen täyden koneellisen kunnon ohjelmalla. 

Vierailija
7/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas riittää. Suomessa on niin pehmeä talousvesi, että pienikin määrä pesuainetta riittää, eikä koneelle tarvitse tehdä kalkinpoistoakaan kovin usein.

Vierailija
8/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on pieni pöytämallin tiskari ja aina laitan kokonaisen tabletin. t.mika

Vierailija
9/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala puolittamaan, kun meillä käytetään niitä, joissa on pesun aikana liukeneva kuori päällä. Kerran mies osti meille jotain muuta merkkiä ja silloin kokeilin puolittaa, mutta ei se puolikas saanut rasvaa pois kipoista, joissa oli ollut vuohenmaitoa. Ei se tehonnut myöskään uunivuokiin, joissa oli ollut rasvaista sianlihaa. Meillä on paljon tosi rasvaisia astioita ja kokonainen tabu saa ainoastaan ne puhtaiksi.

Vierailija
10/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"]

[/quote]

Kauheaa veden tuhlausta tuollainen huuhtelu. Aina neuvotaan olemaan huuhtelematta!

[/quote]

Missä sellaista aina neuvotaan? Itse kyllä huuhtaisen kevyesti sellaiset astiat, joissa selvästi näkyy jotakin ruoantähdettä. Ei maitolaseja ja kahvikuppeja tietenkään tarvitse huuhdella.

Vierailija
11/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletit on tosiaan annosteltu kovan veden tarpeeseen joten puolikas riittää.

Vierailija
12/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]

Kuka neuvoo? Minä ainakin huuhtelen ja maksan siitä sen... 3 senttiä?

Vierailija
13/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:04"]En ala puolittamaan, kun meillä käytetään niitä, joissa on pesun aikana liukeneva kuori päällä. Kerran mies osti meille jotain muuta merkkiä ja silloin kokeilin puolittaa, mutta ei se puolikas saanut rasvaa pois kipoista, joissa oli ollut vuohenmaitoa. Ei se tehonnut myöskään uunivuokiin, joissa oli ollut rasvaista sianlihaa. Meillä on paljon tosi rasvaisia astioita ja kokonainen tabu saa ainoastaan ne puhtaiksi.
[/quote]

Meilläkin on noita mutta poistan sen kuoren.

Vierailija
14/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"] kolmasosakin riittää ihan hyvin. Kai nyt jotenkin huuhtelet astiat ennen koneeseen laittoa? Ei kai kukaan siine ruokajämiä laita? Itse putsaan aina astiat kevyesti (ruokajämät roskiin ja nopea huuhtelu), eipä tarvitse koskaan kokeen sihtejäkään putsailla. [/quote] Kauheaa veden tuhlausta tuollainen huuhtelu. Aina neuvotaan olemaan huuhtelematta! [/quote] Kuka neuvoo? Minä ainakin huuhtelen ja maksan siitä sen... 3 senttiä?

[/quote]

KYSYMYS ONKIN PUHTAAN VEDEN TUHLAAMISESTA EIKÄ RAHASTA!!!

Vierailija
15/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]

Kuka neuvoo? Minä ainakin huuhtelen ja maksan siitä sen... 3 senttiä?
[/quote]
Mä huuhtelen myös.

Vierailija
16/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"] kolmasosakin riittää ihan hyvin. Kai nyt jotenkin huuhtelet astiat ennen koneeseen laittoa? Ei kai kukaan siine ruokajämiä laita? Itse putsaan aina astiat kevyesti (ruokajämät roskiin ja nopea huuhtelu), eipä tarvitse koskaan kokeen sihtejäkään putsailla. [/quote] Kauheaa veden tuhlausta tuollainen huuhtelu. Aina neuvotaan olemaan huuhtelematta! [/quote] Kuka neuvoo? Minä ainakin huuhtelen ja maksan siitä sen... 3 senttiä?

[/quote]

KYSYMYS ONKIN PUHTAAN VEDEN TUHLAAMISESTA EIKÄ RAHASTA!!!
[/quote]

Niin. En silti jätä astioita huuhtelematta. Vettä riittää.

Vierailija
17/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käyttänyt puolikasta, enkä huuhtele astioita. Poistan tietenkin ruuantähteet. Joka toinen päivä kone pyörii. Uunivuokiin teen esitiskauksen. Suojamuovia ei kannata koneeseen laittaa. Tiskikonekokemusta 33v. Toinen kone käytössä.

Vierailija
18/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]et kai ole tosissasi? Luuletko että kone jotenkin tykkää niistä ruokajämistä?!

Vierailija
19/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:07"] [quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:45"] kolmasosakin riittää ihan hyvin. Kai nyt jotenkin huuhtelet astiat ennen koneeseen laittoa? Ei kai kukaan siine ruokajämiä laita? Itse putsaan aina astiat kevyesti (ruokajämät roskiin ja nopea huuhtelu), eipä tarvitse koskaan kokeen sihtejäkään putsailla. [/quote] Kauheaa veden tuhlausta tuollainen huuhtelu. Aina neuvotaan olemaan huuhtelematta! [/quote] Kuka neuvoo? Minä ainakin huuhtelen ja maksan siitä sen... 3 senttiä? [/quote]   KYSYMYS ONKIN PUHTAAN VEDEN TUHLAAMISESTA EIKÄ RAHASTA!!! [/quote] Niin. En silti jätä astioita huuhtelematta. Vettä riittää.

[/quote]

Todella itsekästä puhetta. Mielestäni tahallinen välinpitämättömyys ympäristöstä pitäisi olla lailla kiellettyä.

Vierailija
20/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jumalauta nyt. Minä en omista autoa. Kierrätän kaiken mahdollisen. Käytin lapsella kestovaippoja. Sammutan hanan kun pesen hiukset. Ja nyt en saisi edes astioita huuhdella. Jotain järkeä nyt!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä