Lopetan tänään juomisen. 30 vuotta meni kännissä ja krapulassa.
Jotenkin vaan nyt alkoi tympiä tämä elämätön elämä. Mitä kannatta huomioida näin alussa?
Kommentit (165)
Onneksi olkoon hyvästä päätöksestä! Ota päivä kerrallaan, älä yritä kantaa "kieltäytymyksen taakkaa" tulevilta vuosikymmeniltä. Se on liian pitkälle ajateltu, ja sitä paitsi et _luovu_ mistään, vaan *saat* paljon!
Itse olen ollut 2021 alusta juomatta, ja elämä on hienoa näin! Mieliala, energia, jaksaminen jne paremmalla tolalla, myös keho on paremmassa kunnossa, läskiä lähtenyt jne.
Vierailija kirjoitti:
nyt vähän asian sivusta.
jutelkaa hyvät ihmiset vieraiden ihmisten kanssa. kaupassa. lenkillä. harrastuksissa. kirjastossa. missä vaan.
älkää olko tuppisuita.
jos on tuppisuu niin alkaa hakemaan rohkaisua erilaisista päihteistä.
olkaa ystävällisiä jos joku alkaa teille puhumaan.
ei ihmisten tarvitse olla niin sisäänpäin kääntyneitä. ettei uskalla jutella ihmisille.
viina on viisasten juoma.
Siis niin vähästä hyvä mieli pitkäksi aikaa. Olin kaupassa, jonotettiin kassalla turvavälein. Pakkasin ostoksiani, kun kassa sanoi seuraavalle: mitähän minä rahastaisin? Vanhempi rouva työnsi ostoksiaan kärryssä ohi kassan ja oli valmis maksamaan, unohti siis nostella tavarat hihnalle. Naurettiin kaikki, että tommosta sattuu, vihannekset jää punnitsematta yms. Kerroin, että useamman kerran olen hetkeksi unohtanut maksamani ostokset kassalle. Kaikille tuli piristystä päivään.
Siis todella: jutelkaa ihmisille, hymyilkää, avatkaa ovi...se kannattaa
ihmisen pitää ensin osata olla yksin. monella syy juurikin siinä ettei osata olla yksin. alkavat käyttämään jotain päihteitä ja ovat selvinpäin tuppisuita.
ole nyt ensin kymmenen vuotta yksin niin ettei kukaan käy tai edes soita. nimittäin kokemusta on asiasta.
ei auta jos muutat minne vaan. pitää käsitellä kaikki asiat itse.
kyllä kassajonossa tai missä vaan voi puhua mistä vaan. eikä häpeillä asioitaan.
puhu avoimesti alkoholista. että olet ollut juomatta sen ja sen aikaan. varmasti moni alkaa juttelemaan sinulle.
ole ylpeä itsestäsi. itsesääli ei auta mitään.
Juttelias utelias kirjoitti:
Ap,
älä välitä noista vinoilijoista, kaikista ei ole lopettamaan ja saavat jotain sairasta nautintoa toisten lyttäämisestä. Päivä kerrallaan...
TÄMÄ.
toiset kannustaa, toiset lyttää. Totu siihen. Pidä pintasi. Ja nauti pizzasta☺☺☺🍕🍕
Omani otin just uunista...nam
Hyvää oli pizza ja leffa. Asuntokin alkaa pikkuhiljaa saada muodonmuutosta. Otin verhot alas ja pesin ikkunan olohuoneesta. Piristää siistimpi asunto. Kyllä tämä jokin prosessi on joka lähjtenyt pään sisällä jo aiemmin käyntiin. Eikä minua nuo piruilijat häiritse, niihin tottunut vuosien saatossa. Nyt yritän vaan koota viimeiset arvokkuuteni rippeet ja alkaa niistä kehittämään uutta identiteettiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Antiholic kirjoitti:
Sen mieliteon vastustaminen on vaikeaa. Se voi tulla yllättäen ja sitä on jo puolimatkassa juomassa kun sen vasta huomaa. Mut pitää pysyä lujana ja konkreettisesti vastustaa sitä tekoa. Holisti on oppinut valehtelemaan itselleen j siitä pitää päästä irti. Zemppiä!
No eilinen meni helposti ja nytkin tuntuu, että tämä päivä sujuu helposti. Huomenna menen ruokakauppaan ja on ensimmäinen ns. koettelemus. Ap
Tee kauppareissut aamuvarhain jos pelkäät että houkutus käy oluthyllyjen kohdalla liian suureksi.
Niin ja tsemppistä, onnistut kyllä pysymään erossa alkosta kun olet vaan sinnikäs. Minulla kohta puolitoista vuotta takana.
Hei AP,
mitäs siivoat tänään???😉😉😉
Tsemppiä!
Ps tykkäätkö kutoa, virkata?
Syksyn tullen alan puuhaan, ihania lankoja kaupassa.
Kodin siivoaminen on muuten hyvää terapiaa. 61 päivää juomatta, eikä meillä oo varmaan ollut koskaan näin siistiä.
Tänään kävin kaupassa nyt illalla, mukaan tarttui salaattitarpeet, suklaata ja juustoja. Ei ollut yhtään haastavaa käydä kaupassa vaikka en vältellyt juomahyllyjä. Alko on meillä täällä Cittarin kyljessä. Pieni kävelylenkki tuli tehtyä myös järvelle. Selvinpäin siis tänäänkin :) Ap
Hei AP,
mitäs siivoat tänään???😉😉😉Tsemppiä!
Ps tykkäätkö kutoa, virkata?
Syksyn tullen alan puuhaan, ihania lankoja kaupassa.
Tuli tänään järjesteltyä vanhoja vaatteita kirppurorille tai keräykseen vietäväksi. Nyt on vaatekaappi siisti ja vain käytössä olevia vaatteita siellä. En oikein ole koskaan osannut hyvin kutoa, olen enemmän leiponut ja mm kunnostellut vanhoja huonekaluja. Ap
Minäkin aloitan jo huomenna. Alkaa jo tuntua hyvältä pikkuhiljaa.
Petturi, takinkääntäjä, olet huono esimerkki meille ammattijuopoille.
Taidan alkaa huomenna darrassa lukemaan tätä ketjua. Toivon että palstaääliöt eivät ole tänne eksyneet. Olin joskus parikymppisenä neljä vuotta juomatta mutta korvasin sen muilla aineilla. Niiden lopettamisesta on vuosia, joten ei ole riskiä että tulisivat enää kuvioihin. Mut tän dokaamisen pitää loppua.
-N31 ja elämä toivottavasti edessä 😊
Vierailija kirjoitti:
Taidan alkaa huomenna darrassa lukemaan tätä ketjua. Toivon että palstaääliöt eivät ole tänne eksyneet. Olin joskus parikymppisenä neljä vuotta juomatta mutta korvasin sen muilla aineilla. Niiden lopettamisesta on vuosia, joten ei ole riskiä että tulisivat enää kuvioihin. Mut tän dokaamisen pitää loppua.
-N31 ja elämä toivottavasti edessä 😊
Toivottavasti muistat lukea!
Hei ap, kuis hurisee?
Ootko käyny puolukassa? Ihanaa puolukkapiirakkaa luvassa tänään
☺☺☺
Päivää vaan kaikille ja 3h yöunien jälkeen täällä väsyneenä leiponut omppupiirakkaa, jota juuri syön tässä kahvin kanssa. Tyttären kanssa juttelin aamulla puhelimessa ja menen siellä käymään viikonloppuna. olen tervetullut, kun olen selvinpäin. Iloinen, mutta väsynyt fiilis täällä siis. Ap
Hei ap, kuis hurisee?
Ootko käyny puolukassa? Ihanaa puolukkapiirakkaa luvassa tänään
☺☺☺
En oikein pidä happamasta. Mustikkaa kävin silloin aiemmin huppelissa poimimassa ja tein piirakkaa siitä. Tosin en ole kyllä vuosiin maistanut puolukkaa, että josko olisi mieli vaikka muuttunut. Omppuja sain ihan liikaa ystävältä aiemmin ja niistä olen koittanut tehdä hilloa ja muuta. Ap
Itse nyt ollut juomatta nelisen vuotta eikä huvita yhtään aloittaakkaan eli ei tosiaan tee enää mieli, elämä on paljon mukavampaa raittiina. Aloita joku uusi harrastus ja tee siitä itsellesi intohimo
Tämä. Ei kannata lopettaa tuollaista hyvää putkea. Ota pullo Jallua ja hommat lähtee taas rullaamaan.