ärsyttävä äiti perhekerhossa "pakko avautua"
nenä kiinni kännykässä, en tiedä onko facebookissa vai mitä. JA OLETTAA, ETTÄ ME MUUT VAHDIMME HÄNEN LAPSIAAN :O poika noin 2v, tyttö ehkä 4v. kun keitetään kahvit, hakee kupillisen toisensa perään niin ettei muille meinaa jäädä! onkohan tänäänkin siellä? käyn mielelläni vauvan kanssa tapaamassa muita ihmisiä, mutta kun näen tämän mamman tatuoituine tisseineen kykkimässä sohvalla mieli tekee kääntyä ovelta ympäri..
Kommentit (12)
..värityskynät sulta varmaan löytyy? ;) Taidat olla kade, kun oot tatuoituihin tisseihinkin ehtiny silmäs iskee.
Kahviasiasaa voisi auttaa vaikka yksinkertainen 2 kkp per mamma sääntö? Ja tuskin odottaa teidän vahtivan. On ehkä itse huono rajojen laittaja.
Tärkeintähän jutussa oli, että mamma on tatuoitu?
Aijai. Mä taas olen huomannut myös, että hyvin nihkeästi akat vahtii toistensa pentuja. Mutta annas olla, kun joku sankari-isä heittää lapset ovelta ja huikkaa, että pitää käydä asioilla. Sitten ollaan kieli pitkällä kyllä...
Se kirjoitteli av:lle arvosteluja teistä muista mammoista.
Ja tämmöiset aloitukset on juurikin se syy, miksi en uskalla perhekerhoihin. Tatuoidut tissit olisi muunmuassa voinut jättää pois tarinasta, mutta pitäähän sitä vähän huvikseen ilkeillä.
Itsekin istun joskus pihalla tai kotona ja olen puhelimella. Samalla seuraan sivusilmällä lapsia. Jos perhekerhossa ei ole naiselle seuraa tai hän ei ole puhelias, miksi äidin pitäisi istua tekemättä mitään ja tuijottaa lapsia. Vai häiriköikö lapset jotenkin muita? Luulisi perhekerhojen olevan sellaisia ettei mitään vaarallista saa tehtyä. Ja vaikka itse istuisin puhelimella ja joisin kahvia, annan myös lapsille huomiota ja tehdään yhdessä asioita..Hirveää kyttäämistä ja nipottamista tuollainen. Eikös se oli ihan sama juttu jos sinä ja muut juoruilette porukassa ettekä keskity vain lapsiin. Itselläni on ainakin lapsen myötä tullut kolmas silmä otsaan ja vaikka näyttäisin etten katso, näen kuitenkin ja reagoin jos jotain tapahtuu. Perhekerhoissa lapsilla on kavereita, äidille voi olla mukavaa rebtoutua, istua rauhassa ilman että tarvii antaa huomiota lapselle.
Juuri tällaisista syistä en koe menettäneeni mitään kun jätin perhekerhoissa käymisen.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:30"]Ja tämmöiset aloitukset on juurikin se syy, miksi en uskalla perhekerhoihin. Tatuoidut tissit olisi muunmuassa voinut jättää pois tarinasta, mutta pitäähän sitä vähän huvikseen ilkeillä.
[/quote]
Sama. Tuollasten ap:n kaltaisten äitien takia jätän menemättä, kun en halua päätyä av:lle kauhisteltavaksi.
Sano asiasta ääneen. Itse toki estäisin lapsia esim. lyömästä muita, mutta huomauttaisin asiasta äidille. Ihan hyvin mielestäni voit vaikka ottaa häneltä kännykän pois kädestä, kuin lapselta, ja todeta että nyt puhelut loppuvat ja vahdipa reippaasti lastasi. Lisäksi voisit todeta kuuluvalla äänellä että viimeksi eivät kaikki saaneet kahvia, koska JOKU joi enemmän kuin osuutensa. 2 kuppia per pää ja sillä sipuli! Jos sanominen ja puuttuminen ei auta, et voi sen enempää tehdä.
Ei hän välttämättä oleta, että muut vahtii hänen lapsiaan, jos ei ole suoraan niin sanonut. Ihmisillä on hyvin erilaisia käsityksiä siitä, miten tarkkaan lapsia on vahdittava. Toinen on sitä mieltä, että 2-vuotiaan perässä on oltava joka sekunti eikä metriä kauemmas voi mennä. Toinen on sitä mieltä, että koska ulko-ovi on lukossa ja paikka on lapsille suunniteltu, ei tarvitse koko ajan vahtia, mitä lapsi tekee, ei se sieltä kuitenkaan karkaamaan pääse. Tämä voi johtaa siihen, että tiukasti lapsiaan valvovalle tulee se tunne, että toinen olettaa muiden vahtivan hänen lapsiaan. Älä vahdi kenenkään muiden lapsia, ne ei ole siellä sun vastuulla.
Älkää vahtiko sen lapsia. "Onko tuo liimaa syövä 2-vuotias sun?"
Kahviasiaan mulla ei ole viisastenkiveä.