Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiedän, johtuuko ihmisten haluttomuus tutustua ujoudesta ja huonosta itsetunnosta vai siitä, että en vaikuta heidän arvoiseltaan?

Vierailija
11.08.2023 |

Onko joitain juttuja tai merkkejä joista tämän voisi päätellä? On helppo olettaa että heitä vain istuttaa ottaa kontaktia tuntemattomaan ihmiseen koska itse olen ollut aika ujo ja minulla on kokemusta siitä ja ymmärrän sitä. Ja olen aina olettanutkin sen olevan myös muiden ihmisten välttelevyyden takana. Mutta sitten menen olen huomannut että kyllä ihmiset joihinkin ihmisiin helposti tutustuvat. Ja että joskus taustalla voi olla myös tietty ylemmyydentunne. Mutta mistä voi tietää kumpi on kyseessä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääkä nyt vaan sanoko sitä ikuista, että "kysy heiltä".

Vierailija
2/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo kaikki on vähän samaa asiaa. Eli kaikissa noissa toisella on hyvä tilaisuus asettaa itsensä sinun yläpuolellesi.

En ainakaan ole noin ujo kuin tuo toinen.

Miksi tuo on turhaan noin epävarma, minä en viitsi olla noin turhista epävarma.

Onpas tuo nyt tuollainen. Minulla on homma hanskassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on kumpi on kyseessä?

Vierailija
4/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jonkin verran ihmisiä, jotka asettavat itsensä reilusti muiden yläpuolelle. Minulla on tullut vastaan sellaisia ihmisiä, joilla on jopa varsin jyrkkä ennakkoasenne jo ensimmäistä kertaa tavatessa. Ja nimenomaan niin, että he ovat minua parempia ihmisiä. Se on outoa ja hämmentävää.

Vierailija
5/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jonkin verran ihmisiä, jotka asettavat itsensä reilusti muiden yläpuolelle. Minulla on tullut vastaan sellaisia ihmisiä, joilla on jopa varsin jyrkkä ennakkoasenne jo ensimmäistä kertaa tavatessa. Ja nimenomaan niin, että he ovat minua parempia ihmisiä. Se on outoa ja hämmentävää.

Sellaisiin ihmisiin en edes itse halua tutustua. Mielummin yksin kuin huonossa seurassa. 

Vierailija
6/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi sellaiset ihmiset on kauheita. Niillä reppanoilla on itsellä sisäisesti niin huono itsetunto, että sitä pitää pönkittää noin.

Vierailija
7/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ala juttelemaan epäsiistin näköisten ihmisten kanssa. Tai huonosti pukeutuneiden.

Mulle siisteys ja nätit vaatteet on siksi tärkeä juttu, etten en usko itselläni olevan mitään yhteistä toisenlaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
8/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole kyseessä kumpikaan, sekin vaihtoehto on. Itse vaan en yleensä juuri välitä tutustua ihmisiin, koska tykkään olla itsekseni. Ei siihen liity mitään ylemmyydentunnetta, vain ihan oma halu olla itsekseen ja omissa ajatuksissaan. Ja ujo en ole sitten edes vähää alusta.

Vierailija
9/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yleensä olettaa, että ihmiset näyttävät sen, jos haluavat tutustua. Siten säästyt moisilta pähkäilyiltäkin.

Vierailija
10/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkäävät asettaa itsensä jalustalle, mutta eivätpä tajuakkaan sitä, että: Se ken itsensä ylentää, se alennetaan.

Vierailija
11/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on ylimielisiä tai kateellisia, toiset ei.

Toiset on ujoja, ja siksi eivät ota yhteyttä.

Sitten on harvat, joilla ei ole ylimielisyyttä eikä kateutta, eikä ujoutta - vaan heillä on hyvä itsetunto.

Vierailija
12/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa yleensä olettaa, että ihmiset näyttävät sen, jos haluavat tutustua. Siten säästyt moisilta pähkäilyiltäkin.

Mutta ujot eivät näytä, koska ujostelevat ja pelkäävät. Vaikka toiveita olisikin tutustua ihmisiin. Kyllä jotkut haluavat. Minäkin haluaisin. Mutta olen ujo, joten katselen vain muualle.

Vierailija
13/13 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ala juttelemaan epäsiistin näköisten ihmisten kanssa. Tai huonosti pukeutuneiden.

Mulle siisteys ja nätit vaatteet on siksi tärkeä juttu, etten en usko itselläni olevan mitään yhteistä toisenlaisten ihmisten kanssa.

Mitä on epäsiistin näköisyys ja huono pukeutuminen? Riittääkö, jos on puhdas, hampaat ja tukka harjattu ja päällä puhtaat, ehjät vaatteet? Tässä on aika laaja skaala kaikkea mahdollista huippukalliisiin vaatteisiin ja muuhun kalliiseen kaunistautumiseen asti. Tarkoitatko, että et pidä pienituloisista ihmisistä?