Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään tietoa kopioidaanko opiskelija-asuntojen avaimia paljon?

Vierailija
25.10.2014 |

Olen siis muuttanut syyskuun alussa opiskelija-asuntosäätiön yksiöön. Mulla oli käteistä tallessa pahojen päivien varalle, en ole koskenut niihin kolmeen viikkoon. Nyt laskin ne rahat pitkästä aikaa ja huomasin että 350e on kadonnut. Mulla ei ole käynyt vieraita. En juo, joten mulla ei ole muistikatkoksia. Säästän aina kaikki kuitit puoli vuotta kerrallaan ja olen laskenut niistä ostokseni useaan kertaan, mutta ne ei täsmää, 350e on vaan kadonnut. En ole antanut kellekään omia avaimiani, mutta olen miettinyt että voiko olla että joku edellinen asukas on kopioinut omansa ja antanut jollekin avaimen tänne...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:41"]

No just. En kyllä ala maksamaan enää mitään lukkojen sarjoitusta, kun se ei ole minun vikani jos joku on antanut avaimen jollekin. Ja ei mulla ois edes rahaa maksaa sellaista, just menetin 350e ja säästöjä on enää 300e ja ainoa tulo on opintotuki. Pitää sitten vissiin vaihtaa vain kaikessa hiljaisuudessa kämppää...

-ap

[/quote]

Täh? Eihän sun sitä sarjoitusta tarvitse maksaa!!! Ja haloo, kämpän vaihto se takuuvuokrineen vasta maksaakin. Taidat olla trolli.... Ensin säilytät käteistä kotona etkä pankkitilillä, et huomaa jos puolet häviää, etkä ymmärrä saamiasi selkeitä neuvoja....

[/quote]

No eka vastaaja meinasi että joudun maksamaan itse uudelleensarjoituksen. Ja takuuvuokrat saa aina takaisin. Ja käteistä on kotona siksi, koska olen saanut rahat käteisenä alunperin, ja olen ajatellut että on ihan turha siirtää niiitä tilille koska voi käyttää käteisenäkin. Ja huomasinhan mä että puolet on hävinnyt. En vaan ollut katsonut lippaan sisältö kolmeen viikkoon, kun rahaa oli tililläkin. Aika menee niin nopeasti kun luentoja on aamusta iltaan, joten ei vaan ole huomannut tarkistaa ja laskea rahoja useampaan viikkoon, en ole osannut yhtään epäillä että joku ois voinut viedä mitään kun ketään ei ole täällä käynyt

-ap

Vierailija
22/26 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat ottaneet ylimääräisiä kopioita kavereilleen, jotka sitten unohtuu pyytää takaisin. Jos lukkoja ei ole muutettu tai sarjoitettu pitkään aikaan, niin voi olla jonkun edellistä edellisen asukkaan kaverillakin avain, olettaen, ettei ole exec-avain, vaan vanhanaikainen ura-avain. Minkälainen se on? Mutta harvon tuollaisille lippaille mennään, jonkun on pitänyt tietää asiasta. Onko sulla ollut sama tapa muualla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:52"]

Jotkut ovat ottaneet ylimääräisiä kopioita kavereilleen, jotka sitten unohtuu pyytää takaisin. Jos lukkoja ei ole muutettu tai sarjoitettu pitkään aikaan, niin voi olla jonkun edellistä edellisen asukkaan kaverillakin avain, olettaen, ettei ole exec-avain, vaan vanhanaikainen ura-avain. Minkälainen se on? Mutta harvon tuollaisille lippaille mennään, jonkun on pitänyt tietää asiasta. Onko sulla ollut sama tapa muualla? 

[/quote]

Avain näyttää tuota exec-avaimelta, kuten kirjoitin aiemmin. Ja on ollut tuo lipas aiemminkin, mutta se kämppä oli satojen kilometrien päässä, samoin on kaikki kaverit ja tututkin. Ja en usko että kukaan on lipasta siellä nähnyt, koska se oli aina lukollisessa kaapissa ja sieltä ei ikinä hävinnyt rahaa. Täällä tuo lipas on ollut tosi helppo löytää, avata vain pari pöytälaatikkoa. Ei ole muutenkaan paljon penkomista, kun on tosi vähän tavaraa ylipäätänsä, eli lipasta ei oltu edes peitetty mitenkään.

-ap

Vierailija
24/26 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä tarkempi ero vanhojen ja uusien avainten välillä

http://www.abloy.fi/fi/abloy/abloyfi/Kodin-lukitusturvallisuus/Avainjarjestelmien-paattyvat-patentit/

Vierailija
25/26 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs kukaan tietää valehteletko rahoista

Vierailija
26/26 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 19:08"]

Tässä vielä tarkempi ero vanhojen ja uusien avainten välillä

http://www.abloy.fi/fi/abloy/abloyfi/Kodin-lukitusturvallisuus/Avainjarjestelmien-paattyvat-patentit/

[/quote]

Okei, no ei tuo mun avain sitten ehkä välttämättä oo Exec, koska siinä ei ole väritunnistetta vaan reikä. (paitsi jos väritunnistimen saa irti.) Noita avaimia on mulla kaksi samanlaista, ja molemmissa on reikä. Muuten samannäköisiä kyllä, eli vain yksi ura, ei monta uraa kuten ura-avaimissa. Ja abloy lukee. Mulla on ollut koko ajan molemmat avaimet samassa nipussa, kun en ole halunnut kellekään sitä toista vara-avainta antaa.

-ap

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä