Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sabotoi opiskeluja.

Vierailija
25.10.2014 |

Opiskelen työn ohella, koska haluan vaihtaa ammattia mieluisampaan ja koska haluan parempaa palkkaa. Koko perhe hyötyisi, jos käyttöön jäisi muutama sata euroa kuukaudessa enemmän ja äitiä ei vituttaisi työ ihan joka päivä. Tykkään opiskella ja tekisin opiskeluhommat mielelläni hyvin.

Ja mitä tekee mies? Nillittää ja sabotoi. Jos istun keskittyneen näköisenä kuulokkeet päässä kirjoittamassa esseetä, ihan takuulla mies hajottaa keskittymiseni viiden minuutin välein ilmoittamalla/kysymällä jotain täysin turhanpäiväistä: "ens kuussa on muuten Kaija-tädin synttärit" tai "onkohan meillä sinappia?". Mies myös systemaattisesti kieltäytyy tekemästä mitään hyödyllistä sinä aikana kun opiskelen. Eli opiskeluaikani on suoraan lapsilta pois: kukaan ei huolehdi heidän syömisistään tai nukkumisistaan, kukaan ei laita ruokaa, järjestele paikkoja, patista lapsia ulos jne. Jos tulen iltaluennolta klo 22 kotiin, melko varmasti kotona riekkuu hereillä koko porukka, iskä voi kyllä olla jo poistunut paikalta johonkin. 

Sitten se valittaa, kuinka olen niin "hieno ja akateeminen" (opiskelen muuten ammattikorkeassa, mun mielestä se ei ole akateemista) että olen ihan poistunut tästä tavallisten ihmisten elämästä. 

Tosi hienoa, kun puoliso kannustaa elämässä eteenpäin. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kateellinen, mutta aika outoa olla omalle vaimolleen kateellinen asiasta, jota vaimo tekee koko perheen hyvinvoinnin eteen. Ilmeisesti on itse matalammin koulutettu ja tuleva tilanne kauhistuttaa häntä.

Oletko yrittänyt jutella asiasta hänen kanssaan?

Vierailija
2/5 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinenhan se onkin, tai jotenkin menettämisenpelkoinen. Mutta sen kanssa on täysin turha keskustella, tästä asiasta on nyt väännetty kohta 15 vuotta. Siirsin jo opiskeluja hänen mielikseen 10 vuotta, mutta en ihan oikeasti jaksa tehdä paskaduuneja vain siksi että mies ei tahdo että vaimonsa opiskelee. En ymmärrä yhtään, mitä hänen päässään liikkuu, eikä hän osaa sitä avata. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna periksi. Se on sinun tulevaisuutesi ja lastesi tulevaisuus kyseessä. Toki koko perheen mutta ei tommosta miestä välttämättä kannata loppuelämää kattoa. Minulla oli ihan sama homma aikanaan. Minun oli aivan pakko opiskella uusi ammatti koska edellisellä ei tehnyt mitään. Mies tiesi sen mutta hänen mielestään minun olisi pitänyt opiskella ylempi korkeakoulututkinto kolmessa vuodessa ja samalla tehdä kolmivuorotyötä jossain hanttihommassa. Ei tehnyt juuri mitään kun luk kokeisiin tein esseitä jne. Lähti lenkille eli syömään grilliruokaa ja jätti lapset huutamaan alakertaan. Ei tehnyt kiusallakaan kotihommia jne. Oli muuten myös aivan tasan tarkkaan myös hänen tahtonsa että opiskelen uuden ammatin mutta niin tosiaankin että käyn töissä samalla. Itse oli kaikki viikot työmatkalla ja lapset ihan pieniä eli mahdoton yhtälö. Mies oli kateellinen minulle niin selvästi myös sinun miehesi sinulle. Hyvin lapsellista mutta niinhän miehet on. Pidin tietenkin pintani ja valmistuin muiden tahdissa maisteriksi ja työllistyin vakihommaan. Harmittaa vaik etten aiemmin tätä opiskellut. Mies on sanonut että tuo työ sopii minulle ja on tyytyväinen palkkaani mutta eipä muista kuinka hankaloitti opiskelujani. Harkitsen eroa.

Vierailija
4/5 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:03"]

Kateellinenhan se onkin, tai jotenkin menettämisenpelkoinen. Mutta sen kanssa on täysin turha keskustella, tästä asiasta on nyt väännetty kohta 15 vuotta. Siirsin jo opiskeluja hänen mielikseen 10 vuotta, mutta en ihan oikeasti jaksa tehdä paskaduuneja vain siksi että mies ei tahdo että vaimonsa opiskelee. En ymmärrä yhtään, mitä hänen päässään liikkuu, eikä hän osaa sitä avata. ap

[/quote]

Sinun on määrättävä rajat. Jos mies vielä jatkaa opintojen sabotointia....jätä se ja elä omaa elämääsi! T. mies

Vierailija
5/5 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:03"]

Kateellinenhan se onkin, tai jotenkin menettämisenpelkoinen. Mutta sen kanssa on täysin turha keskustella, tästä asiasta on nyt väännetty kohta 15 vuotta. Siirsin jo opiskeluja hänen mielikseen 10 vuotta 

[/quote]

Kivittäkää vaan, mutta en tajua miksi naisen pitäisi alistua tuollaisen "miehen" tahtoon. Vuosia ellei vuosikymmeniä pitää kärsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi