Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Mm Marimekosta ostaisin laadun vuoksi, mutta esim. mekot useimmin näyttävät nykyisin joltain 60 luvun navettamekoilta malliltaan. T-paitoja olen ostanut
Asun myös Ruotsissa ja todellakin ymmärrän miksi katsotaan Prisman ja Tokmannin vaatteita nenänvartta pitkin. Mulle syy on ainakin se, että ruokakaupassa ei kuulu olla vaatteita.
Niin, onhan se Adidaksen verkkapuku niiiiiin paljon hienompi ja parempi kun sen ostaa tuplahintaan oikein erikoisliikkeestä sen sijaan että vaan heittää sen Prismassa ostoskärryyn tarjousmaksalaatikon päälle.
Muista jättää siihen hintalappu roikkumaan että kaikki näkevät kadulla sinun olevan Muita Hienompi Ihminen joka ei osta vaatteitaan marketista.
Me & I vaatteita tilaan kotikutsuilla.
Suurin osa vaatteistani on nykyään heiltä.
Kirpputoreilta. Sieltä saa toisten jätöksiä halvalla.
Voglialla on nykyään vuoden takuu vaatteille, ajattelin siirtyä ihan kannatuksen vuoksi sinne. Kyllästyttää laaduton kura, joka menee ensimmäisessä pesussa pilalle. Plussana se, että kaikki valmistustiedot kuituja myöten löytyy nettisivuilta.
Ylipäänsä koitan ostaa vain niiltä, joilta noi vastuullisuustiedot löytyvät, esim. Nanso on kanssa ilahduttavan avoin noissa. Ei tarvitse pelätä, että ompelijana olisi joku nälkäpalkalla raatava 10-vuotias, jonka niskaan romahtaa tekstiilitehdas.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokoksen nettikauppa on järkyttävin ikinä. Vaikkei edes vaatteita olisi ostamassa, niin mikä tahansa ostos saa ihan raivon partaalle ja verenpaineen nousemaan, niin umpisurkea käyttöliittymä siinä on. Ja jos jonkun 50€ pikkuostoksen kosmetiikkapuolelta tekee, niin lähes vakiona tilaus lähetetään kolmessa eri lähetyksessä. Ihan käsittämättömän raivostuttavaa.
Tämä on niin totta! Siellä ei myöskään ole verkkokaupan varasto ajan tasalla. Saatat saada onnistuneesti tilattua jotain ja muutaman päivän päästä tulee viesti: sori ei sitä ollutkaan. Näin saattaa toki käydä muuallakin, mutta Sokoksella tuo on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ei koskaan enää Sokoksen verkkokauppaa! Jos ei S-ryhmä saa pian parannettua nettikauppansa käyttöliittymiä (sama on nimittäin ruokapuolen foodiessa), niin saavat sanoa hyvästit asiakkailleen.
Ja mikä erikoisinta, kaikki vähänkään negatiivinen arvio poistetaan. Sain sähköpostiini ilmoituksen sopimattomasta kielenkäytöstä arviossani. Kun kerroin tutuille, yksikin nauroi, että sanoitko: 'Voi sentää...'
Niin suuri osa tekee, jos yhtään negatiivista palautetta annat. Itse lopetan niistä yrityksistä ostamisen siihen
Kritiikin voi antaa asiallisestikin. Neutraalisti vain kertoo oman ongelmansa tuotteen kanssa.
Johanna74 kirjoitti:
Bypias
Ostat siis huonoa laatua kalliilla. Minä taasen ostan samanlaisia, kestävämpiä tosin, kirppareilta.
KIrpparilta, Zalandolta ja Toksulta. Kengät oltava Eccot, ainoot mitkä käy. Käytiin Lissabonissa ostarissa missä oli Primark. Ostin vaatteita, kun oli halpaa ja ukko (nyk.ex) itki miten farkut on hyvät mutta niin halvat, 8e kun yleensä käy Jack and Jonesissa. Kehotin menemään sitten sinne ja jättämään hintalapun roikkumaan että inssikaveritkin tajuaa ettei ole per saukinen. Minulla ei ole varaa kalliiseen, siksi nettikirpparit -täysin toimivaa kamaa, myös merkkikuteita joten merkkejä vahtivat kuvittelevat mun olevan rikkaampi kuin olenkaan. Mulla on Marimekon farkkutakkeja pari, maksavat maltaita. Paikalliselta kirpparilta löysin 10e/kpl. Onhan kierrättäminen myös ekologista.
North Outdoorilla on todella kivoja ja hyvälaatuisia ajattomia ja iättömiä neuleita. Olen myös ostanut Uniqlolta yksivärisiä puuvillaneuleita.
Farkut aina Levi’s. Kengät Nike tai Vans. Sopii jalalle ja tyyliin parhaiten.
Takit on vaikeimpia, kun ei halua näyttää liian teiniltä, mutta ei myöskään tätiytyä täysin. On myös liian vaikeaa löytää laadukkaita rennosti istuvia v-kaula-aukkoisia T-paitoja, jotka olisivat laadukkaista ja kestäisivät kauemmin kuin vuoden.
Kirppikseltä, H&M:sta, Lindexistä, EMP:stä.
Boozt, Nudge, Karma joskus, Stockmann, Mu-kava vai miten he nimensä nyt kirjoittavatkaan.
Ostan kaiken verkkokaupoista.
Jos et ole rintava nainen, niin kannattaa katsoa H&M:n miestenosasto. Ne miesten vaatteet on paljon parempaa laatua mitä naisten vaatteet, ja alerekissä on usein edullisesti s- ja m-kokoja jotka sopii hyvin monille naisille. Itse olen ostanut esim useita miesten 100% puuvilla neuleita ja t-paitoja joista ei mitenkään huomaa että ne on miesten.
Stocka, H&M, Lindex, Vero Moda, Esprit, Massimo Dutti... Jonkin verran myös netistä (Boozt, Zalando). En koe että olisi mitenkään vaikeaa löytää vaatteita.
Riippuu vaatteista. Yleensä ostan muutamia merkkivaatteita, kun haluan koreilla ja näyttää naisille ympärilläni, että hienoja miehiä tässä ollaan. Ne joko tilailen zalandosta tai stockmannin kivijalasta. Sitten vaatteista suuri osa on treenivaatteita. Ne ostan xxl:stä ja budget sportista. Joskus tilaan fitnesstukulta ravinteita, niin samalla otan muutaman vaikka teknisen treenipaidan. Sitten kolmas kategoria on muut vaatteet. Ne on niitä mökkipaitoja, kotihousuja jne. Ne ostan mistä halvalla löydän muiden ostosten yhteydessä. En siis mene etsimään halpoja paitoja H&M:lle tai new yorkeriin (vaikka olen käynyt kyllä), vaan useimmiten ne napataan jostain Tokmannilta maalaustarvikkeita ostaessa.
Vaatteet jakautuu noiden välillä varmaan jotakuinkin seuraavasti: merkkivaatteet 10%, treenivaatteet 25%, muut 65%.
Ostan prismasta ja Nansolta, nämä kestävät ja vaate pysyy hyvän näköisenä. Ostan myös tod.halvalla tokmannilta ja henkalta ja maukalta. Nämä vaatteet huonolaatuisia. Tokmannilta löytyy myös parempaa laatua.
Netistä ostan zalandolta useimmiten, uusi tuttavuus bonprix on hyvä löytö. Zizzin laatu oli huonoa, en osta sieltä enää.
Ongelmana vaatteiden isojen kokojen löytäminen, siksi EM. Kaupat. Kaikista ei löydy edes kokoa 48.
Kengissä ostan laatua rieker tai el naturalista (suosikki). Kenkiä en saa enää normikaupoista. Koko 42.
Olen alkanut kallistua laadun ostamiseen, julkisella paikalla kiva kulkea siisteissä vaatteissa.
Vaatteita Tokmannilta ja Lidlistä. No tosin näkeehän tuon, kun irtautuu kehien ulkopuolelle. . Itse kun asun pääkaupungin keskustassa ja töissä asiantuntijaorganisaatiossa, niin ihan ei tuo tyyli tule omille silmille.
Vaatebrandien omat verkkokaupat mutta yleensä vain jos ale käynnissä, esim Polo, Hilfiger, GAP...
Zalando jos on pakko, se on hidas käyttää koska hakutoiminnot siellä on aika huonot ja sälää liikaa... Bootz joskus ja M&S johonkin "työvaatteisiin". Stokkan verkkokaupan käyn uskollisesti tsekkaamassa myös, jäisi roposet kaupan katteen osalta kotimaahan mutta monesti on laihat hakutulokset...
/M45