Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SIETÄMÄTÖN hammassärky!!!

Vierailija
14.09.2021 |

Yövuoro tänään, mutta en pysty nukkumaan tämän h*lvetin säryn vuoksi!! Olen varmaan jo vetänyt buranan ja panadolin yliannostuksen, mutta on se s*atana, kun ei vain mene pois, että voisin nukahtaa!!!!! Menee hermot.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta verenmyrkytys huonolla tuurilla ja leuka turpoo tennispallon kokoiseksi. Mut vedä vaan niitä turhia lääkkeitä.

Vierailija
2/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kunnon hermosärkyyn tuollaiset pilipali lääkkeet tepsikkään. Soita, jos saisit ny aamulla kipupäivystys ajan ja nukut sitten iltapäivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaspäivystykseen vaan.

Vierailija
4/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas on porattava auki juurihoitoa varten tai vedettävä pois, ei se muuten asetu.

Vierailija
5/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hammaslääkäriin!!!! Ajoissa!!!

Vierailija
6/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne auta mitään kun on tarpeeksi paha tilanne, siis särkylääkkeet. Ei edes mulle vaikka normaalisti käytän todella vähän ja todella harvoin niitä.

Purskuttelet v.inaa tai pureskelet vihreää tai sinistä jenkkiä ja menet hammaslääkäripäivystykseen.

Ai niin ja yksi vinkki minkä näin täällä joskus: sekoita kuumaan veteen lusikallinen suolaa ja purskuttele sillä. Sekin tehoaa jomotukseen mihin särkylääkkeet ei tehoa.

Vierailija
7/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun hammaskipu on noin kova ettei särkylääke auta ja estää nukkumasta, se on peruste hakeutua päivystykseen. Lisäksi kun kipu on noin kova niin se yleensä vaan pahenee siitä. Kyllä itsellä kun tulee ensimmäinen huonosti nukuttu yö särkylääkkeistä huolimatta niin soitan heti itselleni kiireellisen ajan. Kova hammassärky on niin inhottavaa että itse en paljoa odottelisi että jos yövuoron hoidan alta pois eka.

Ja varmaan oli osittain läppää/liioittelua, mutta Panadolin yliannostukseen voi kuolla. 3-4g päivässä eli 6-8 normaalia Panadolia -> maksa poks henki veks

Vierailija
8/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun hammaskipu on noin kova ettei särkylääke auta ja estää nukkumasta, se on peruste hakeutua päivystykseen. Lisäksi kun kipu on noin kova niin se yleensä vaan pahenee siitä. Kyllä itsellä kun tulee ensimmäinen huonosti nukuttu yö särkylääkkeistä huolimatta niin soitan heti itselleni kiireellisen ajan. Kova hammassärky on niin inhottavaa että itse en paljoa odottelisi että jos yövuoron hoidan alta pois eka.

Ja varmaan oli osittain läppää/liioittelua, mutta Panadolin yliannostukseen voi kuolla. 3-4g päivässä eli 6-8 normaalia Panadolia -> maksa poks henki veks

Juu koitin soittaa itselleni päivystysaikaa, mutta vasta huomiselle aamulle sain ajan.......Pitänee sitten vain kestää ja kokeilla kotikonsteja :/ Ja liioittelin hieman avauksessani tämän suunnattoman ärsytyksen vallassa. Olen ottanut 3 panadolia, ensimmäisen 12 aikoihin yöllä, toisen 3 yöllä ja puol 8 aamulla kolmannen. Eli vähän dramatisoin.

-Ap

Vierailija
9/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avauksestasi kieltämättä tuli mielikuva, että olet suu vaahdossa vetänyt pian yhteen menoon paketellisen panadolia.

Juu koitin soittaa itselleni päivystysaikaa, mutta vasta huomiselle aamulle sain ajan.......Pitänee sitten vain kestää ja kokeilla kotikonsteja :/ Ja liioittelin hieman avauksessani tämän suunnattoman ärsytyksen vallassa. Olen ottanut 3 panadolia, ensimmäisen 12 aikoihin yöllä, toisen 3 yöllä ja puol 8 aamulla kolmannen. Eli vähän dramatisoin.

-Ap

Vierailija
10/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Kommentoin tätä, mutta puhelimeni näyttää, ettei kommenttiani näy? Joten uudelleen: Aloituksestasi saa mielikuvan, että olisit suu vaahdossa vetänyt kohta paketillisen panadolia.

Vierailija
11/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sitä suolavettä mitä joku ehdottikin.

Vierailija
12/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta verenmyrkytys huonolla tuurilla ja leuka turpoo tennispallon kokoiseksi. Mut vedä vaan niitä turhia lääkkeitä.

Ehkä hieman liioiteltu kommentti, mutta mitä tulee turhiin lääkkeisiin niin olen samaa mieltä

Vierailija
13/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaspäivystys ainoa oikea paikka. Yövuoro saa jäädä.

Vierailija
14/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä, mutta tosiaan paratasemoli voi olla vaarallista niinkin pienistä annoksista ylöspäin kuin 6 grammaa/vuorokausi. Samaan aikaan nautittu alkoholi tekee paratasemolista vielä myrkyllisempää, joten älkää ottako sitä krapulaan.

Aikuiselle 10–15 g aiheuttaa vakavan maksavaurion ja 20–25 g tappaa. Parasetamolimyrkytys on ensimmäisten 48 tunnin kuluessa vähäoireinen. Maksavaurion oireet ilmestyvät noin 48–96 tunnin kuluessa. Potilaat menehtyvät useimmiten aivopaineen nousuun ja aivojen herniaatioon, monielinvaurioon tai infektioon.

Vierailija
15/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile sitä suolavettä mitä joku ehdottikin.

Voi auttaa vihlovaan pinnalliseen reikään tai lohkeamaan.

Ap:n kuvailema särky johtuu märkäpesäkkeen aiheuttamasta paineesta.

Se helpottaa vasta, kun paine laskee.

Vierailija
16/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadol-yliannostus voi tuhota maksasi. Minua järkytti tapaus, jossa lapsi joutui akuuttiin maksansiirtoon sen jälkeen, kun hänen vanhempansa tuhosivat hänen maksansa Panadolilla. 

Kylmä on nopein apu (älä vaurioita leukakudosta liiallisella jäähdyttämisellä). Voit laittaa tulehtuneeseen alueeseen kerran myös Betadinea - älä niele. 

Minusta ongelmasi on tulehdus, ei väsymys. Tulehdus on hoidettava, jotta lääkäri voi operoida, jos operaatio on tarpeen.

Vierailija
17/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hieman liioiteltu kommentti, mutta mitä tulee turhiin lääkkeisiin niin olen samaa mieltä

Ei ole, mätäpaise leukaluussa ON vaarallinen.

Vierailija
18/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN AP:

Onko tämä paha: Ensimmäinen panadol pore 500mg 12 aikaan yöllä, toinen 3 aikaan yöllä ja kolmas puoli 8 aamulla???

Vastatkaa joku, alkoi kuumottelemaan x)

Vierailija
19/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä on lähtenyt paikka tai tunnet siinä jotain omituista niin jauha xylitolpurkka mössöksi ja tunge siihen kohtaan. Minulla auttoi tämä pahimman säryn yli.

Vierailija
20/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OLEN AP:

Onko tämä paha: Ensimmäinen panadol pore 500mg 12 aikaan yöllä, toinen 3 aikaan yöllä ja kolmas puoli 8 aamulla???

Vastatkaa joku, alkoi kuumottelemaan x)

Ei. Tuplasti tuo määrä vuorokaudessa on se raja, minkä jälkeen alkaa olemaan liikaa. 4000mg useimmat vielä sietää mutta siitä ylöspäin se on arpapeliä (ja se on sitten aika peruuttamatonta kun sattuu käteen Musta Pekka).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi