Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä kotivarassa on kerrostalossa ?

Vierailija
13.09.2021 |

Kertokaa

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Survivalisti kirjoitti:

Mitä nyt normaaleilla ihmisillä on pakastimessa, eli valmiita ruoka-annoksia, nakkeja, nugetteja, lihapullia, kalapuikkoja, lohta, marjoja jne. Kaapissa kuivaleipiä, monenlaisia säilykkeitä, sokera, kahvia, teetä jne.

Kyllä noilla varmaan kuukauden pärjäisi, ennen kuin nälkä tulisi.

Mut jos sähköt menisi niin aika äkkiä pilaantuisivat. 

Ei kovinkaan äkkiä, kun ei ovea auo turhaan. Ja kuiva-aineet nyt ei sähköä säilymiseen tarvitse koskaan. 

Joo olet oikeassa , mutta niiden syöminen usein sellaisenaan on vähän ällöä

Tarpeeksi kun on nälkä ei ehdi ällöillä. Toki se, että kerrostalossa olisi sähköt poikki niin kauan, että koko pakastimellisen ehtii syödä, on varsin teoreettinen. 

Vierailija
22/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä, mitä normaalistikin käytän. Kotivaran idea ei ole makuuttaa asioita varastossa, vaan käyttää niitä ja ostaa uutta tilalle. 

Itse ymmärrän kotivaran niin että jos sulta menee vaikka sähköt pitkäksi aikaa, niin pärjäät silti. 

Harvalla menee kerrostalossa sähköt pitkäksi aikaa.

Tai siis ei ole mennyt. Jatkoon ei ole kristallipalloa. Mikäs estäisi trangian käytön kerrostalossakaan?

Tosin en hankkisi pelkästään varalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä, mitä normaalistikin käytän. Kotivaran idea ei ole makuuttaa asioita varastossa, vaan käyttää niitä ja ostaa uutta tilalle. 

Itse ymmärrän kotivaran niin että jos sulta menee vaikka sähköt pitkäksi aikaa, niin pärjäät silti. 

Yleensä ei , mutta jos menisi.

Jos menisi, menisin kauppaan ostamaan ruokaa. Varsinkin isommissa kaupoissa on sellaiset varajärjestelmät, että kestää vähän sähkökatkojakin. 

Vierailija
24/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan alussa ostin 100 purkkia hernekeittoa. 

Vielä on 50 jäljellä :D Lakkasi maistumasta. 

Mitä muuta tyhmää olet tehnyt?

Vierailija
25/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 46 vuotta kerrostalossa. Koskaan ei ole ollut yli tunnun sähkökatkoa. Ei, vaikka olen asunut hyvinkin eri puolilla Suomea. Että hirveästi en sähkökatkoa pelkäisi. Korvessa toki eri asia, mutta siellä onkin yleensä generaattorit (vai mitä ne varavirtalähteet onkaan nimeltään)

Vierailija
26/26 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai siis ei ole mennyt. Jatkoon ei ole kristallipalloa. Mikäs estäisi trangian käytön kerrostalossakaan?

Tosin en hankkisi pelkästään varalta.

Tosipaikan tullen lähtisin tietysti mökille, jossa on kasvimaa ja -huone, järvestä saisi kalaa jne. Trangia on kellarissa. Tosi survivalistilla olisi tietysti pieni aggregaatti kotona. Luulen kuitenkin, että enemmistö kaupunkilaisista ehtisi kuolla ennen minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi