Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan tänään juomisen. 30 vuotta meni kännissä ja krapulassa.

Vierailija
13.09.2021 |

Jotenkin vaan nyt alkoi tympiä tämä elämätön elämä. Mitä kannatta huomioida näin alussa?

Kommentit (165)

Vierailija
41/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös! Et tule katumaan. Suurin muutos tulee olemaan sosiaalisessa elämässä. Kannattaa aloittaa jokin uusi harrastus. Itse nyt 4v. Ilman alkoholia.

Wau, kauan joit ennen kuin lopetit? Oliko sinulla samaa loppuaikana, kuin minulla ettei juominen anna enää mitään vain ottaa. Ap

Vierailija
42/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule 3 kk:n päästä kertomaan, onko korkki auennut.

Joo, ajattelin tänne anonyyminä rehellisesti päivitellä kuulumisia. Ap

Otapa selville paikkakuntasi AA-kerhot heti saman tien ja saat paremman tuen kuin täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa paskamaisia ja ilkeitä alkoholisteja liikkeellä tänään. Älä ap välitä ankeuttajista, ne on vaan kateellisia kun sinä menet elämässä eteenpäin!

Paskamaisuus ja ilkeys on ihan tyypillistä alkoholistille. Pitkäaikainen viinan tissuttelu, krapula ja huono elämä aiheuttaa katkeruutta ja aggressiivisuutta.

Hienoa AP että pyrit parempaan.

Vierailija
44/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pystyy ja joku ei. Aina saa selitellä kun ei juo. Juomistaan ei niinkään. Olin miltei kaksi vuotta ilman alkoholia muuten vaan. Onnittelumaljat yms otin alkoholittoman. Saunajuoma vissy kun muilla kalja.

Pointtini on se, että alkoholia on usein tarjolla. Itse päätin nyt, että esim pizza ja kalja on ok. Mutta jollekin se voi olla liikaa ja juominen lisääntyy heti jos maistaakin...

Onnea matkaan! Hienosti huomioit lapsenlapset☺☺☺

Vierailija
45/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Yleensä huomenna tai ensi maanantaina.

Paskanjauhaja

Vierailija
46/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä: jos alkaa janottaa niin osta makuvissyjä ja juo niitä niin paljon kuin napa vetää. Juominen on myös tottumiskysymys ja jos on tottunut istumaan lasi kädessä illat pitkät niin siitä tavasta on hankala luopua, kun pitäisi keksiä jotain muuta tilalle. Käy vaikka kävelemässä niin aika kuluu paremmin ja sitten juot makuvissyä riittävästi. 

Sain itse viinin tissuttelun lopetettua tällä tavalla. Minulla ei varsinaisesti ollut alkoholiongelmaa, mutta olin tottunut aukaisemaan viinipullon perjantaisin ja lauantaisin kunnes tajusin, etten voi jatkaa näin. Juon siis edelleenkin, mutta alkoholittomasti. 

On tapakin kyllä aika vahvasti! Kaiken pakollisen jälkeen ns. palkinto ja rentoutuminen oli vuosia tekosyy juoda. Nyt viime vuosina lipsunut siihen, että juo vaan koska on pakko juoda päästäkseen ahdistusta pakoon. Ap

Vierailija
47/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen päätöksestä! Tulet huomaamaan, että se on elämäsi tärkein ja paras ikinä.

Tulet huomaamaan hyviä vaikutuksia itsessäsi (kehossa ja mielessä), sillä tavalla feedback toimii aivan automaattisesti, ja noista kokemuksista saat lisää motivaatiota ja voimaa. Ja tietenkin iloa!

Vaaran paikkoja ovat ne, kun juomisen himo iskee. Toivottavasti sinulla on silloin vertaistukihenkilö, jolle voit heti soittaa ja kertoa tilanteesi. Yhdessä pääsette yli vaikean hetken, koska hän tietää mistä on kysymys ja osaa tukea sinua oikealla tavalla.

Suosittelen siis tuollaisen tukipuun löytämistä heti nyt. Onnea kaikkeen!

Vierailija
48/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioi se että pari viikkoa - kuukausia vituttaa, mutta se menee kuitenkin ohi.

Vitutus on alkoholin yleisin vieroitusoire. Pitää juoda koska vituttaa.

No minulla se on ahdistus. Käsittelemättömiä juttuja omasta lapsuudesta. Olen ollut oskus terapiassa, mutta en kokenut sen auttavan. Tänään soittelen aikaa jonnekkin juttelemaan.  Ap

Makuvissy oli hyvä ehdotus. Itselläni oli sama tissuttelun kanssa, eli punkkua piti saada, kun on hyvä bolognese, valkkaria kalan kanssa...etsin alkoholittomia makupareja, että ei pääse tätä tekosyytä käyttämään.

Mitä tulee ahdistukseen, ehdotan rohkeaa liikettä: juttele ennen kaikkea lapsesi kanssa. Voi olla vaikeaa päästä alkuun, voi olla, että hän kieltäytyy, mutta yritä edes. Kerro, että olet tosissasi.

Nimittäin jos olet juomisella loukannut perhettäsi, on hyvin tärkeää, että sitä käsitellään suoraan ja rehellisesti. Jos et saa sinne kontaktia, pahaa pelkään, että muualla jutteleminen tai terapia ei tuota toivottua tulosta.

Ahdistuksesi voi toki johtua myös lapsuuden asioista, mutta samalla, kun käsittelet lapsesi lapsuutta, käsittelet omaasikin.

Ap, ota koppi tästä neuvosta. Itse kävin vaikka missä juttelemassa, mutta siitä ei ollut mitään apua, kun siellä vain tein samaa kuin juodessani, eli velloin minussa ja minun tunteissa.

Vasta, kun puhuin suoraan lasteni kanssa, alkoi vyyhti selkiytyä ja elämä parantua. Ennen kuin käsiteltiin sitä, mitä olin tehnyt. Sen voin sanoa, että ei ollut kivaa, usein ei tuntunut edes reilulta, mutta kun pidin mielessä, että tässä puhutaan nyt muiden kokemuksesta, jaksoin.

Se syyllisyys, jota kannoin ja karttelin, oli myös hemmetin hyvä syy juomiselle. Kun lapseni auttoivat minua pääsemään siitä, oli taas yksi iso syy vähemmän juoda.

Vierailija
49/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä: jos alkaa janottaa niin osta makuvissyjä ja juo niitä niin paljon kuin napa vetää. Juominen on myös tottumiskysymys ja jos on tottunut istumaan lasi kädessä illat pitkät niin siitä tavasta on hankala luopua, kun pitäisi keksiä jotain muuta tilalle. Käy vaikka kävelemässä niin aika kuluu paremmin ja sitten juot makuvissyä riittävästi. 

Sain itse viinin tissuttelun lopetettua tällä tavalla. Minulla ei varsinaisesti ollut alkoholiongelmaa, mutta olin tottunut aukaisemaan viinipullon perjantaisin ja lauantaisin kunnes tajusin, etten voi jatkaa näin. Juon siis edelleenkin, mutta alkoholittomasti. 

On tapakin kyllä aika vahvasti! Kaiken pakollisen jälkeen ns. palkinto ja rentoutuminen oli vuosia tekosyy juoda. Nyt viime vuosina lipsunut siihen, että juo vaan koska on pakko juoda päästäkseen ahdistusta pakoon. Ap

Tässä onkin se vaikein kohta. Mennä sen ahdistuksen taakse, mistä se johtuu. Aina voidaan sanoa, että lapsuus tms mutta oma kokemus sanoo, että kyllä se on ne omat valinnat jotka eniten ahdistaa. Kuten vaikkapa se, että taas juo vaikka tietää että siitä enemmän huono olo kuin hyvä olo.

Eniten mua ahdisti aikanaan kun jotenkin ihan kuin seisoin itseni vieressä katsomassa niitä valintoja enkä tekemässä niitä, niinkus en mitenkään muka voinut muuta.

Kun päätin että voin muuta ja tein muuta alkoi ahdistuskin helpottaa.

Vierailija
50/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelen päätöksestä! Tulet huomaamaan, että se on elämäsi tärkein ja paras ikinä.

Tulet huomaamaan hyviä vaikutuksia itsessäsi (kehossa ja mielessä), sillä tavalla feedback toimii aivan automaattisesti, ja noista kokemuksista saat lisää motivaatiota ja voimaa. Ja tietenkin iloa!

Vaaran paikkoja ovat ne, kun juomisen himo iskee. Toivottavasti sinulla on silloin vertaistukihenkilö, jolle voit heti soittaa ja kertoa tilanteesi. Yhdessä pääsette yli vaikean hetken, koska hän tietää mistä on kysymys ja osaa tukea sinua oikealla tavalla.

Suosittelen siis tuollaisen tukipuun löytämistä heti nyt. Onnea kaikkeen!

No eipä ole tukihenkilöitä minulla. Kaikki ystävänikin juovat liikaa ja ne harvat kerrat(pari kertaa vuodessa), kun näemme juomme. Juutojen kanssa viinit ja seurustelu yms. Pari ystävääni myös selvästi ihan alkoholisteja. Ap

Vierailija
51/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sankarit voi vetää vessanpytystä alas.

