Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itku kurkussa luin Hesarin työuupumusjuttua

Vierailija
26.10.2014 |

Kolmikantakeskustelua ja mahdollisuutta pitää muutamia vapaa/lomapäiviä. Keskusteluja esimiehen kanssa miten jaksamista voitaisiin parantaa. As if

Meillä töissä vaatimukset, odotukset ja työmäärä kasvaa koko ajan. Esimies jaksaa muistuttaa joka viikko että hän odottaa että koko ajan tehostetaan ja toimitaan paremmin, jos tämä ei sovi, niin etsi toinen työ. Maassa on niin paljon työttömiä että irtisanoutumista välttää niin pitkään kuin mahdollista. HR pälättää samaa blaablaata positiivisestä palautteesta ja työn ja vapaa-ajan tasapainosta mutta se on pelkkää puhetta. Tehottomat yksilö siivotaan firmasta ulos hiljaisesti.

MIKSI KUKAAN EI PUHU ASIOISTA SELLAISINA KUIN NE TYÖPAIKOILLA OIKEASTI OVAT??????

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pörssiyhtiöllä menee huonosti, voiton on oltava sama kuin hyvinä aikoina. Tähän yritetään päästä karsimalla kaikki kulut minimiin, myös palkkakustannukset. Paitsi johtajien.

Vierailija
22/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:42"]

Niinpä niin. On meitä työttömiä, ja sitten teitä ylityöllistettyjä. Ja kokkarit syöksee Suomen yhä murhaavampaan lamaan. 

[/quote]

Eikä pelkästään kokoomus ole tätä kehitystä tukemassa, vaan myös Keskustan Mauri Pekkarinen lausui tällä viikolla Aamulehdessä, että työaikaa pitäisi pidentää palkkaa lisäämättä.

Firmat saisivat tehtyä samat työt pienemmällä porukalla, joten työttömiä saataisiin lisää, ja samalla työssäolijat uupuisivat taakkansa alla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joku ikänsä samassa diibadaabapaikassa ollut voi tajutakaan sitä paineiden määrää mitä tietyille kasataan. Ikävintä on kai se, että sitten jos ei jaksakaan niin sinut heitetään sivuun nopeasti ja arvottomasti. Olen nähnyt miten näin käy..

t. akateeminen asiantuntija

Vierailija
24/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:12"]Firmalla meni paskasti eli siis ette tienanneet palkkanne? [/quote] No jos on suomen lähes suurimmasta lehtifirmasta kyse niin on tuskin asiakaspalvelijoiden vastuulla saada firma tuottamaan? Ja ihme kun ensimmäisten 7 työkuukauden aikana mua ei velvoitettu "tienaamaan palkkaani" muuten kuin tekemällä sitä mihin mut oli palkattu - eli peruuttamaan lehtitilauksia, tekemään osoitteenmuutoksia, tarkistamaan laskutuksia ja neuvomaan asiakkaita.

[/quote]

Olen ollut ehkä samassa asiakaspalvelussa töissä. Tuliko teille joka aamu allekirjoitettavaksi paperi, jossa näkyi jokaisen työkaverin vastaanotettujen puheluiden määrä, tauolla vietetyt minuutit ja kaikki ajankäyttö yksityiskohtaisesti?

Vierailija
25/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida, että mitä nämä ihmiset ajattelevat, jotka venyttävät työntekijänsä aivan äärirajoilleen, kasaavat yhtä työntekijää kohden säälimättömän määrän töitä ja puhuttelevat ja moittivat, kun työntekijä ei tavoitteisiin (luonnollisesti) yllä? Nyrkkisääntö: huonosti kohdeltu työntekijä on kallis työntekijä, koska työteho laskee, terveys reistailee ja edessä häämöttää pahimmassa tapauksessa burnout ja alanvaihto. Inhimillisellä kohtelulla työntekijästä saa sen parhaimman irti. 

Terveisin: työtön, joka piti edellisestä työstään ja olisi joustanut vaikka kuinka pitkään, jos olisi saanut asianmukaisen palkan, rehtiä kohtelua ja inhimilliset työajat. 

Vierailija
26/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 12:35"]

Nyrkkisääntö: huonosti kohdeltu työntekijä on kallis työntekijä, koska työteho laskee, terveys reistailee ja edessä häämöttää pahimmassa tapauksessa burnout ja alanvaihto. Inhimillisellä kohtelulla työntekijästä saa sen parhaimman irti. 

[/quote]

Väärin, ei päde nykyaikana. Nykyään revitään kaikki mitä irtisaadaan ja sitten irtisanotaan ja otetaan uusi nuori ja nälkäinen tilalle. Juuri mikään valkokaulushomma ei vaadi mitään ennakko-osaamista ja toisekseen jokaiseen avoimeen paikkaan on 200-400 hakijaa, joista 20 tulee kilpailijalta ja on valmiiksi koulutettuja osaajia. Työntekijä yksilö on arvoton

Vierailija
27/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ayliike saattais puhua, mutta mitäs äänestät "menestyjiä"

Vierailija
28/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:32"]Kolmikantakeskustelua ja mahdollisuutta pitää muutamia vapaa/lomapäiviä. Keskusteluja esimiehen kanssa miten jaksamista voitaisiin parantaa. As if

Meillä töissä vaatimukset, odotukset ja työmäärä kasvaa koko ajan. Esimies jaksaa muistuttaa joka viikko että hän odottaa että koko ajan tehostetaan ja toimitaan paremmin, jos tämä ei sovi, niin etsi toinen työ. Maassa on niin paljon työttömiä että irtisanoutumista välttää niin pitkään kuin mahdollista. HR pälättää samaa blaablaata positiivisestä palautteesta ja työn ja vapaa-ajan tasapainosta mutta se on pelkkää puhetta. Tehottomat yksilö siivotaan firmasta ulos hiljaisesti.

MIKSI KUKAAN EI PUHU ASIOISTA SELLAISINA KUIN NE TYÖPAIKOILLA OIKEASTI OVAT??????
[/quote]Tervetuloa todellisille työmarkkinoille! Suomalaiset työpaikat ovat tähän asti olleet lusmujen lintukotoja ja pääosin suojatyöpaikkoja. Nyt työmarkkinat ovat sellaiset kuin muuallakin maailmassa.

Vierailija
29/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:32"]Kolmikantakeskustelua ja mahdollisuutta pitää muutamia vapaa/lomapäiviä. Keskusteluja esimiehen kanssa miten jaksamista voitaisiin parantaa. As if Meillä töissä vaatimukset, odotukset ja työmäärä kasvaa koko ajan. Esimies jaksaa muistuttaa joka viikko että hän odottaa että koko ajan tehostetaan ja toimitaan paremmin, jos tämä ei sovi, niin etsi toinen työ. Maassa on niin paljon työttömiä että irtisanoutumista välttää niin pitkään kuin mahdollista. HR pälättää samaa blaablaata positiivisestä palautteesta ja työn ja vapaa-ajan tasapainosta mutta se on pelkkää puhetta. Tehottomat yksilö siivotaan firmasta ulos hiljaisesti. MIKSI KUKAAN EI PUHU ASIOISTA SELLAISINA KUIN NE TYÖPAIKOILLA OIKEASTI OVAT?????? [/quote]Tervetuloa todellisille työmarkkinoille! Suomalaiset työpaikat ovat tähän asti olleet lusmujen lintukotoja ja pääosin suojatyöpaikkoja. Nyt työmarkkinat ovat sellaiset kuin muuallakin maailmassa.

[/quote]

Kummasti ne lusmut vaan rakensi maailman suurin piirtein parhaimman maan sijainniltaan suurin piirtein pahimpaan mahdolliseen paikkaan.

Vierailija
30/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Mä olen tällä hetkellä vakavasti masentunut ja paniikkihäiriöinen työuupumuksen ja aivan älyttömän stressin johdosta. Tein psyykelleni rankkaa asiakaspalvelu/myyntityötä monta kuukautta niin hyvin kun vain pystyin mutta aina vaan vaadittiin lisää ja lisää.. Lopulta kävin melkein jokaisen asiakaskontaktin jälkeen vessassa itkemässä ja oksentamassa. Laihduin parissa kuukaudessa melkein 10 kiloa, en nukkunut lähes yhtään. Ja vaikka kerroin tilanteesta esimiehelle, niin painostusta jatkettiin niin kauan kunnes eräänä aamuna olin satuttanut itseäni niin pahasti, että jouduin sairaalaan. Tapahtumasta on yli puoli vuotta ja olen edelleen työkyvytön, tai oikeastaan kyvytön kaikkeen. Oon katkera siitä, että vaikka kerroin esimiehelle stressistä ja paineista niin mua ei kuunneltu vaan painostettiin aina vaan lisää. Tällä hetkellä tuntuu epäonnistuneelta ja siltä, että olen vain heikko ihminen, koska muut pärjäsivät (kuulin kyllä, että tosi moni on lopettanut samoihin aikoihin kun jäin sairaslomalle.)
Tää teksti oli nyt vähän tajunnanvirtaa... Mutta tuntui hyvälle vähän purkaa ajatuksia. Tsemppiä kaikille samojen asioiden kanssa painiville!

Vierailija
31/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin. On meitä työttömiä, ja sitten teitä ylityöllistettyjä. Ja kokkarit syöksee Suomen yhä murhaavampaan lamaan. 

Vierailija
32/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkäri kyllä kirjoittaa sinulle pitkän sairausloman, jos tilanne on vienyt toistaiseksi työkykysi. Ota tuo sairausloma ja hoida itsesi kuntoon/ hae sen aikana muuta työtä.

