Itku kurkussa luin Hesarin työuupumusjuttua
Kolmikantakeskustelua ja mahdollisuutta pitää muutamia vapaa/lomapäiviä. Keskusteluja esimiehen kanssa miten jaksamista voitaisiin parantaa. As if
Meillä töissä vaatimukset, odotukset ja työmäärä kasvaa koko ajan. Esimies jaksaa muistuttaa joka viikko että hän odottaa että koko ajan tehostetaan ja toimitaan paremmin, jos tämä ei sovi, niin etsi toinen työ. Maassa on niin paljon työttömiä että irtisanoutumista välttää niin pitkään kuin mahdollista. HR pälättää samaa blaablaata positiivisestä palautteesta ja työn ja vapaa-ajan tasapainosta mutta se on pelkkää puhetta. Tehottomat yksilö siivotaan firmasta ulos hiljaisesti.
MIKSI KUKAAN EI PUHU ASIOISTA SELLAISINA KUIN NE TYÖPAIKOILLA OIKEASTI OVAT??????
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:52"]
Onko myös niin, että itse olette valinneet väärän alan? Vähän omakin vastuuta! Jos et sovi ja halua asiakaspalvelua tehdä ja myyntiä, miksi niihin hommiin hakeuduit?
[/quote]
Sinänsä ihan hyvä pointti. En tiedä tuon kyseisen kirjoittajan taustaa tietenkään, mutta toisaalta kun työllisyystilanne on mikä on niin johan siitäkin av:lla melkoiset huudot saisi jos ei menisi työhön johon pääsee... Tilanne ei varsinaisesti tällä hetkellä ole sellainen, että kivasti vaan voi valita sen parhaiten itselle sopivan työn ja mennä sinne.
Työpaikka ei ole työntekijää varten vaan päinvastoin.itä teillä on annettavaa työnantajalle? Ei kai kukaan teitä pakottanut töihin - miksi olette työpaikkaan hakeneet?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:55"]Joo - jos palkataan asiakaspalveluun myyjäksi, kai se on selvä, että työaika menee siihen. Ei kaverien kanssa hengailuun ja tupakkataukoihin.
[/quote]
Jos muhun viittaat (5) niin mut palkattiin asiakaspalveluun asiakaspalvelijaksi (puhelimeen). Olin tehnyt sitä työtä n. 7kk, kunnes johto muuttui ja firmalla meni paskasti joten asiakaspalvelijoiden piti alkaa tehdä myyntiä samalla. Tein jonkun verran tulosta, mutta en tarpeeksi koska myyminen ei ole mun juttu. Puheluitani kuunneltiin ja otettiin puhutteluun n. kerran viikossa. Yritin sitten myydä mutta koska oli lehtifirmasta kyse (ja asiakkaat kiukkuisena peruutti lehtiä) niin asiakkailta tuli paskaa niskaan ja samoin esimieheltä. En jaksa tähän kaikkea tapahtunutta selittää, mutta tilanteessani ei todellakaan ollut kyse siitä, että mua nyt ei huvittanut tehdä töitä..
Ja oon parikymppinen, joten oma ala on vielä hakusessa.
Jos on osaamista, kyllä töitäkin löytyy. Ja jos hakeutuu alalle, johon on innostusta ja paloa, se näkyy!
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:52"]Onko myös niin, että itse olette valinneet väärän alan? Vähän omakin vastuuta! Jos et sovi ja halua asiakaspalvelua tehdä ja myyntiä, miksi niihin hommiin hakeuduit?
[/quote]
Mun sukulainen, maailman myyntimieheksi syntynein tyyppi joka on kivunnut ilman alan tutkintoa johtoportaaseen alle 35v, sai pari vuotta sitten täyden burnoutin. Ei kukaan kestä, taipumuksista huolimatta, jos työmäärä on epäinhimillinen. Nyt taas töissä, uuden yhtiön myyntijohtajana. En ota kantaa sopiko myyntityö kommentoidulle, mutta tiedän että ko. henkilö on syntynyt myyntityöhön.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:56"]
Jos töitä ei työajalla tee, silloin varastaa työnantajalle myymää aikaa.
