Lopetan tänään juomisen. 30 vuotta meni kännissä ja krapulassa.
Jotenkin vaan nyt alkoi tympiä tämä elämätön elämä. Mitä kannatta huomioida näin alussa?
Kommentit (165)
Pyykkinaru, solmutreeni netistä ja riittävä korkeus.
Loppuu viikottainen p askanjauhanta.
Olin kesäkuussa 5 päivää juomatta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täähän vois olla mun kirjottama. Erona on vaan, että olen nyt yhdeksättä viikkoa juomatta. Vissyä kuluu, jumppa kulkee ja muutokset on hurjia. Tsemppiä.
Onnea! Olet tsempannut hienosti. Mikä on suurin muutos mikä on tapahtunut ja missä ajassa tämä tapahtui? Mulla sellainen tunkkainen ja turvonnut olo. Ap
Kiitos. Kasvoista on lähtenyt pöhö, punakkuus ja silmäpussit. Lihakset saa taas muotoa treenin myötä ja vatsakin on pienentynyt. Suuri tekijä kaikkeen on varmasti parantunut unenlaatu. Kiire ja ahdistus on vaihtunut mielenrauhaan. Mun kiire johtui siis juomisesta. Kiire kotiin, että saa avata ensimmäisen oluen. Kiire siivota, että saa siivousoluen. Kiire mökille, että saa oluen ja pystyy rentoutuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluat tehdä, kun aikaa jää juomiselta?
Aion jatkaa nuoruuden urheiluharrastusta. Pikkuhiljaa tässä kotona alan nostella kahvakuulaa ja tekemään jumppaa. Kävelylenkki suunnitteilla tänään. Ap
👍❤!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täähän vois olla mun kirjottama. Erona on vaan, että olen nyt yhdeksättä viikkoa juomatta. Vissyä kuluu, jumppa kulkee ja muutokset on hurjia. Tsemppiä.
Onnea! Olet tsempannut hienosti. Mikä on suurin muutos mikä on tapahtunut ja missä ajassa tämä tapahtui? Mulla sellainen tunkkainen ja turvonnut olo. Ap
Kiitos. Kasvoista on lähtenyt pöhö, punakkuus ja silmäpussit. Lihakset saa taas muotoa treenin myötä ja vatsakin on pienentynyt. Suuri tekijä kaikkeen on varmasti parantunut unenlaatu. Kiire ja ahdistus on vaihtunut mielenrauhaan. Mun kiire johtui siis juomisesta. Kiire kotiin, että saa avata ensimmäisen oluen. Kiire siivota, että saa siivousoluen. Kiire mökille, että saa oluen ja pystyy rentoutuun.
Etkä ollut koskaan rento.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Yleensä huomenna tai ensi maanantaina.
Paskanjauhaja
Niin oletkin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä sankarit voi vetää vessanpytystä alas.
Viikottainen uhoaminen on todella vastenmielistä paijauksen kerjäämisestä.
Jos joku lopettaisi kännäämisen, senkun lopettaa ja pitää turpansa kiinni.
10 vuoden päästä tulkoon sitten todistamaan ihmettä.
Ota Burana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä sankarit voi vetää vessanpytystä alas.
Viikottainen uhoaminen on todella vastenmielistä paijauksen kerjäämisestä.
Jos joku lopettaisi kännäämisen, senkun lopettaa ja pitää turpansa kiinni.
10 vuoden päästä tulkoon sitten todistamaan ihmettä.
Ota Burana.
ysimillinen, on sen verran vakava tapaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut vaan kireä kun viulunkieli. Paniikkihäiriökohtaukset ja oman varjonkin pelkääminen tuli tutuksi.
Paskis on ollut päivän kännäämättä minä 20 000.
Kumpi on oikea sankari?
Suosittelen pikku hiljaa lopettamista. Liian rajua elimistölle kerralla poikki meininki.
Yksi vinkki, jolla voit edesauttaa, että pysyt paremmin päätöksessäsi. Jos et ole jo sitä tehnyt. Kerro päätöksestäsi lapsellesi. Pyydä anteeksi, mitä anteeksi haluat pyytää ja kerrot, että lopetat juomisen. Näin sinulle syntyy ehkä korkeampi kynnys korkata, kun tulee vastustamaton himo. Et haluaa rikkoa antamaasi lupausta.
Kovasti tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen pikku hiljaa lopettamista. Liian rajua elimistölle kerralla poikki meininki.
No en kyllä aio juoda yhtään. Otan rauhallisesti ja lepäilin koko eilisen sängyssä. Tänään suunnitteilla rauhallinen kävelylenkki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut vaan kireä kun viulunkieli. Paniikkihäiriökohtaukset ja oman varjonkin pelkääminen tuli tutuksi.
kyllä nyt varsinkin kun olen selvinpäin niin jännittää jopa puhelimen soimista ja lehden hakua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Paskis on ollut päivän kännäämättä minä 20 000.
Kumpi on oikea sankari?
Sankari? Onpa outo ajatusmaailma sulla... Eiköhän jokainen tee raittiuspäätösen itsensä takia ensisijaisesti.
Alkoholinkäytön lopetus on aina hyvä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vinkki, jolla voit edesauttaa, että pysyt paremmin päätöksessäsi. Jos et ole jo sitä tehnyt. Kerro päätöksestäsi lapsellesi. Pyydä anteeksi, mitä anteeksi haluat pyytää ja kerrot, että lopetat juomisen. Näin sinulle syntyy ehkä korkeampi kynnys korkata, kun tulee vastustamaton himo. Et haluaa rikkoa antamaasi lupausta.
Kovasti tsemppiä!
No en kyllä halua sitä tehdä. Mielummin näytän olevani selvinpäin, ettei hän ahdistu jälleen tyhjästä lupauksesta. Aika monta sellaista aikanaan antanut hänelle. Nyt vain teoilla näytän motivaationi päätökseeni. Luulen, että sen kyllä huomaa aika nopeasti mm. puheluissa. Ap
Tuo on ikävä kuulla, että lähiympäristössä ei ole ketään, jolle juomattomuus olisi samalla tavalla tärkeä ja tavoiteltava asia. Lopultahan se on luonnollinen olotila - toisin kuin humala...
Tuollainen elämänmuutos saattaa olla iso tehtäväksi aivan yksin, tosin uskon kyllä että jos motivaatio on kohdillaan niin muutos on täysin mahdollinen! Alku on haastavinta, koska vanhat tavat istuvat lujassa ja niitä vastaan taisteleminen on totista työtä.
Itsekin olen liikunnasta saanut hyvää oloa ja ensimmäisenä raittiina vuonna löysin elämääni opiskelun, joka toi sisältöä ja tekemistä. Vertaistukea oli vaihtelevasti - ja olen edelleen kiitollinen niistä parista kaverista, jotka sain lähelleni silloin kun pääni meinasi haljeta.
Toivon että juomattomuutesi tuottaa niin paljon hyvää oloa että jaksat mennä tielläsi eteen päin, vaikka ympärilläsi sama meno jatkuisikin - sinun siihen enää osallistumatta.
Jokaisella on oma tiensä niin juomisessa kuin raitistumisessa. Ratkaisusi jälkeen tulet aivan varmasti pärjäämään, uskon niin. Usko sinäkin :) Kyllä vuosien saatossa ne jotka juovat kohtuudella ovat jääneet juovien ystävien tieltä. Vaikea oli keksiä yhteistä tekemistä heidän kanssaan jotka eivät juoneet. Kohta alkaa pikkujoulukausi ja se viimeistään on todella koettelemus kieltäytyä illanvietoista. Ap