Näin rokottamattomat pääsevät tulevaisuudessa matkustamaan, tapahtumiin ja baareihin – pääsylippu voi vaatia mojovan maksun
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008261248.html
Maksatko rokottamattomana n. 200 euroa ravintolaan pääsystä?
Kommentit (288)
Mä en kyllä näe tässä mitään ongelmaa. Yrittäjä on tähänkin asti voinut valita asiakkaansa, aivan kuten asiakas yrityksen. Tässä ei ole siis mitään uutta.
Meidät ihmiset on luokiteltu ja rankattu eriarvoisiksi niin kauan kuin historiaa tunnetaan. Turha ulista, että tätä olisi tehty nyt vasta, kun korona-aika on päällä.
Ja aina eri asioista on meidän pitänyt maksaa. Jos haluat kalastaa, maksat kalastusluvan. Jos haluat ajaa omaa autoa, maksat siitä ajoneuvoveron. Jos haluat käyttää mökkitietä, maksat siitä tienhoitomaksun jne..
Nythän tilanne on se, että valtio tarjoaa rokotuksen kaikille halukkaille (jotka jokainen suomalainen maksaa veroissa). Myös rokotuksista kieltäytyjille tarjotaan koronatestiä jatkossakin ilmaiseksi (jotka jokainen suomalainen maksaa veroissa). Jos ei jaksa mennä ilmaiseen testiin, niin testiin pääsee rahallakin.
Musta tuntuu, että tässä on nyt enemmän vain periaatteellinen syy lässyttää. "Mun asiat on nyt huonommin kuin tolla toisella". Joillakin on se naivi ajatus, että kaikkien tulisi olla samalla viivalla. No eihän reaalimaailmassa asiat ole näin.
Läpi historian yhteinen hyvä on aina ajanut yksilön edelle. Niin sen pitää ollakin.
Joskus on itse voittajan puolella ja joskus häviäjän. Lopettakaa se ulina ja hyväksykää asiat sellaisina kuin ne on.
Vierailija kirjoitti:
Piikit on otettu ja suunta on suomen ilmastonmuutos syyssateiden kylmyydestä etelän maille lomille marraskuun alussa. Ahh 3 viikkoa lämmintä!!!
Ihanaa, veritulpan avulla pääset thaivaaseen, siellä on sitten aikaa lomailla loputtomiin!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa räikeää syrjintää. Missä tasa-arvovaltuutettu luuraa?!
Ei ole minkäänlaista syrjintää, koska niillä jotka eivät halua rokotetta, on mahdollisuus ottaa testi ja saada siten koronapassi.
Syrjintää olisi jos ainoa keino saada koronapassi olisi ottaa rokote.
Minä en saa rokotetta terveydellisistä syistä. Onhan se tällöin täysin syrjivää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä näe tässä mitään ongelmaa. Yrittäjä on tähänkin asti voinut valita asiakkaansa, aivan kuten asiakas yrityksen. Tässä ei ole siis mitään uutta.
Meidät ihmiset on luokiteltu ja rankattu eriarvoisiksi niin kauan kuin historiaa tunnetaan. Turha ulista, että tätä olisi tehty nyt vasta, kun korona-aika on päällä.
Ja aina eri asioista on meidän pitänyt maksaa. Jos haluat kalastaa, maksat kalastusluvan. Jos haluat ajaa omaa autoa, maksat siitä ajoneuvoveron. Jos haluat käyttää mökkitietä, maksat siitä tienhoitomaksun jne..
Nythän tilanne on se, että valtio tarjoaa rokotuksen kaikille halukkaille (jotka jokainen suomalainen maksaa veroissa). Myös rokotuksista kieltäytyjille tarjotaan koronatestiä jatkossakin ilmaiseksi (jotka jokainen suomalainen maksaa veroissa). Jos ei jaksa mennä ilmaiseen testiin, niin testiin pääsee rahallakin.
Musta tuntuu, että tässä on nyt enemmän vain periaatteellinen syy lässyttää. "Mun asiat on nyt huonommin kuin tolla toisella". Joillakin on se naivi ajatus, että kaikkien tulisi olla samalla viivalla. No eihän reaalimaailmassa asiat ole näin.
Läpi historian yhteinen hyvä on aina ajanut yksilön edelle. Niin sen pitää ollakin.
Joskus on itse voittajan puolella ja joskus häviäjän. Lopettakaa se ulina ja hyväksykää asiat sellaisina kuin ne on.
Lue nyt hyvä ihminen edes tuo linkki ennen kuin kommentoit puppua.
Nimenomaan testaus ei ole enää ilmaista, vaan jos haluaa sen rokotuksen sijaan, niin maksaa ihan itse, mikä on oikein. Yhteiskunnan ei pidä pitää yllä kallista testauspalvelua joidenkin hölmöjen vuoksi. Henkilökuntakin tarvitaan paremmin yhteistä hyvää palveleviin tehtäviin.
Tätä ilmaista testiäsi pidemmälle en sitten viitsinytkään lukea, kun se ei ollut edes ensimmäinen puppujuttu.
Ei nimittäin pidä paikkaansa, että yritys voisi valita asiakkaansa. Ei voi. Ravintola saa kyllä hyvin sähäkästi rangaistuksen, jos joku väittää tulleensa kohdelluksi kaltoin etnisyytensä ym vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minkäänlaista syrjintää, koska niillä jotka eivät halua rokotetta, on mahdollisuus ottaa testi ja saada siten koronapassi.
Minä en saa rokotetta terveydellisistä syistä. Onhan se tällöin täysin syrjivää.
Suurempi onglma kuin terveytesi, on se, ettet osaa lukea. Jos osaisit, tuokin asia selviäisi avaamalla aloituksessa oleva linkki.
Turha osallistua keskusteluun, jos ei tiedä edes mistä keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piikit on otettu ja suunta on suomen ilmastonmuutos syyssateiden kylmyydestä etelän maille lomille marraskuun alussa. Ahh 3 viikkoa lämmintä!!!
Ihanaa, veritulpan avulla pääset thaivaaseen, siellä on sitten aikaa lomailla loputtomiin!!!
Olet loputtoman tyhmä inttäjä, joka ei tiedä edes perusasioita. Älä tule tänne levittelemään valheita.
Rokotuksen ottanut on turvassa. Monin tavoin. Rokottamattomalla on monin kertainen riski sairastua koronaan, sen vaikeaan muotoon ja kuolla. Samoin hänellä on sairastamisen jälkeen leikkauksien yhteydessä riski juuri veritulppaan suurempi kuin muilla. Ja sairastaessaan sitä koronaan, hänellä on monin monin verroin suurempi riski veritulppaan kuin rokotetuilla.
Siis matkaan lähtijälle hyvää matkaa ja ihania lomia! Veritulppamöyhääjä sen sijaan muistakoon rokottamattoman ja joka hetki kuolevaisuuttaan ja vaanivia riskejä, joilta ei edes se foliohattu pelasta.
Mitä sitte... en oo ollu baarissa moneen vuoteen,enkä oo matkustellut. Eikä edes kiinnosta. Joten ei haittaa mua yhtään...
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien rokotettujen kannattaa myös sairastaa korona. Rokotettuihin tarttuu ja levittävät vain delta varianttia, jos on jotakin aikaisempaa varianttia liikkeellä, niin ei välttämättä tartu rokotettuihin.
Voi Luoja mitä moskaa taas! Kuinka monta kertaa teille pitää toistaa samat asiat? Kumma ettei mene teidän päähänne!
Rokote toimii myös delta-varianttia vastaan! Se on todettu lukemattomat kerrat. Hieman heikommin kuin muihin mutta kuitenkin vielä varsin hyvin.
Vanhuksille ilmeisesti annetaan tehosterokotus. - ja juuri tätä ihan samaa rokotetta. - deltan vuoksi ja siksi, että heillä on luonnostaan heikompi immuunivaste (siis rokotus ei toimi yhtä hyvin kuin nuoremmilla).
Ja kun heillä rokotteen teho on siis heikompi ja heidän rokotuksistaan jo pidempi aika, tehosterokotuksia siis suunnitellaan.
Eikö jo tyhmänkin pitäisi ymmärtää, että jos muka nämä nykyiset rokotteet eivät toimisi delttaa vastaan, niin ei kai niitä nyt annettaisi vanhuksille juuri nimenomaan delttaa vastaan.
Jos minun täytyy valita mahdolliset ikuiset kivut, mielenterveysongelmat tms mitä näistä rokotteista voi seurata niin jatkan baarissa käymättömyyttäni viidettä vuotta ja odotan että psykoosinne menee ohi.
Jaa.
Se paikka joka tuota vaatii niin siinähän vaatii.
Esimerkiksi ravintolat tarvitsevat minua, minä en tarvitse heitä.
Käyn ilolla hyvissä ravintoloissa syömässä, kävin tänäänkin, mutta jos tuo tulee jonkun ravintolan asettamana niin minä osaan kyllä kokata itsekin ja säästän sitten rahaa.
Toistan: ravintolat tarvitsevat minua, minä en tarvitse heitä.
Näin ajattelee 1,5 miljoonaa piikittämätöntä suomalaista. Jos todella niin suuren prosentin haluaa sulkea, niin antaa mennä vain. Nämä ihmiset ovat tuoneet teille rahaa nyt "poikkeusaikana", ei ne kotona istuvat hysterikot jotka piikkipassinkin jälkeen yhä tulevat istumaan kotona. Poistatte vain sen säännöllisen asiakaskunnan tämän myötä.
Antakaa vain mennä, ei haittaa minua mutta haittaa teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää konkursseja ja yritysten alasajoja sitten tiedossa. Kiitos taas ihanalle kommarihallituksellemme. Tällaista se on kun punikit pääsee valtaan, niistä on niin ihanaa kontrolloida ihmisiä. Luuletteko piikitetyt, että tämä jää tähän? Muistakaa sitten, kun saatte seitsemännestä piikistä vakavia haittoja, ettekä enää uskalla ottaa uutta mömmösatsia, että olette itse halunneet NWO:n. Ja älkää luulko, etteikö passiin tulevaisuudessa liitetä teistä ihan kaikki tiedot ja sen mukaan passinne näyttää vihreää tai punaista. Tästä on jo olemassa suunnitelmat, passiin tulee ihmisistä kaikki terveystiedot. Mitäpä jos siihen liitetään myös tiedot somekäyttäymisestä? Tai kenties tulee sosiaalinen pistejärjestelmä, kuten Kiinassa jo on? No, varmaan hurraatte sillekin.
Nythän WHO:n pääjohtaja on jo sanonut, että emme enää koskaan palaa entiseen, emme koskaan, ja jokainen joka väittää, että palaamme normaaliin esim. rokotusten myötä, valehtelee. Maailman Talousfoorumin johtaja Schwab on sanonut jo moneen kertaan, että nyt astuu voimaan Uusi Maailmanjärjestys, meneillään on jo Suuri Nollaus, Great Reset, jonka avulla koko maailma uudelleenjärjestetään. Australian pääministeri julisti Uuden Maailmanjärjestyksen alkaneeksi. Milloin te oikein uskotte? Mitä ja kenen teille pitää sanoa, että uskotte? Kaikki tämä on julkisesti nähtävillä, siltikään ette usko. Eliitti ei piilottele agendaansa, se on täysin rehellisesti kaikkien nähtävillä. Mutta ei, ei ihmiset näe eikä usko, koska eivät halua.
Miksi pitisi palata vanhaan? Niskuroitko sä aina kaikkea uutta teknologiaa ja maailmaa vastaan? Ja sit, jos otan seitsemännen piikin, niin mietin sua, joka menet sille ekalle piikille vasta. Onpa kauheeta, jos pitää rokotesuojansa kunnossa. Todella pöyristyttävää 🙄
Kiitos kommentistasi. Tämä selittää täysin kuinka typeriä ja hulluja lampaita osa suomen kansalaisista on. Luovut kaikista oikeuksistasi pelon takia. Ei heitä kiinnosta sinun hyvinvointisi ja teistä rokotteenottajista hankkiudutaan myös eroon. Tuo sinun pelastuksesi on kuvitteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue nyt hyvä ihminen edes tuo linkki ennen kuin kommentoit puppua.
Nimenomaan testaus ei ole enää ilmaista, vaan jos haluaa sen rokotuksen sijaan, niin maksaa ihan itse, mikä on oikein. Yhteiskunnan ei pidä pitää yllä kallista testauspalvelua joidenkin hölmöjen vuoksi. Henkilökuntakin tarvitaan paremmin yhteistä hyvää palveleviin tehtäviin.
Tätä ilmaista testiäsi pidemmälle en sitten viitsinytkään lukea, kun se ei ollut edes ensimmäinen puppujuttu.
Ei nimittäin pidä paikkaansa, että yritys voisi valita asiakkaansa. Ei voi. Ravintola saa kyllä hyvin sähäkästi rangaistuksen, jos joku väittää tulleensa kohdelluksi kaltoin etnisyytensä ym vuoksi.
Olen eri, mutta vastaan. Nyt on 17 vuosi takana yrittäjänä ja tasan tarkkaan voin valita asiakkaani. Olen aina voinut. Tapoja on monia.
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Se paikka joka tuota vaatii niin siinähän vaatii.
Esimerkiksi ravintolat tarvitsevat minua, minä en tarvitse heitä.
Käyn ilolla hyvissä ravintoloissa syömässä, kävin tänäänkin, mutta jos tuo tulee jonkun ravintolan asettamana niin minä osaan kyllä kokata itsekin ja säästän sitten rahaa.
Toistan: ravintolat tarvitsevat minua, minä en tarvitse heitä.
Näin ajattelee 1,5 miljoonaa piikittämätöntä suomalaista. Jos todella niin suuren prosentin haluaa sulkea, niin antaa mennä vain. Nämä ihmiset ovat tuoneet teille rahaa nyt "poikkeusaikana", ei ne kotona istuvat hysterikot jotka piikkipassinkin jälkeen yhä tulevat istumaan kotona. Poistatte vain sen säännöllisen asiakaskunnan tämän myötä.
Antakaa vain mennä, ei haittaa minua mutta haittaa teitä.
Ravintola ja parturi täällä, moi. Emme tarvitse sinua. Otamme vastaan mielummin enemmistön kansasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottamassa rokotetta. Ainoa mikä harmittaa vähän on matkustamisen hankaluus ilman koronapassia. Mutta elämä on valintoja. Tämä on minun valintani.
Matkustamisessa ei ole mitään hankaluuksia ilman koronapassia. En ole rokotettu, mutta matkustan paljon. Koronatesteissä vain pitää käydä. Ei vie paljon aikaa eikä vaivaa.
Ja lentokoneissa samalla tavalla pitää maskia käyttää rokotettujen ja rokottomattomien.
Oikeastaan se rokottamattoman ainoa ylimääräinen vaiva on tosiaan nuo koronatestit. Pitää selvittää myös kohdemaan testauspaikat ja sijainnit, jotta pääsee myös paluulennolle. Tosin aika monella lentokentällä on koronatestipaikat. Pikatestit on halvempia kuin Suomessa.
Ja jos on vaikka viikon tai kahden reissu, niin testi pitää uusia 72h välein, jos aikoo kohdemaassa käydä museoissa, ravintoloissa, tapahtumissa jne..
Voi ei. Välilyöntihullu tuli takaisin.
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No se o kato Suomi täällä terve! Meillä olisi tässä tarjolla tällainen VAPAAEHTOINEN rokote. On siis ihan täysin VAPAAEHTOINEN mutta jos et huoli sitä, niin takavarikoimme omaisuutesi, perheesi häädetään Siperiaan ja sinulle lyödään polttoraudalla merkki otsaan, niin muu kansa tietää piestä sinut kunnolla jos poistut kotoasi. Muina ehtoina on vaatimaton 5.000 euron sakko aina kun haluat käydä kaupassa ja tuloistasi vähennettään 90% pahan mielen veroa. Mutta hei älä murehdi, rokote on täysin VAPAAEHTOINEN. Soitellaan <3"
Suomi on täysin diktatuurinen valtio. Joukko sanelee miten asiat tehdään juuri tällä tavalla ja lampaat määkivät perässä.
Ja kuten sanottu voi myös tilata ruuat jne kotinsa eturapulle ilman mitään kontaktia esim Prismoista. Joten menepä vaikka tumputtamaan siitä 5000 euron sakkoinesi.
N-43
Ja mene sinä jakamaan percttä sinne rokote-orgioihisi, siellä kaikkien aivot on jo valmiiksi sulaneet :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien rokotettujen kannattaa myös sairastaa korona. Rokotettuihin tarttuu ja levittävät vain delta varianttia, jos on jotakin aikaisempaa varianttia liikkeellä, niin ei välttämättä tartu rokotettuihin.
Voi Luoja mitä moskaa taas! Kuinka monta kertaa teille pitää toistaa samat asiat? Kumma ettei mene teidän päähänne!
Rokote toimii myös delta-varianttia vastaan! Se on todettu lukemattomat kerrat. Hieman heikommin kuin muihin mutta kuitenkin vielä varsin hyvin.
Vanhuksille ilmeisesti annetaan tehosterokotus. - ja juuri tätä ihan samaa rokotetta. - deltan vuoksi ja siksi, että heillä on luonnostaan heikompi immuunivaste (siis rokotus ei toimi yhtä hyvin kuin nuoremmilla).
Ja kun heillä rokotteen teho on siis heikompi ja heidän rokotuksistaan jo pidempi aika, tehosterokotuksia siis suunnitellaan.
Eikö jo tyhmänkin pitäisi ymmärtää, että jos muka nämä nykyiset rokotteet eivät toimisi delttaa vastaan, niin ei kai niitä nyt annettaisi vanhuksille juuri nimenomaan delttaa vastaan.
Delta variantti tarttuu rokotettuihin, mutta aikaisemmat variantit eivät tartu juurikaan. Deltta tulee syrjäyttämään aikaisemmat variantit jossain vaiheessa samoin kuin on tapahtunut Israelissa. Rokote suojaa vakavalta taudilta melko hyvin, mutta Delta tarttuu rokotettuihin ja rokotetut myös levittävät Delta virusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon ihmisiä, jotka eivät voi ottaa rokotetta tai jotka eivät halua ottaa sitä, koska pelkäävät sairautensa vuoksi ongelmia siitä. Varsinkin viimeksimainittua ryhmää kohtaan rokottamattomien syrjintä on hyvin epäreilua, koska he eivät välttämättä saa virallista todistusta siitä etteivät voi ottaa rokotetta. Lääkärit suosittelevat rokotetta kaikille, koska heillä ei ole mitään vastuuta suosituksistaan.
Minua ei kiinnosta ravintolat eikä teatterit, mutta pakko oli ottaa rokotus, koska minun toimeentuloni riippuu siitä, voinko tehdä työtä. Olisinpa mamunainen, joka voi itse päättää ja jäädä kotiin.
Olen vain köyhä ja mitätön tavissuomalainen, jolla ei ole valinnanvaraa edes siinä, mitä elimistööni laitetaan.
Koronapassia käytetään tarvittaessa paikallisesti.OPISKELUUN JA KIRJASTOIHIN PASSI EI VAIKUTA.
LOPETA SPÄMMÄYS TYPERÄ ÄÄLIÖ IDIOOTIN PERÄSUOLI.