Vierailija
33/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:41"]

Samaa mieltä. Mä olen tällä hetkellä vakavasti masentunut ja paniikkihäiriöinen työuupumuksen ja aivan älyttömän stressin johdosta. Tein psyykelleni rankkaa asiakaspalvelu/myyntityötä monta kuukautta niin hyvin kun vain pystyin mutta aina vaan vaadittiin lisää ja lisää.. Lopulta kävin melkein jokaisen asiakaskontaktin jälkeen vessassa itkemässä ja oksentamassa. Laihduin parissa kuukaudessa melkein 10 kiloa, en nukkunut lähes yhtään. Ja vaikka kerroin tilanteesta esimiehelle, niin painostusta jatkettiin niin kauan kunnes eräänä aamuna olin satuttanut itseäni niin pahasti, että jouduin sairaalaan. Tapahtumasta on yli puoli vuotta ja olen edelleen työkyvytön, tai oikeastaan kyvytön kaikkeen. Oon katkera siitä, että vaikka kerroin esimiehelle stressistä ja paineista niin mua ei kuunneltu vaan painostettiin aina vaan lisää. Tällä hetkellä tuntuu epäonnistuneelta ja siltä, että olen vain heikko ihminen, koska muut pärjäsivät (kuulin kyllä, että tosi moni on lopettanut samoihin aikoihin kun jäin sairaslomalle.) Tää teksti oli nyt vähän tajunnanvirtaa... Mutta tuntui hyvälle vähän purkaa ajatuksia. Tsemppiä kaikille samojen asioiden kanssa painiville!

[/quote]

Mulla kanssa hajosi pää stressistä ja työuupumuksesta muutama vuosi sitten. Sain hermoromahduksen, kun jouduin aina vain venymään ja venymään. Mutta koska olin ylityöllistetty pätkätyöläinen, putosin vain työttömäksi ja saikkua en saanut. Vasta nyt olen saamassa pääni kuntoon. Turha sanoakaan, että mitään myötätuntoa ei pomoilta tippunut, vain kuraa niskaan. 

Enää koskaan en suostu venymään samalla lailla äärirajoille, koska minut kylmästi hylättiin ja viskattiin sivuun vaikka pienintäkään myötätuntoa tai edes ystävällistä sanaa. Pitäkää tunkkinne saatana! 

Vierailija
34/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:41"]

Samaa mieltä. Mä olen tällä hetkellä vakavasti masentunut ja paniikkihäiriöinen työuupumuksen ja aivan älyttömän stressin johdosta. Tein psyykelleni rankkaa asiakaspalvelu/myyntityötä monta kuukautta niin hyvin kun vain pystyin mutta aina vaan vaadittiin lisää ja lisää.. Lopulta kävin melkein jokaisen asiakaskontaktin jälkeen vessassa itkemässä ja oksentamassa. Laihduin parissa kuukaudessa melkein 10 kiloa, en nukkunut lähes yhtään. Ja vaikka kerroin tilanteesta esimiehelle, niin painostusta jatkettiin niin kauan kunnes eräänä aamuna olin satuttanut itseäni niin pahasti, että jouduin sairaalaan. Tapahtumasta on yli puoli vuotta ja olen edelleen työkyvytön, tai oikeastaan kyvytön kaikkeen. Oon katkera siitä, että vaikka kerroin esimiehelle stressistä ja paineista niin mua ei kuunneltu vaan painostettiin aina vaan lisää. Tällä hetkellä tuntuu epäonnistuneelta ja siltä, että olen vain heikko ihminen, koska muut pärjäsivät (kuulin kyllä, että tosi moni on lopettanut samoihin aikoihin kun jäin sairaslomalle.) Tää teksti oli nyt vähän tajunnanvirtaa... Mutta tuntui hyvälle vähän purkaa ajatuksia. Tsemppiä kaikille samojen asioiden kanssa painiville!

[/quote]

Mulla kanssa hajosi pää stressistä ja työuupumuksesta muutama vuosi sitten. Sain hermoromahduksen, kun jouduin aina vain venymään ja venymään. Mutta koska olin ylityöllistetty pätkätyöläinen, putosin vain työttömäksi ja saikkua en saanut. Vasta nyt olen saamassa pääni kuntoon. Turha sanoakaan, että mitään myötätuntoa ei pomoilta tippunut, vain kuraa niskaan. 

Enää koskaan en suostu venymään samalla lailla äärirajoille, koska minut kylmästi hylättiin ja viskattiin sivuun vaikka pienintäkään myötätuntoa tai edes ystävällistä sanaa. Pitäkää tunkkinne saatana! 

[/quote]

*vailla

Vierailija
35/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikana pitää tehdä töitä.

Vierailija
36/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myös niin, että itse olette valinneet väärän alan? Vähän omakin vastuuta! Jos et sovi ja halua asiakaspalvelua tehdä ja myyntiä, miksi niihin hommiin hakeuduit?

Vierailija
37/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minustakaan ei ole asiakaspalvelijaksi, siksi olen kirjanpitäjä!

Vierailija
38/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo - jos palkataan asiakaspalveluun myyjäksi, kai se on selvä, että työaika menee siihen. Ei kaverien kanssa hengailuun ja tupakkataukoihin.

Vierailija
39/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töitä ei työajalla tee, silloin varastaa työnantajalle myymää aikaa.

Vierailija
40/61 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 10:56"]

Jos töitä ei työajalla tee, silloin varastaa työnantajalle myymää aikaa.

[/quote]

Ja tämä liittyy aiheeseen?