Mitäs ruokaa kantarelleistä?
Keräsin niitä aikani kuluksi joku kymmenisen litraa. En ole ikinä tehnyt niistä mitään ja puoliso sitten ehdotti, että voisinko tehdä niistä jotain ruokaa kun ihmettelin, että mitä ihmettä tuli tehtyä... 🙈
Itse en syö sieniä, mutta mikä voisi upota? Myös lapselle.
Kommentit (45)
Ainakin keittoa ja pehmeää leipää kylkeen. Olen kade!
Paistettuna, vähän suolaa. Kevytkermaviili ja siihen hyviä mausteita, lautasen reunalle. Sano miehelle että se on kengänkantarelli kun esittelet ruokalajin.
Vierailija kirjoitti:
Ellei ole provo, niin helmiä sioille!
No höh. Ei ole provo. Putsasin jopa kaikki jo. Täällä meillä päin on ihan järjettömästi niitä ja kun hortoilin metsässä niin en voinut olla keräämättä.
Ap
Kastike.On parasta ja viemkielen mennessään.Myös lapsilta.
Ensin paistat sieniä niin että neste haihtuu.Sitten paistat niitä voissa sipulin kanssa.
Päälle heität valmiin kolmen juuston kerman ja voila herkku on valmis!ja keitettyjen perunoiden kanssa.
Makaronilaatikkoa tai maksamakkarakeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin paistat sieniä niin että neste haihtuu.Sitten paistat niitä voissa sipulin kanssa.
Päälle heität valmiin kolmen juuston kerman ja voila herkku on valmis!ja keitettyjen perunoiden kanssa.
Tarvitseeko tämä jotain lihaa/kanaa/tms myös, niin että kastike olisi lisukkeena? Vai toimiiko kokonaisena ruokana ilman lihaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Risottoa. Aivan sairaan hyvää.
Onko sulla ohjetta?
En ole mikään ihmeellinen kokki joten lutrailut valkoviinien kanssa menee yli ymmärryksen.. Risotto sinäänsä kiinnostaisi.
Ap
Kiitos aloittajalle, joka,osasi kirjoittaa sienen nimen oikein.
Oi, kanttarellit parasta. Itse ehkä kerran vuodessa syön. Missä ap asuu, kun löytää niitä plajon? ite en löäydä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päälle heität valmiin kolmen juuston kerman ja voila herkku on valmis!ja keitettyjen perunoiden kanssa.Tarvitseeko tämä jotain lihaa/kanaa/tms myös, niin että kastike olisi lisukkeena? Vai toimiiko kokonaisena ruokana ilman lihaa?
Ap
Ei missään nimessä!Vain kanttarelleja.On kanttarellikastike.Ja niin hyvää ja helppo.Meillä tapellaan tästä joka kerta.
Paista pannulla sipulin kera, sekaan purkki kuohukermaa, anna hautua, mausta lopuksi suolalla. Syö keitettyjen perunoiden kanssa. Ei se muuta tarvitse.
Paistat vaan voissa, vähän suolaa ja sitten paahdetun leivän päälle, yksi parhaita ruokia.
Oliko varma ettei ollu valevahveroita, kun noin paljon? T. kateellinen epäilijä
Ap voisi kokeilla googlea hakusanalla ’kantarellireseptit’.
Olen tehnyt itse jo kolme kertaa tänä syksynä risottoa kantarelleista NIIN HERKKUA!
Vierailija kirjoitti:
Oi, kanttarellit parasta. Itse ehkä kerran vuodessa syön. Missä ap asuu, kun löytää niitä plajon? ite en löäydä mistään.
Etelä-Suomessa. Putsasin ne ja laitoin pusseihin missä talouspaperi pohjalla. Mietin jo että myyn osan niistä.
Piirakan osaan tehdä niistä. Ohjeet näyttivät helpoilta. Koitan tuota kastiketta heti huomenna. Tuskin vain saan kaikesta tehtyä ruokaa.
Ap
Ellei ole provo, niin helmiä sioille!