Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijalle jättilasku! Tiesittekö, että ei saa olla osakesäästötili Nordnetissä ja Nordeassa. Linkki

Vierailija
14.09.2021 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008262188.html

Siis apua, minä en tiennyt. Päin vastoin Luulin olevan sallittua.

Tuo joutuu maksamaan 6000 euroa verottajalle siitä, että on 2 tiliä.

Itsekin oli suunnitellut, että pidän Nordeassa vain Nordean osakkeet ja siirrän Sammon osakkeet Nordnettiin. En ole saanut onneksi vielä aikaiseksi. (Nordea säilyttää ilmaiseksi vain omansa)

Ei multa kysytty Nordeassa mitään, että onko mulla muualla tilejä.

Miksi on tuollainen hullu sääntö?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin syy on niissä osakesäästötilejä tarjoavissa paikoissa.

Niiden pitäisi valistaa tiliä avatessa, että et saa avata, jos sulla on tili muualla.

niinhän ne tekeekin. Mutta ei ne voi tietää että et osaa lukea vaikka osaatkin kirjoittaa ja täyttää sen hakemuksen.

"

Huomioithan ainakin nämä asiat ennen kuin avaat osakesäästötilin

Osakesäästäjällä saa olla kerrallaan vain yksi osakesäästötili, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että osakesäästötilin voi avata vain yhteen pankkiin.

"

Esimerkki nordean sivuilta.

Luin myös Nordnetin, sielläkin oli ja danske bankin sivuilla oli.

Vierailija
42/42 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama tilanne päällä. Vuositulot 23 tonnia ja mätkyjä tuli 4400 e. Alunperin piti tulla veronpalautusta 300 e, mutta 2 osakesäästötiliä, jotka olleet minulla EREHDYKSEN takia muuttivat koko homman. Tiesin kyllä lakipykälästä, mutta olen ollut koko ajan siinä uskossa, että Nordnetin OST-tili olisi suljettu silloin, kun sitä heiltä pyysin. Ottaakin sitten pannuun.. Nordnetin ja Trader-kaupankäyntipalvelujen ero on siinä, että Trader pitää muhun jatkuvasti yhteyttä ja Nordnetista en ole saanut mitään yhteydenottoja koko tänä aikana. Siksi uskoin, että tili olisi suljettu. Nyt se on 100% varmasti suljettu, enkä saanut heiltä mitään vahvistusta asiaan, kun tämä lopulta tapahtui. Olkaa tarkkana Nordnetin asiakkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi