Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin rokottamattomat pääsevät tulevaisuudessa matkustamaan, tapahtumiin ja baareihin – pääsy­lippu voi vaatia mojovan maksun

Kiertopotku
14.09.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008261248.html

Maksatko rokottamattomana n. 200 euroa ravintolaan pääsystä?

Kommentit (288)

Vierailija
221/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan suomalaiset yritykset kuvittelevat, että entisestään pienestä asiakaskunnasta on varaa alkaa valikoida? Ihan höpö artikkeli, jonka tarkoitus on painostaa ottamaan rokote. Pidän edelleen mielenkiintoisena sitä, miksi tämän rokotteen ottamiseen on niin kova painostus, mitä tässä on takana? Tällainen painostaminen ja uhkailu, ei todellakaan edesauta luottoa lääketeollisuuteen ja rokotteisiin. 

Juuri näin. Ja varsinkin kun rokote ei edes estä koronavirukseen sairastumista niin mitä sillä tekee, mistä tämä myllytys?

No estäähän 🤦‍♀️ Puoli vuotta jaettu rokotteita ja ihmiset ei vieläkään ymmärrä näin yksinkertaista asiaa.

Ei estä, vähentää, tiedä ero.

Ai sun mielestä esto on vain, jos estää 100% varmuudella? Mikä estää tarrunnan ihan varmasti?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta myös mun mielestä estäminen tarkoittaa 100% ja kaikki alle sen on vähentämistä. Vertailun vuoksi: estääkö turvavyön käyttö liikennekuolemat? Kyllä vai ei?

Vierailija
222/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että rokottamattomat eivät käy, eivätkä ole koskaan käyneetkään baareissa, elokuvissa ja ravintoloissa. Ja jos ovatkin joskus käyneet, eivät enää käy, koska korona-aika osoitti, että se on turhaa ja kallista. Miksi sitten tällainen parku rokotepassista? Eihän sen pitäisi teitä millään lailla koskettaa. Tämäkin ketju on täynnä näitä märisijöitä, jotka selittävät, että eivät käy, eivätkä mene. Mitä ihmettä sitten kitisette tässä ketjussa noita samoja salaliittohöpinöitä? Pysykää vaan kotona ja me muut jatkamme elämäämme.

Mut on kahdesti rokotettu, hyvä ystäväni taas ei ole ottanut rokotusta. Miksi menisin  yksin ravintolaan, leffaan, festareille jne, jos ystäväni pitäisi odottaa mua ulkopuolella? En aio vaatia ystävääni laukkaamaan koronatestissä joka kerta, kun olen menossa hänen kanssaan jonnekin. Jos ystäväni ei pääse sisään, en mene minäkään. 

Joillain on useampi ystävä. Mutta joo, kukin päättää itse, miksi sen pitäisi ketään kiinnostaa?

On mullakin useampia ystäviä, mutta ei sekään vaikuta asiaan mitenkään. Voin oikein hyvin järjestää vaikka illanistujaisia, joihin kutsun niin rokotettuja kuin rokottamattomiakin, eikä mitään koronapassia tarvita illanistujaisiin saapumiseen. Rokotetut voivat jättää tulematta, jos edellyttävät koronapassia. 

Ja tämä liittyy passiin ja muihin ihmisiin miten? Ja miksi tämä on kiinnostava tieto?

Olen kommentoinut tässä threadissa kommenttiin, jossa oletettiin, että koronapassia vastustavat eivät ole aiemminkaan käyneet missään, mihin nyt kaavaillaan koronapassia. Oletus siis on väärä, koska kyllä on meitäkin koronapassia vastustavia, jotka olemme käyneet ravintoloissa, leffoissa, yleisötapahtumissa jne. 

Tuossa puhuttiin näistä ”mun elämä ei muutu, koska en koskaan ole missään käynytkään”-tyypeistä, jotka passia silti vastustaa. Sä edustat eri joukkoa, sä luovut menoistasi ja se on ihan sun oma asiasi. Tee niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan suomalaiset yritykset kuvittelevat, että entisestään pienestä asiakaskunnasta on varaa alkaa valikoida? Ihan höpö artikkeli, jonka tarkoitus on painostaa ottamaan rokote. Pidän edelleen mielenkiintoisena sitä, miksi tämän rokotteen ottamiseen on niin kova painostus, mitä tässä on takana? Tällainen painostaminen ja uhkailu, ei todellakaan edesauta luottoa lääketeollisuuteen ja rokotteisiin. 

Juuri näin. Ja varsinkin kun rokote ei edes estä koronavirukseen sairastumista niin mitä sillä tekee, mistä tämä myllytys?

No estäähän 🤦‍♀️ Puoli vuotta jaettu rokotteita ja ihmiset ei vieläkään ymmärrä näin yksinkertaista asiaa.

Ai sun mielestä esto on vain, jos estää 100% varmuudella? Mikä estää tarrunnan ihan varmasti?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta myös mun mielestä estäminen tarkoittaa 100% ja kaikki alle sen on vähentämistä. Vertailun vuoksi: estääkö turvavyön käyttö liikennekuolemat? Kyllä vai ei?

Ei ja silti sitä käytetään, eikö niin? Ja rokotteesta tai rajoitteista puhuttaessa on itsestään selvää, että ne ei voi estää 100%, jolloin tuo ei estä vaan vähentää on saivartelua. Varsinkin, kun lause jatkuu, joten passi on hyödytön. Sanoisitko sä, että turvavyö ei estä 100% kuolemaa, siksi se on turha?

Vierailija
224/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sä väität edelleen, että rokote ei estä yksilötasolla yhtäkään tartuntaa? Jännä, todella jännä.

Vierailija
225/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien rokotettujen kannattaa myös sairastaa korona. Rokotettuihin tarttuu ja levittävät vain delta varianttia, jos on jotakin aikaisempaa varianttia liikkeellä, niin ei välttämättä tartu rokotettuihin.

Vierailija
226/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti rokotettu kun on yksi rokote ja covid sairastettu. En silti hyväksy tälläistä syrjintää ja painostamista. En tarvitse ravintoloita tai muita paikkoja elämääni ja voin jättää ne pois jos siihen jokin passi tarvitaan, En nimittäin aio käyttää mitään passeja.

Vierailija
227/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitten ei pääsisi? Siitä ei jutussa ollut mainintaa. Ravintoloissa en kävisi muutenkaan.

Vierailija
228/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen rokotettunakin, että vähemmän minä tarvitsen ravintoloita ja kulttuuritapahtumia kuin he tarvitsevat minua ja minun tuloja. Ylimääräinen vaiva ei kiinnosta pätkän vertaa.

Vierailija
229/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisella yrittäjällä onkin just varaa johonkin apartheidiin ja asiakasmäärien vähenemiseen? Onko tarkoitus ajaa loputkin pienyritykset alas? Vaikka mulla olis rokotus, en menisi natsiravintolaan. Muut asiakkaat siellä olisi ilmeisesti hulluja hysteriapotilaita passeineen, jee. Jätän väliin.

Vierailija
230/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän siis itseni testaamatta ja levitän tietämättäni virusta, tätähän nuo näyttää haluavan.

Vierailija
231/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jää ruokaravintoloilta ym. meidän perheen osalta rahat saamatta. En mitään testipiikkejä edelleenkään ota. Veikkaan että ravintoloita ei tämä kauheasti houkuta kun menettää asiakkaita. No, pitäkää tunkkinne :)

Vierailija
232/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Minulla ei ole tarvetta mennä ravintolaan.

Voisin ennustaa, että tässä käy kuten muissa maissa: yritykset alkavat vastustaa passia. Se vähentää tuottoja.

Suomessahan koronapassia ollaan suunniteltu tilanteisiin, jossa tartunnat ryöpsähtävät ja paikkoja täytyisi tämän vuoksi sulkea. Yritys voisi siis vapaaehtoisesti ottaa koronapassin käyttöön ja välttää tällä sulkemisen. Jos vaihtoehto on sulkeminen, siihen verrattuna passihan lisäisi tuottoa.

Vierailija
233/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän siis itseni testaamatta ja levitän tietämättäni virusta, tätähän nuo näyttää haluavan.

Mihin tämä liittyy?

Vierailija
234/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni rokotteesta kieltäytyvä saattaisi pyrkiä hankkimaan tarkoituksella tartunnan jos passi otetaan käyttöön? Onhan se jatkuvaa testaamista helpompaa ja halvempaa olla pari viikkoa palkallisella lomalla, jonka jälkeen voi kulkea vapaasti seuraavat 6 kk. Uudeksi ilmiöksi voisi nousta koronabileet, tai tinder-tyyppinen sovellus, jonka avulla voisi löytää mukavan k-positiivinen illaksi kainaloon köhimään.

En siis ihan vakavissani kuvittele ainakaan suurimman osan rokottamattomista toimivan näin, mutta marginaalisen ryhmän osalta en myöskään kauheasti yllättyisi jos näin todella kävisi.

Vierailija
235/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen rokotettunakin, että vähemmän minä tarvitsen ravintoloita ja kulttuuritapahtumia kuin he tarvitsevat minua ja minun tuloja. Ylimääräinen vaiva ei kiinnosta pätkän vertaa.

Luitteko te ihmiset tätä juttua ollenkaan? Suomessa koronapassi on tulossa mahdolliseksi tilanteisiin, jossa esim. ravintoloita täytyisi muuten tartuntojen vuoksi sulkea. Jos toinen vaihtoehto on sulkea, yrittäjä varmasti haluaa pitää paikan auki ottamalla käyttöön koronapassin, jos haluaa tuloja.

Vierailija
236/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajalta kuulin että venäjän puolella olisi valmius avata rajat, venäjälle menijöiltä vaaditaan, täydet rokotukset, negatiivinen toditus tai todistus sairastetusta taudista.

Raja kun aukeaa, suomeen tulevilta venäläisiltä ei vaadita mitään.

Luotettava lähde tuo sinun ”rajalta kuulin”. Uskotaan, uskotaan.

Miten niin "raja kun aukeaa". Nehän on auki. Käytännössä todistus saatetaan kysyä tai sitten ei. Osalta kysyttiin, osalta ei, vaikka ne pitäisi kysy. Ja ihan rajalla näin ja koin.

Vierailija
237/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuosta tietoa, että missä kohdassa sitä passia täytyy ravintolassa pitää, ettei sairastu? Pöydällä, laukussa vai kädessä, missä se suojaisi parhaiten? Vai onkohan paperiversio paremmin suojaava kuin puhelin?

Vierailija
238/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahhaa uahahahhahhaa hihiii..

Että on rokottamattomilla tarve tehdä elämästä mahdollisimman kallista, hankalaa ja vaikeaa..😂

Vierailija
239/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo koronapassi välttmättä edes tule olemaan käytössä, jos alueella ei ole koronaa eikä rajoituksia tarvita. Silloin baariin ja ravintolaan pääsee kuka vain. Ulkomaillekaan tuskin ikuisesti tarvitaan passia. Itse rokottamattomana en näe tuossa isoa ongelmaa, koska järjestely luultavasti on vain väliaikainen ja riippuvainen tautitilanteesta. Voin odottaa sinne saakka, että koronatilanne sallii kaikkien liikkumisen samoihin paikkoihin.

Vierailija
240/288 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronapassi tulee myös kirjastoihin ja yliopistoihin. Rokottamattomien opiskelut oli sitten siinä. 🤣

nykyisin kirjat voi lainata e-kirjoina...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä