Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan tänään juomisen. 30 vuotta meni kännissä ja krapulassa.

Vierailija
13.09.2021 |

Jotenkin vaan nyt alkoi tympiä tämä elämätön elämä. Mitä kannatta huomioida näin alussa?

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiholic kirjoitti:

Sen mieliteon vastustaminen on vaikeaa. Se voi tulla yllättäen ja sitä on jo puolimatkassa juomassa kun sen vasta huomaa. Mut pitää pysyä lujana ja konkreettisesti vastustaa sitä tekoa. Holisti on oppinut valehtelemaan itselleen j siitä pitää päästä irti. Zemppiä!

No eilinen meni helposti ja nytkin tuntuu, että tämä päivä sujuu helposti. Huomenna menen ruokakauppaan ja on ensimmäinen ns. koettelemus. Ap

Vierailija
22/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat tehdä, kun aikaa jää juomiselta?

Aion jatkaa nuoruuden urheiluharrastusta. Pikkuhiljaa tässä kotona alan nostella kahvakuulaa ja tekemään jumppaa. Kävelylenkki suunnitteilla tänään. Ap

Ota kävelylenkille äänikirja kuunneltavaksi. Joku hyvä kirja, niin juominen ei tule mieleesikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sannamariinisilli kirjoitti:

pakonomain en urheilu auttaa, tee siitä addiktio muuten hyväääoloa lopuilta etsii pulllosta, uskokin auttaa muttei sekään aina riitä

Joo, mulla urheilutaustaa. Sen alan uudelleen. En mitään ala tekemään silti pakonomaisesti. Ap

Vierailija
24/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös! Et tule katumaan. Suurin muutos tulee olemaan sosiaalisessa elämässä. Kannattaa aloittaa jokin uusi harrastus. Itse nyt 4v. Ilman alkoholia.

Vierailija
25/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että pyrit eroon alkoholista. Nyt skarppina, ettet retkahda vanhoille teille.

On aika uudistua ja mennä eteenpäin. Tiedostaa ne koukut mitkä vetää riippuvuuteen.

Liikuntaa ja ravitsevaa ruokaa.

Et tarvitse alkoholin turruttavaa vaikutusta.

Onnea ja tsemppiä matkaan!

Vierailija
26/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tottunut olemaan sosiaalinen vain humalassa, hakeudu johonkin harrastukseen/juttutupaan tms ettei käy niin että yksinäisyys ajaa juomaan taas.

Olen yleensä aina yksin. Ahdistaa humalassa tekemäni yhteydenotot lapseeni ja perheeseensä. Siinä iso syy lopettamispäätöselle. Pilasin lapseni elämää jo tarpeeksi niin en halua samaa lapsenlapsilleni. Ap

Vierailija
27/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Kestääkö sankaruus tunnin, iltaan vai perjantaihin?

Iso jojo onsuositukseni.

Vierailija
28/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä: jos alkaa janottaa niin osta makuvissyjä ja juo niitä niin paljon kuin napa vetää. Juominen on myös tottumiskysymys ja jos on tottunut istumaan lasi kädessä illat pitkät niin siitä tavasta on hankala luopua, kun pitäisi keksiä jotain muuta tilalle. Käy vaikka kävelemässä niin aika kuluu paremmin ja sitten juot makuvissyä riittävästi. 

Sain itse viinin tissuttelun lopetettua tällä tavalla. Minulla ei varsinaisesti ollut alkoholiongelmaa, mutta olin tottunut aukaisemaan viinipullon perjantaisin ja lauantaisin kunnes tajusin, etten voi jatkaa näin. Juon siis edelleenkin, mutta alkoholittomasti. 

Vierailija
29/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin tupakan polton, niin että kun tuli tarve kaivaa tupakka-aski esiin, kysyin itseltäni, että ” hei, paljonko nyt koskee, kestätkö sinä tämän kivun? Vastaus oli aina sama: kestän kyllä. Hetken päästä ajatukset olivat jo muualla. Lopettamisesta on nyt 17 vuotta.

Vierailija
30/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioi se että pari viikkoa - kuukausia vituttaa, mutta se menee kuitenkin ohi.

Vitutus on alkoholin yleisin vieroitusoire. Pitää juoda koska vituttaa.

No minulla se on ahdistus. Käsittelemättömiä juttuja omasta lapsuudesta. Olen ollut oskus terapiassa, mutta en kokenut sen auttavan. Tänään soittelen aikaa jonnekkin juttelemaan.  Ap

Vierailija
31/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän sankari.

Häivy ja ota kännisi.

Vierailija
32/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä sikiää!

Ei viitsitä viihdyttää pskiaista

Vierailija
33/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässynlässy. Kohta on perjantai ja korkki aukee ja mikäs siinä. Älä huijaa itseäsi ja muita, anna viinan viedä vaan. Et pysty lopettaman kuitenkaan.

Jatka itse jos haluat. Anna muiden yrittää.

Joillain pohjalla olevilla alkoholisteilla on tarve pitää muutkin siellä.

Vierailija
34/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympiä lässyttäjä.

Kohta rane tulee pukille pullonsa kanssa ja huomenna sama lässytys.

Vierailija
35/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paskamaisia ja ilkeitä alkoholisteja liikkeellä tänään. Älä ap välitä ankeuttajista, ne on vaan kateellisia kun sinä menet elämässä eteenpäin!

Vierailija
36/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään! Yleensä juominen lopetetaan vasta huomenna.

Vierailija
37/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule 3 kk:n päästä kertomaan, onko korkki auennut.

Joo, ajattelin tänne anonyyminä rehellisesti päivitellä kuulumisia. Ap

Vierailija
38/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvin kannattavaa. En ole itse ollut varsinainen alkoholisti, mutta pitkä ja jatkuva tissuttelu sekä pössyttely alkoi jossakin vaiheessa tympimään ja kyllästyttämään. Nyt olen vuoden verran ollut lähes selvä ja ero on iso hyvinvoinnissa ja pään selkeydessä. Vanha kaveripiiri jäi, mutta nyt on ollut taas intoa kehitellä uusia juttuja. Baarissakin kun nyt olen käynyt pari kertaa loppukesästä, niin sössöttävän sekoilijan sijaan olen ollut liikkeellä terävänä seuramiehenä, minkä huomioi myös naisväki kiimaisena päälle käyden.

Kannatan siis valitsemaasi tietä.

Vierailija
39/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setäni joi kolmekymmentä vuotta - aloitti sodan jälkeen ja lopetti 75. Isäni sai postikortin: olen nyt ollut kolme kuukautta raittiina. Monelle raitistumiseen vaaditaan uskoontulo, mutta setä oli menettänyt näkönsä väliaikaisesti. Omaan perheeseen, entiseen vaimoon ja lapsiin ei saanut enää yhteyttä luotua, katkeruus hulluna raivoavaan isään oli liian suurta, mutta meidän perheemme kanssa oli kolmisenkymmentä vuotta raitistumisensa jälkeen yhteydessä.

Vierailija
40/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioi se että pari viikkoa - kuukausia vituttaa, mutta se menee kuitenkin ohi.

Vitutus on alkoholin yleisin vieroitusoire. Pitää juoda koska vituttaa.

No minulla se on ahdistus. Käsittelemättömiä juttuja omasta lapsuudesta. Olen ollut oskus terapiassa, mutta en kokenut sen auttavan. Tänään soittelen aikaa jonnekkin juttelemaan.  Ap

Makuvissy oli hyvä ehdotus. Itselläni oli sama tissuttelun kanssa, eli punkkua piti saada, kun on hyvä bolognese, valkkaria kalan kanssa...etsin alkoholittomia makupareja, että ei pääse tätä tekosyytä käyttämään.

Mitä tulee ahdistukseen, ehdotan rohkeaa liikettä: juttele ennen kaikkea lapsesi kanssa. Voi olla vaikeaa päästä alkuun, voi olla, että hän kieltäytyy, mutta yritä edes. Kerro, että olet tosissasi.

Nimittäin jos olet juomisella loukannut perhettäsi, on hyvin tärkeää, että sitä käsitellään suoraan ja rehellisesti. Jos et saa sinne kontaktia, pahaa pelkään, että muualla jutteleminen tai terapia ei tuota toivottua tulosta.

Ahdistuksesi voi toki johtua myös lapsuuden asioista, mutta samalla, kun käsittelet lapsesi lapsuutta, käsittelet omaasikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä