Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tyydyt tai tyydyit keskenkertaisiin arvosanoihin?

Vierailija
25.10.2014 |

Oletetaan nyt että sinulla olisi ollut mahdollisuuksia parempaan. Miksi tyydyit keskenkertaisuuksiin?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä oon niin surkea etten saa hyviä arvosanoja vaikka tekisin mitä. Yläasteella olin englannin pienryhmässäkin ja silti numero nippanappa 6.

Vierailija
22/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:08"]

Niiden eteen ei tavinnut tehdä töitä, eli laiskuuttani. Hyvistä arvosanoista ei saanut mitään palkintoa. Minimipanostus riitti (riittää edelleen yliopistossa) keskinkertaisiin arvosanoihin, joten miksi olisin nähnyt vaivaa. 

[/quote]

Tulevan työn ja uran takia? Oikein hyviin paikkoihin ei oteta huonoja opiskelijoita.

[/quote]

Usein ne, jotka on vetäneet koulun keskinkertaisilla arvosanoilla ja panostaneet sosiaaliseen elämään pääsevät pisimmälle. Esim. Sauli Niinistö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvistä arvosanoista on hyötyä työnhaussa. Itse sain ensimmäisen työpaikan sen ansiosta, että todistukseni oli huomattavasti muita hakijoita parempi. Näin minulle kertoi rekrytoinnista päättänyt pomoni. Myös myöhemmin työpaikkaa vaihtaessa hyvät todistukset herättävät aina positiivista huomiota.

t. 6L ja erinomaiset arvosanat myös yliopistolta.

Vierailija
24/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin kannustanut, valistanut, kehunut poikaani ja loistavaa tulosta tulee

Vierailija
25/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne riittävät. Eihän töissäkään tehdä parasta mahdollista, vaan riittävän hyvää.

Vierailija
26/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:21"]

Kyllä hyvistä arvosanoista on hyötyä työnhaussa. Itse sain ensimmäisen työpaikan sen ansiosta, että todistukseni oli huomattavasti muita hakijoita parempi. Näin minulle kertoi rekrytoinnista päättänyt pomoni. Myös myöhemmin työpaikkaa vaihtaessa hyvät todistukset herättävät aina positiivista huomiota. t. 6L ja erinomaiset arvosanat myös yliopistolta.

[/quote]

Toisaalta joku muu saa kehut erinomaisista suhteista tai työkokemuksesta. Jokaisen oma asia minkä ottaa markkinointivaltikseen.

Vierailija
27/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosanoja kysytään vain sellaisiin töihin, joihin en edes tahtoisi. Esim. tiettyjen rekryfirmojen ilmoituksissa pyydetään aina kopiota opintosuoritusotteesta.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: minulla ei ole mahdollisuutta parempaan. Kyllä muakin esimerkiksi vähän itketti palauttaa yksi matikan koe jossa mulla oli kaksi täysin oikeaa vastausta ja kaksi tyhjää vastausta, mutta en osannut kahteen muuhun tehtävään vaadittavaa pohjataitoa enkä sitä kurssia varten opetellutkaan.

Vierailija
28/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:31"]

Koska ne riittävät. Eihän töissäkään tehdä parasta mahdollista, vaan riittävän hyvää.

[/quote]

Itseasiassa ammattiylpeys vaatii tekemään työn mahdollisimman hyvin. Onko sinulla sitä lainkaan?

Vierailija
29/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:32"]

Arvosanoja kysytään vain sellaisiin töihin, joihin en edes tahtoisi. Esim. tiettyjen rekryfirmojen ilmoituksissa pyydetään aina kopiota opintosuoritusotteesta.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: minulla ei ole mahdollisuutta parempaan. Kyllä muakin esimerkiksi vähän itketti palauttaa yksi matikan koe jossa mulla oli kaksi täysin oikeaa vastausta ja kaksi tyhjää vastausta, mutta en osannut kahteen muuhun tehtävään vaadittavaa pohjataitoa enkä sitä kurssia varten opetellutkaan.

[/quote]

Eli happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Vierailija
30/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:45"]

[/quote]

Hauskaa työpäivää taas maanantaina siellä rekryfirman palkollisena. :D Ehkä sä kahden vuoden määräaikaisten jälkeen pääset vakkariksi asiakasfirmaan - uutena työntekijänä tietenkin ilman lomakertymiä.

Vierailija
31/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:45"]

[/quote]

Hauskaa työpäivää taas maanantaina siellä rekryfirman palkollisena. :D Ehkä sä kahden vuoden määräaikaisten jälkeen pääset vakkariksi asiakasfirmaan - uutena työntekijänä tietenkin ilman lomakertymiä.

[/quote]

Itseasiassa yhdelläkään vuokrafirmalla ei ole ollut eikä koskaan tule olemaan osaa eikä arpaa minun työsopimuksiin. Tulen aina saamaan minulle kuuluvat palkanlisät ja edut.

Vierailija
32/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:38"]

Ihan tuubaa tuo että arvosanojen perään kyseltäisiin.

[/quote]

Kyllä ainakin minulla on ollut töitä hakiessa paljon apua hyvistä arvosanoista. Ja tietenkin todistuksia kannattaa sopivalla tavalla esitellä työhaastattelussa, jos uskoo niistä olevan hyötyä.

TKK:lta DI:ksi yli 4:n keskiarvolla ("oivallisesti") valmistunut

[/quote]

Kauanko sulta kesti valmistua, paljonko teit töitä opintojen ohella ja mitä muuta niiden lisäksi teit?

Vierailija
33/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:31"]

[/quote]

Itseasiassa ammattiylpeys vaatii tekemään työn mahdollisimman hyvin. Onko sinulla sitä lainkaan?

[/quote]

Työsuorituksessa on kaksi tärkeää asiaa: määräaika ja laatu. Työ, joka on täydellinen mutta valmistuu myöhässä, on epäonnistunut työ. Siksi ainakin itse tähtään siihen, että työ valmistuu ajoissa ja on niin hyvä kuin siinä ajassa on mahdollista.

Vierailija
34/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvittanut. Lukeminen ei ikinä kiinnostanut ja minimi panoksella tein koulut. Työnteosta kyllä tykkää! Kaikki teoria on unilääkettä mutta käytännön toteuttaminen, siinä mä oon elementissäni. Verkostoituminen ja vahva työkokemus autto vakipaikan saannissa enemmän kun arvosanat olisivat ikinä voineet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän