SIETÄMÄTÖN hammassärky!!!
Yövuoro tänään, mutta en pysty nukkumaan tämän h*lvetin säryn vuoksi!! Olen varmaan jo vetänyt buranan ja panadolin yliannostuksen, mutta on se s*atana, kun ei vain mene pois, että voisin nukahtaa!!!!! Menee hermot.
Kommentit (29)
Voit ottaa Buranaa Panadolin lisäksi.
Itse olen saanut lievän väliaikaisen avun imeskelemällä kipeässä kohdassa sellaisia kurkkulääkkeitä joissa on puudutusainetta. Se ei kyllä pitkäksi aikaa auta.
Lisäksi apteekista saa joko Professorin yskänlääkettä tai Recipectiä, molemmat sisältää kodeiinia eli sama kuin Panacodissa. Paljoa noita ei voi juoda koska sisältävät sorbitolia ja maha menee sekaisin, mutta pientä apua voi epätoivoinen saada niistäkin.
Muistaakseni n 1mg/ml, eli 30ml vastaa teholtaan kutakuinkin yhtä Panacodia. Sen verran vatsa kyllä kestää ilman että menee homma löröksi niin sanotusti.
Voimia, tuo on ihan hirveetä. Symppaan erityisen paljon ku multa poistettiin eilen 2 viisaudenhammasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun hammaskipu on noin kova ettei särkylääke auta ja estää nukkumasta, se on peruste hakeutua päivystykseen. Lisäksi kun kipu on noin kova niin se yleensä vaan pahenee siitä. Kyllä itsellä kun tulee ensimmäinen huonosti nukuttu yö särkylääkkeistä huolimatta niin soitan heti itselleni kiireellisen ajan. Kova hammassärky on niin inhottavaa että itse en paljoa odottelisi että jos yövuoron hoidan alta pois eka.
Ja varmaan oli osittain läppää/liioittelua, mutta Panadolin yliannostukseen voi kuolla. 3-4g päivässä eli 6-8 normaalia Panadolia -> maksa poks henki veks
Juu koitin soittaa itselleni päivystysaikaa, mutta vasta huomiselle aamulle sain ajan.......Pitänee sitten vain kestää ja kokeilla kotikonsteja :/ Ja liioittelin hieman avauksessani tämän suunnattoman ärsytyksen vallassa. Olen ottanut 3 panadolia, ensimmäisen 12 aikoihin yöllä, toisen 3 yöllä ja puol 8 aamulla kolmannen. Eli vähän dramatisoin.
-Ap
Tämä kai riippuu paikastakin, mutta ei päivystykseen tarvitse soitella.
Mulla oli todella paha tilanne kun yksityisellä oli mokattu ja kun päivystys aukesi, nappasin itku silmässä ekan vuoronumeron ja pääsin ekana hoitoon.
Se on juurisärkyä. Sulla on juureen mennyt reikä. Että onnea vaan, jhoito on kakkaa
Jos käy säänölisesti hammaslääkäri,ei tuonkaltaista ongelmaa syntyisi,hänhän kertoi olevansa työssä.Itse käyn hammaslääkärillä säänölisesti .Kyllä yksityispuolella ja maksan kaliisti,minun valintani. Samalla hammaslääkärillä 21v.Hammaslääkäri pelon hän selätti.Saan palvelua.Kyse ei ole on rikas. Kyse on valinoista mitä rahalla tekee? Itse en tupakoi, en shoppaile.En käy risteilyt ,en matkustele. Menen sinne minne pyöräällä pääsen tai jalan? En siis käytä ulkista liikenne,kuin pakon edessä ja autoa ei koskaan ole ollut. Mutta minun valintani.Käyn 2kertaa vuodessa.Putsaa hampaani ja tarkistaa ne.Aikaa on 6kk aina säästää,seuraavan käyntiin.Saman aikaan kuntelen kun joku eläkeläinen ,jolla kotona puoliso tai aikamies lapsia tuomassa kuluihin rahaa.Kuin sinulla varaa yksityinen sektori .Hänellä ei ja aikoja ei saa julkinen plääp pllä.Lisäen ai niin kävin kampaaja,ulkona syömässä ja risteily.Mä en edelämainituissa käy. Vietän silti laadukasta elämää ja halitsen rahan käytön.Enkä suikaan ole rikas.Naisen työ eläke on aina pienenpi kuin miehen.Yksin maksan kaikesta yksin elävänä,kuten nuoret ymm.Joilla ei kotona muita asujia. Aina kaksi on enemän kuin yksi ,vaikka pieni tulosia Jakavat menonsa.ei loukaten ketään,vaan minun vanhan mielipide jolla se lukihäiriö ja ei näe txt virheet,anteeksi.
mene yksityiselle samantien. toki se maksaa enempi .
Vierailija kirjoitti:
Kunnalliseen särkypäivystykseen pitäsi päästä monilla alueilla nopeasti, muutamassa päivässä, mutta joskus
yksityinen hammaslääkäri on nopein vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mokattu pahiten juuri yksityisellä, vastaavassa tilanteessa. Nimenomaan ajattelin että siellä saan mitä tarvitsen. Ei todellakaan mennyt niin ja aiheuttivat vaarallisen tilanteen! Julkisella hoitivat mokat erittäin asiallisesti. Kyllä hammaslääkäripäivystyksessä hoidetaan jos on noin paha tilanne.
Okei, kiitos vastauksesta! Ehkä kokeilen noita kotikonsteja nyt vain tämän päivän enää...Kun ei tuo särkkäri näytä auttavan.
-Ap