[/quote]
Muista pitää asiasta kiinni omalta kohdaltasi.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:58"]
[/quote]
Ja tämä liittyy aiheeseen?
[/quote]
Siten että ihmiset palkataan työpaikalle tekemään töitä. Se ei ole mikään päivähoitopaikka. Ongelma lähtee meidän vapaasta koulu- ja opiskelumaailmasta. Nuoret kuvittelevat että voivat tulla ja mennä töissä miten huvittaa ja tehdä töistäkin mitä itseä kiinnostaa eikä tuhlata aikaa niihin työnkuvassa ja tavoitteissa määriteltyihin tehtäviin. Sitten kun esimies ohjaa pysymään määrätyissä tehtävissä, noudattamaan työaikaa ja kehtaa jopa keskustella niistä tavoitteissa pysymisistä, niin esimies onkin ilkeä eikä ymmärrä. Kyllä mä ymmärrän, mutta ymmärrä sinäkin että sun työkaverit joutuu tekemään nekin työt mistä sinä luistat.
Firmalla meni paskasti eli siis ette tienanneet palkkanne?
Joo lintsareita ja luusereita riittää. Jos kaikki tekisi omat työt, ei olisi niin paljon ylikuormitettuja. Sailuttelun karenssi, niin löytyy haluja tehdä töitäkin paremmin.
Kun firmalla menee paskasti, pitää tulosta parantaa ja myydä enemmän, muuten ei oo rahaa palkanmaksuun.
Huomaa että nilkkipomoilla kalikka kalahti!
Mä olen hakenut neljä vuotta uutta työpaikkaa tai koulutuspaikkaa, mutta en ole päässyt kuin kolmeen haastatteluun, enkä yhteenkään hakemaani koulutukseen.
Irtisanoutuminen johtaisi pitkään karenssiin, josta en rahallisesti selviäisi -> menisi asunto ja luottotiedot.
Sairaslomalla olen ollut uupumuksen takia jo kaksi kertaa, viimeisin 4 vuotta sitten. Ei tästä ole mitään muuta ulospääsyä enää kuin se, että pumppu pettää.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:12"]Firmalla meni paskasti eli siis ette tienanneet palkkanne?
[/quote]
No jos on suomen lähes suurimmasta lehtifirmasta kyse niin on tuskin asiakaspalvelijoiden vastuulla saada firma tuottamaan? Ja ihme kun ensimmäisten 7 työkuukauden aikana mua ei velvoitettu "tienaamaan palkkaani" muuten kuin tekemällä sitä mihin mut oli palkattu - eli peruuttamaan lehtitilauksia, tekemään osoitteenmuutoksia, tarkistamaan laskutuksia ja neuvomaan asiakkaita.
Ei ihme, että suomella menee huonosti. Työhalut hukassa aika monella ja itketään pikkuasioista.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:52"]
Onko myös niin, että itse olette valinneet väärän alan? Vähän omakin vastuuta! Jos et sovi ja halua asiakaspalvelua tehdä ja myyntiä, miksi niihin hommiin hakeuduit?
[/quote]
Sinänsä ihan hyvä pointti. En tiedä tuon kyseisen kirjoittajan taustaa tietenkään, mutta toisaalta kun työllisyystilanne on mikä on niin johan siitäkin av:lla melkoiset huudot saisi jos ei menisi työhön johon pääsee... Tilanne ei varsinaisesti tällä hetkellä ole sellainen, että kivasti vaan voi valita sen parhaiten itselle sopivan työn ja mennä sinne.
[/quote] Just näin. Monesti ihmettelen olenko ainut joka kärsii väärässä duunissa, ja muut painaa unelmien duunia, kun nää kommentit on aina jotain tällaisia.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:58"]
[/quote]
Ja tämä liittyy aiheeseen?
[/quote]
Siten että ihmiset palkataan työpaikalle nostamaan firman arvoa, jotta omistaja saa siitä enemmän rahulia myydessään.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:55"]
Joo - jos palkataan asiakaspalveluun myyjäksi, kai se on selvä, että työaika menee siihen. Ei kaverien kanssa hengailuun ja tupakkataukoihin.
[/quote]
Liittyy aiheeseen miten? Sisälukutaito?