Ilmianna hyvä alkoholiton viini tai olut
Aikamoista kuraa etenkin nuo puna- ja valkoviinit olleet mitä nyt on tullut maistettua. Onko hyviä alkoholittomia tai lähes alkoholittomia viinejä?
Kaikki arvostelut joita googlaten nousee on kaupallista yhteistyötä.
Myös kuoharit ja oluet kiinnostaa jos niistä on kokemuksia.
Kommentit (24)
Ei kaupan hyllyssä ole nappia jolla tehdä ilmiantoa
Iltis saisi tehdä kyllä juttua alkoholittomista viineistä ruokien kaverina. Varsinkin riistan kaveriksi kaipaisin jotain ns. hienoa fiilistelyjuomaa, mutta ei löydy itseltä ymmärrystä mikä sopisi. Jutusta saisi vähän vinkkiä, mistä alottaisi kokeilut.
Alkoholittomien oluiden ongelma on se, että niin monet niistä ovat voimakkaasti metallin makuisia. Niitä juodessa on sellainen tunne, kuin nuolisi säilykepurkkia. Olen löytänyt pari kohtuullisen hyvää:
Brooklyn Special Effects on kelvollisesti humaloitu, jossa metallin maku vähäinen.
Maisels Weisse. Jos pitää vehnäoluista, tämä on paras maistamani alkoholiton. Valitettavasti vaikeasti löydettävissä, joissain K-kaupoissa myynnissä.
Nämä, mutta ei ole lisää hajua saako näitä Suomesta
https://drydrinker.com/product/ollenaut-kaineken-mixed-case-0-5-12-x-30…
Mikkellerin alkoholittomat oluet ovat hyviä! Oma suosikki on Drinkin' in the sun -vehnäolut. Marketista ostettuna myös Blancin alkoholiton on ihan ok.
Hyvää alkoholitonta valkkaria tai punkkua en ole vielä kohdannut :( Kuohareista Barrels and Drums Chardonnay on ehdottomasti paras!
Alkosta kupliva alkoholiton viini barrells and drums on paras!
Hyvää alkoholitonta viiniä en ole vielä onnistunut kohtaamaan. Alkoholittomista oluista Crisp lager on ihan juotavaa ja Karjala yllättävän täyteläistä. Pääsääntöisesti tarjonta on jokseenkin vetistä. Vaikka muuten olen vehnäoluiden ystävä, niin alkoholittomat eivät ole suun mukaisia.
Sinulle joka moitit säilyketölkin mausta oluessasi; kaada enskerralla olut oikeanlaiseen lasiin ja maista sitten, ei sitä tölkistä kannatakkaan juoda, maku on niin paljon pehmeämpi ja täyteläisempi oikean mallisesta olutlasista nautittuna..hajuaistilla on osuutta makuaistiin u know.
Kävin viikonloppuna Rossossa ja siellä maistoin ensimmäistä kertaa mielestäni hyvää alkoholitonta punaviiniä nimeltään Torres Natureo. Sopi parmesaanilla höystetyn kasvispizzan kylkeen oikein hyvin. Punaviinin perusmaku taustalla ilman tanniinisuutta, kuin karhunvadelmamehua, jossa häivähdys kirsikkaa sekä mustaherukkaa tuomassa syvyyttä.
Olutukko kirjoitti:
Brooklyn Special Effects on kelvollisesti humaloitu, jossa metallin maku vähäinen.
Maisels Weisse. Jos pitää vehnäoluista, tämä on paras maistamani alkoholiton. Valitettavasti vaikeasti löydettävissä, joissain K-kaupoissa myynnissä.
Tuo on hyvää, ja Lidlin alkoholiton IPA (Perlenbacher?) on hyvä myös. Krombacherin Weizen on hyvä holiton vehnäinen, melkein parempi kuin monet holilliset.
Tää on oikeesti hyvää
https://www.alko.fi/tuotteet/542497/Henkell-Sparkling-Ros-Alcoholfree/
Myp kirjoitti:
Sinulle joka moitit säilyketölkin mausta oluessasi; kaada enskerralla olut oikeanlaiseen lasiin ja maista sitten, ei sitä tölkistä kannatakkaan juoda, maku on niin paljon pehmeämpi ja täyteläisempi oikean mallisesta olutlasista nautittuna..hajuaistilla on osuutta makuaistiin u know.
Kävin viikonloppuna Rossossa ja siellä maistoin ensimmäistä kertaa mielestäni hyvää alkoholitonta punaviiniä nimeltään Torres Natureo. Sopi parmesaanilla höystetyn kasvispizzan kylkeen oikein hyvin. Punaviinin perusmaku taustalla ilman tanniinisuutta, kuin karhunvadelmamehua, jossa häivähdys kirsikkaa sekä mustaherukkaa tuomassa syvyyttä.
En usko, että kommentti metallin mausta alkoholittomassa oluessa tarkoitti tölkkiä, koska itsekin olen törmännyt tähän. Esimerkiksi Punk IPA AF oluessa huomasin saman ja olut on pakattu lasipulloon.. Toki ihan ok makuinen oli tästä pienestä sivumausta huolimatta.
Joku mainitsi Heinekenin alkoholittoman ja tämä on kyllä yllättävän normaalin ja hyvän oluen makuinen. Parempi kuin joku perus koff/karjala.
Näinkö huonoja on alkottomat viinit? Sääli.
Kiitos kuitenkin olutsuosituksista, tuossa oli jo useampi joita en ole maistanut!
T. 2
Viinisuosituksia vielä kyllä kovasti kaipailisi. Etenkin punkkua. Tässä olisi markkinarakoa jos kukaan on liikeideaa vaikka :D
Olvin Ykkösolut on hyvää, jos alkoholia saa olla hieman. IPA oluet mielestäni parempia alkoholittomina kuin muut, joista kaikki olleet vetisiä ja monissa outo sivumaku. En kyllä nyt millään muista hyvien holittomien ipa-olueiden nimiä, kun olen niitä pubikierroskuskina juonut.
Kotimainen kuohuviini jota maistoin oli kuin viinimarjanlehtimehua kuplilla ja hyvää (oliko nimi joku lehtikuohu?), mutta eihän se maistu kuohuviiniltä lainkaan. Vichy tai kivennäisvesi on yleensä oma valintani, jos olen kuski.
Miksi juoda viinaa ilman alkoholia?
Vierailija kirjoitti:
Olvin Ykkösolut on hyvää, jos alkoholia saa olla hieman. IPA oluet mielestäni parempia alkoholittomina kuin muut, joista kaikki olleet vetisiä ja monissa outo sivumaku. En kyllä nyt millään muista hyvien holittomien ipa-olueiden nimiä, kun olen niitä pubikierroskuskina juonut.
Kotimainen kuohuviini jota maistoin oli kuin viinimarjanlehtimehua kuplilla ja hyvää (oliko nimi joku lehtikuohu?), mutta eihän se maistu kuohuviiniltä lainkaan. Vichy tai kivennäisvesi on yleensä oma valintani, jos olen kuski.
Ja punaviiniä en ole edes uskaltanut holittomana maistaa. Joskus olen käyttänyt ruuanlaittoon lähikaupasta, kun on unohtunut ostaa ja maistoin, oli kyllä niin hirveää, että sylkäisin pois. Valkkarit jätän väliin kokonaan muutenkin. Jostain syystä niistä tulee migreeni.
Minäkin ottaisin mielellään suosituksia!
Oluista toistaiseksi oma suosikki on Heinekenin 0,0 lasipullossa.