Viikottainen uhoaminen on todella vastenmielistä paijauksen kerjäämisestä.

Jos joku lopettaisi kännäämisen, senkun lopettaa ja pitää turpansa kiinni.

10 vuoden päästä tulkoon sitten todistamaan ihmettä.

Vierailija
52/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onk tää paskiaisten kokoontumisajot.

Yleensähän ihme tehdään "ensi maanantaina"

Vierailija
53/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sontamyllystä vol. 8654

Vierailija
54/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän vois olla mun kirjottama. Erona on vaan, että olen nyt yhdeksättä viikkoa juomatta. Vissyä kuluu, jumppa kulkee ja muutokset on hurjia. Tsemppiä.

Vierailija
55/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään päivä numero 7 ilman tippaakaan! Viimeksi ollut edes 3 tipatonta päivää joskus viime keväänä!

Että mukaan vaan.

Yritän vielä jatkaa ilman annostakaan, vaikka vaikeaa on. Olen nimittäin vapaa töistä, mökillä, ilman häiriötä: tämä on siis yleensä tarkoittanut sitä, että voin tissutella rauhassa : terassilla, laiturilla, saunalla, tuvassa… kunnes on yö ja kömmin muisti-pois sänkyyni. Aamuheräämiset on kamalia.

Tsemppiä ap:lle ja minullekin.

Vierailija
56/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ratkaisu, onnea🙂mää en lopeta ikinä…onnea mullekki🥳

Vierailija
57/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onk tää paskiaisten kokoontumisajot.

Yleensähän ihme tehdään "ensi maanantaina"

Kuuluu jokaisen alkkiksen viikko-ohjelmaan. Mitä useammin tekee, sen enemmän saa selkääntaputusta.

Kaikki alle 10 vuoden sankarit ovat niitä p....

Vierailija
58/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole tukihenkilöitä minulla. Kaikki ystävänikin juovat liikaa ja ne harvat kerrat(pari kertaa vuodessa), kun näemme juomme. Juutojen kanssa viinit ja seurustelu yms. Pari ystävääni myös selvästi ihan alkoholisteja. Ap[/quote]

Tuo on ikävä kuulla, että lähiympäristössä ei ole ketään, jolle juomattomuus olisi samalla tavalla tärkeä ja tavoiteltava asia. Lopultahan se on luonnollinen olotila - toisin kuin humala...

Tuollainen elämänmuutos saattaa olla iso tehtäväksi aivan yksin, tosin uskon kyllä että jos motivaatio on kohdillaan niin muutos on täysin mahdollinen! Alku on haastavinta, koska vanhat tavat istuvat lujassa ja niitä vastaan taisteleminen on totista työtä.

Itsekin olen liikunnasta saanut hyvää oloa ja ensimmäisenä raittiina vuonna löysin elämääni opiskelun, joka toi sisältöä ja tekemistä. Vertaistukea oli vaihtelevasti - ja olen edelleen kiitollinen niistä parista kaverista, jotka sain lähelleni silloin kun pääni meinasi haljeta.

Toivon että juomattomuutesi tuottaa niin paljon hyvää oloa että jaksat mennä tielläsi eteen päin, vaikka ympärilläsi sama meno jatkuisikin - sinun siihen enää osallistumatta.

Jokaisella on oma tiensä niin juomisessa kuin raitistumisessa. Ratkaisusi jälkeen tulet aivan varmasti pärjäämään, uskon niin. Usko sinäkin :)

Vierailija
59/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän vois olla mun kirjottama. Erona on vaan, että olen nyt yhdeksättä viikkoa juomatta. Vissyä kuluu, jumppa kulkee ja muutokset on hurjia. Tsemppiä.

Onnea! Olet tsempannut hienosti. Mikä on suurin muutos mikä on tapahtunut ja missä ajassa tämä tapahtui? Mulla sellainen tunkkainen ja turvonnut olo. Ap

Vierailija
60/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tänään päivä numero 7 ilman tippaakaan! Viimeksi ollut edes 3 tipatonta päivää joskus viime keväänä!

Että mukaan vaan.

Yritän vielä jatkaa ilman annostakaan, vaikka vaikeaa on. Olen nimittäin vapaa töistä, mökillä, ilman häiriötä: tämä on siis yleensä tarkoittanut sitä, että voin tissutella rauhassa : terassilla, laiturilla, saunalla, tuvassa… kunnes on yö ja kömmin muisti-pois sänkyyni. Aamuheräämiset on kamalia.

Tsemppiä ap:lle ja minullekin.

Hyvä! Enpä muista milloin olisin ollut viikon selvänä. Siitä on aikaa kauan! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan