Vakityössä käyvä opiskelijakortin omaava, hyödynnätkö opiskelija-alennuksia?
Itse en oikein kehtaa... VR on oikeastaan ainoa jossa käytän, koska ne hinnat on muuten niin älyttömiä... mutta jossain uimahallissa tms. tulee kyllä maksettua normaalihinta. Jotenkin tuntuisi epäreilulta, koska kuitenkin saan normaalia palkkaa, niin sitten pihistellä tällaisissa.
Kommentit (4)
Todellakin käytän! Käyn tosin vain osa-aikaisesti töissä.
Harva yritys siitä konkkaan menee jos antaa opiskelija-alennuksia.. Kyllä nekin on sillä tavalla laskettu että plussalle jäädään! Suomessa kaikki on muutenkin älyttömän kallista
Tarkennetaan vielä, että olen siis täysin passiivinen opiskelija tällä hetkellä, eli työssä ihan kokopäiväisesti, gradu vain roikkuu, eli siksi ilmoittaudun aina vaan läsnäolevaksi! :)
ap
No käytän, eniten tuota lounasetua, kun työpaikan ruokalassa saa alennuksen tuolla. Mulla on opintoja vielä jäljellä eli joudun kyllä vielä palaamaan täysipäiväiseksi opiskelijaksi jossain vaiheessa, niin hyvä vähän säästää rahaa sitä varten, kun ei opintotuki+opiskelijan asumislisä riitä pk seudulla edes vuokraan.
Olen nyt valmistunut, mutta roikuin yliopistolla työssäkäyvänä monta vuotta. Ja hyödynsin opiskelija-alennuksia tuntematta siitä huonoa omaatuntoa, koska kyllähän ne mulle kuului kun ylioppilaskunnan jäsenmaksun olin maksanut. Kyllähän monet kokopäiväopiskelijatkin käy töissä ja voi tienata hyvin, ei kaikki esim. nosta opintotukea.
Tiedän muutamia tapauksia, joissa hyvissä asemissa olevat, esim. lääkärit on hakenut yliopiston (vaikkapa kemiaan tms.) vain siksi, että saavat edelleen käyttää opiskelija-alennuksia ilman aikomustakaan oikeasti opiskella, ja se on musta törkeää. Että oman ahneuden takia viedään opiskelupaikkakin joltain toiselta. Ja tietty kyllä jos itse olisin ajatellut, etten ikinä valmistu, olisin varmaan lakannut käyttämästä opiskelijakorttia, mutta mä kyllä vuosittain edistin opintojani, vaikka niissä sitten vierähtikin yli 10 vuotta.