Muita akateemisia työttömiä paikalla?
Olen FM ja parin lapsen äiti.Takana 3,5v äitiys/vanhempainvapaata sekä hoitovapaata.Ei työpaikkaa johon palata.
Oletteko ottaneet vastaan ei-koulutusta vastaavaa työtä?Itse ajattelin mennä harjoitteluun.Kyllä tosin kirpaisee, kun ennen tienasin oman alan töissä yli 3000e/kk asiantuntijana ja nyt sitten 800e/kk harjoittelijana.En tiedä, ottaa koville.
Kommentit (11)
Jos harjoittelun jälkeen saisi varmasti (tai suurella todennäköisyydellä) töitä,niin sitten voisi. Mutta kun valtio ja muutkin työnantajat näyttävät suorastaan elävän työnantajille lähes ilmaisilla korkeakouluharjoittelijoilla.Ja tässä tapauksessa valmistuneilla,ei opiskelijoilla :/
Mikä on se teidän harjoittelu, johon niin kovasti harkitsette menevänne? Ei te-toimiston palveluvalikoimaan kuulu sellaista enää.
On meitä. Itse olen todennur paremmaksi hakea paikkoja, joihin olen pikemminkin alikoulutettu. Minulle sopiviin paikkoihin kun hakee noin 100, mutta liian vaativiin vain 10 tai vähemmän, ja niissä olen edennyt yleensä haastatteluun. Eihän se mitalisija paljon lämmitä, jos on kuitenkin se yksi pätevämpi, joka tulee valituksi.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 19:03"]
Olen FM ja parin lapsen äiti.Takana 3,5v äitiys/vanhempainvapaata sekä hoitovapaata.Ei työpaikkaa johon palata. Oletteko ottaneet vastaan ei-koulutusta vastaavaa työtä?Itse ajattelin mennä harjoitteluun.Kyllä tosin kirpaisee, kun ennen tienasin oman alan töissä yli 3000e/kk asiantuntijana ja nyt sitten 800e/kk harjoittelijana.En tiedä, ottaa koville.
[/quote]
Mikä se sinun "oma ala" oikein on? Minullakin on maisterin paperit ja olen tehnyt valmistumisestani töitä, joissa on yleensä koulutusvaatimuksena korkeakoulututkinto. Tosin en ole tehnyt päivääkään koulutustani vastaavaa työtä. Työskentelen IT-alalla, mutta minulla on aivan eri alan yliopistotutkinto.
Työkkärin palveluihin kuuluu yhä vieläkin joku tuettu työllistymisvaihtoehto. En muista sen nimeä, mutta kestää noin 6kk. Mulle tarjottiin sitä, mutta lähdinkin opiskelemaan toista maisteritutkintoa. Olin silloin työtön FM. Ehkä sitten kahdella tutkinnolla joskus saan töitä...
FM kielialalta. Työttömänä, harkitsen josko hakisin kauppatieteelliseen maisteriohjelmaan, ehkä ekonomina tulisi paremmin töitä.
Minä teen oman alan ( siis se ainoa, miltä on 15 vuoden työkokemus, tosin se on varsin laaja ) töitä 300 eurolla kuussa brutto. Siihen tuet päälle, niin pääsen juuri ja juuri vuositasolla köyhyysrajan yläpuolelle. Olen onnellinen.
Miten teillä riittää rahat opiskella? Kun opiskellessa ei saa edes minkäänlaista työttömyysturvaa, jos ei nyt satu pääsemään siihen tuettuun opiskeluun.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 19:42"]
FM kielialalta. Työttömänä, harkitsen josko hakisin kauppatieteelliseen maisteriohjelmaan, ehkä ekonomina tulisi paremmin töitä.
[/quote]
Ehkä tulee, ehkä ei. Ekonomejakin on todella paljon työttömänä.
Terveisin entinen työtön ekonomi, nyt kirjanpitäjänä...
Työtön ktm täällä. Tuore tapaus, mutta sapettaa silti.
Minäkin olen katsonut harjoittelupaikkoja. Yritän ainakin vielä pitäytyä ns. oman alan töissä (niitä on avoinna). Mutta jossain vaiheessa on sitten haettava muitakin, nyt työttömyyttä takana pari kuukautta. Enpä olisi uskonut kun opinnot aloitin että pääsen koulusta kortistoon :/