Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä asunnottomuutta.

Vierailija
25.10.2014 |

Miten Suomessa voi olla 8000 asunnotonta!?! Täällä on niin hyvät tuet, että taatusti jokainen pystyy niiden turvin asumaan jossain. Onko nämä kaikki alkoholisteja tai muuten asiansa sössineitä? Taas laitetaan 50 miljoonaa asunnottomien hyväksi. Kunhan ihmettelen... monesti vielä lukenut näistä elämäntapa-asunnottomista, että heille vaivalla järkätään asunto, mutta sitten toinen vain haluaakin palata kadulle. Ja Helsingissä vielä ymmärrän, jos joku on asuntojen puutteen takia asunnoton, mutta näitä on muuallakin Suomessa 4000!?!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa ei saa, jos joutuu loisimaan jonkun sukulaisen tai tuttavan luona! Koska silloinhan ei ole asunnoton!!!!!!

Tästä johtuu asunnottomuus.

Vierailija
42/65 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:31"]

Miehen veli on asunnoton. Ei hoitanut vuokriaan, luottotiedot meni ja häätö kaupungin asunnosta. Kuka sille enää vuokraisi?

[/quote]

Miksi vuokraa ei vähennetä suoraan työttömyyskorvauksesta tms. niin, ettei asian kanssa pääse pelailemaan?

[/quote]

Just näin. Asumituki ja toimeentulotuesta loppuosa vuokrasta suoraan vuokranantajan tilille. Ratkaisisi toi monta ongelmaa.  Meillä on ihmisiä ja perheita jotka häädetään toistuvasti eikä se haittaa niitä kun yhteiskunta hyysää aina uudestaan. Häädöt on tosi kalliita kunnalle, maksetaan muutot, asunnot tyhjennykset, säilytykset ja hotellikulut. Kun uusi asunto jälleen löytyy maksetaan takuuvuokra, kalustetaan asunto ja kaikki sälä uudestaan. Tämä on tosi kallista veronmaksajille. Takuu vuokran jälkeen, henkilö lopettaa jälleen vuokran maksamisen, nostaa kyllä asumistukea ja toimeentulotukea asumista varten täydestä, mutta ei vaan maksa ja vuoden kahden päästä perhe häädetään uudestaan ja koko rumba aloitetaan uudestaan. Tai siinä vaiheessa osataan jo vaatia kylpylähotellia väliaikamajoitukseksi kun se on niin paljon mukavampi lapsille.

Yhteiskunta jopa tarjoaa ilmaiset lakimiespalvelut että nämä voivat venyttää sitä häätöä sen vuoden pari maksamatta vuokraa. Käsittämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen asunnottomia, joilla on monikemikaaliyliherkkyys eli homeasunto on pilannut heidän terveytensä. Nyt eivät pysty asumaan missään, missä on vähänkin hometta, muovimatto, remonttipölyä, kemikaaleja jne, eli asunnon löytäminen on mahdottomuus. Voi siis johtua sairaudestakin.

Vierailija
44/65 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:15"]

Mitä tapahtuisi jos yhteiskunta ei hyysaisi? Ihminen tekisi mitä vaan jotta ei kuolisi nälkään ja kylmään. Varkaudet, ryöstöt ja kidnappaukset lisääntyisivät radikaalisti, myös potkut saaneiden perhesurmat ja itsemurhat. Tällaisessa yhteiskunnassa haluaisit asua?

[/quote]

Paskat ne mihinkään lisäännyt. Suomessa tehdään itsemurhia niin paljon että olemme maailman eliittiä siinä. Meillä on myös suhteessa väestöön perhesurmia niin paljon että olemme siinäkin maailman eliittiä.

Miten se on mahdollista kun tälläistä hyysäyskulttuuria ei muualla ole?

Vierailija
45/65 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:15"]

Mitä tapahtuisi jos yhteiskunta ei hyysaisi? Ihminen tekisi mitä vaan jotta ei kuolisi nälkään ja kylmään. Varkaudet, ryöstöt ja kidnappaukset lisääntyisivät radikaalisti, myös potkut saaneiden perhesurmat ja itsemurhat. Tällaisessa yhteiskunnassa haluaisit asua?

[/quote]

Tuo on totta. Turvallisuus maksaa sosiaalitukien muodossa. Ajatelkaa, suomessa voi suht turvallisin mielin asua aitaamattomassa omakotitalossa. Erittäin monissa maissa ei voi.

[/quote]

Tuohan nyt ei pidä paikkaansa ollenkaan. Olen asunut, Yhdysvalloissa, Australiassa, Saksassa, Britanniassa sekä vähän aikaan asustanut Kiinassa. Kaikissa oli ihan yhtä turvallista kuin Suomessa. Ei tarvinnut aitoja eikä pelätä sen enempää kuin täälläkään.

Joten tuo on pelkkää roskaa.

Vierailija
46/65 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:09"]

Niin eikö tämä ole juuri sitä itse asioiden sössimistä? Miksi yhteiskunnan pitää hyysätä joka asiassa? Nykyään joka toiselta menee luottotiedot, kun opitaan ettei se mitään haittaa ja sossu kyllä maksaa.

[/quote]

Mene itse asumaan toisen nurkkiin kun on pakko, ei jokaista olla hyysätty, ylimielisyytesikö tekee sinusta paremman ihmisen?

[/quote]

Kyllä kaikkia tuilla eläviä hyysätään

Vierailija
47/65 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:04"]

Tämä paska yhteiskunta estää järkevän työnteon ja sitten vielä vaatii että olisi alistuttava sen määrittelemiin "toimenpiteisiin." Fuck that, itse suvereenina asiantuntijana en helvetissä ala menettämään kämppääni vain sen seikan takia että Kokoomus on sössinyt maan asiat perusteellisesti! Saatana että vituttaa samaan aikaan lukea jostain vitun vajakeista joita valitaan valtionyhtiöiden johtoon jotta heidän elintasonsa ei vain vahingossakaan tipahtaisi.

Jos minulla ei ole työtä niin ei sitä kyllä vittu sentään ole sitten muillakaan. Miksi? Siksi että minä ansaitsen sen enemmän koska olen parempi, mutta johtuen hyvävelisidoksista ja muista ihmisten kieroista paskakuvioista minä en tässä maassa pääse töihin. Se on yksiselitteisesti päin helvettiä, eikä minulla ole pienintäkään syytä olla kiitollinen tai alistuva suhteessa tähän yhteiskuntaan.

[/quote]

Et ole parempi vaan huonompi ja siksi et saa töitä

Vierailija
48/65 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottomuuden taustalla on usein monia ongelmia, jotka eivät ratkea vain antamalla heille asunnot. On mielenterveysongelmaa, alkoholismia jne. jotka ovat aiheuttaneet tilanteen, että kaikki on vaan riistäytynyt käsistä.

Kun puhuttiin näistä "lapsiperheeltä otetaan tukia pois ja annetaan näille loisille", niin kannattaa pohtia seuraavaa: A. perhe ei saa ostettua sitä kivaa Ikean lipastoa, joka olisi justnyt ollut niin kiva. B. Pakkasella koditon etsii yösijaa, jossa voisi nukkua hetken jäätymättä kuoliaaksi.

Vierailija
49/65 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että sulla on asiat liian hyvin eikä empatiaa toisia IHMISIÄ kohtaan. Alkoholistit, nistit,narkkarit ja vangit olemme hei täysin samalla viivalla kuin esim. koti-äiti west endistä. Mutta silti julkinen terveydenhuolto ym. tarkemmat tiedot luettuuan muutavat asennettaan heti. Puhutaan kuin lapselle ym. Addiktio on vaikea ellei vaikein sairaus mikä mieleeni tulee, syyllisyys vaivaa koko ajan mutta ei silti pysty lopettamaan siihen lisäksi vielä itse aineiden aiheuttamat mielenterveys ongelmat. Vaikka mainitsemasi tuet rullaavat paremmin tai hyvin, eivät ne korvaa kattoa pään päällä. Kaupungilta onlähes mahdotonat saada kohtuuhintaista vuokra-asuntoaja yksityiset vuokraavat töissäkäyville  luottotietoisille ihmisille, niin sit ois vielä se 2kk:n takuuvuokra. mistä sellaisia summia repii kun elää toimeentulotuella? Any ideas? Eikä edes tarvitse käyttää päihteitä tai olla rikosrekisteriä, että menettää luottotietonsa ja kas asunnon saaminen vaikeutuu helvetin paljon. Ota nyt se kultalusikka pois perseestä ja mieti minne itse menisit tai mitä tekisit talvella,

kun ei ole tietoa missä seuraavan yön nukkuisi?

Vierailija
50/65 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:23"]Nämä alkoholistit yms joutuvat toistuvasti uudelleen kadulle, saavat häädöt kaikista asuntoloista ja tukiasunnoista nje toistuvasti. Ja kesällä jäävät ihan vapaaehtoisesti asunnottomiksi. Syynä on se että tykkäävät laittaa kaiken rahan päihteiden ostoon, eikä esimerkiksi vuokranmaksuihin tai muihin velvollisuuksin. Tämä loputon hyysääminen mahdollistaa tämän itsetuhoisen käytöksen, joten ei heru sympatiaa hyysämiseen ainakaan minulta.

Juuri näin! Ja miksei niitä tukia heille voi antaa esim. Henkkoht ruokaseteleinä eikä rahana,joka uppoaavain viinaan! Järjestöntä hyysäämistä. Tätä yhtriskunta sitten tukee, mutta esim lapsiperheiltä oltaisiin kokoajan ottamassa pois. Ei ne ruokasetelitkään mitään auta. Palaa se "vanha aika" että juopot ostavat kaupasta ruokaseteleillä kahvipaketteja koko summalla, myyvät kaupan pihalla puoleen hintaan ihmisille ja saaduilla rahoilla ostavat sen viinan.

Vierailija
51/65 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2kk asunnoton, kun asuin turvakodissa lapseni kanssa. Sitten järjestyi kaupungin asunto.

Vierailija
52/65 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvari helsinkli ja eu

:

ps.

NOIS paikois asiakkaala on aina oikeus saada tietää jos kysyy että MIKÄ on työntekjän TOIMENKUVA tai KOULUTUS-

Toisekswi:miksi stadin HIETSU hitealahdenkatu lopetettiin- kun siellä sai käydä suihkussa ja ruokaa.missä nyt  voi käyä suihkussa? asunnottomat

enne n oli laki että EI VOI HEITTÄÄ kadulle ihmisiä kämpistä-

sit tuli EU-kapitalismi ja poistivat moisen lainkohdan- nyt voi ihmisiä suomesssa kohdella ihan vapaasti ulöos yhteiskunnasta-

emme ole enää pohjoismainen hyvinvointivaltio.

'

Vierailija
53/65 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä luvuissa on aina valeasunnottomuutta mukana. Esim. 19-vuotias vanhempien luona asuva, joka ilmoittaa olevansa asunnoton, jotta tuet ja opiskeluasunto järjestyisi nopeammin.

Sisäilmaongelmien, yllättävien tapahtumien takia tms. tilapäinen kotoa muuttaminen lasketaan myös asunnottomuudeksi vaikka väliaikainen asunto järjestyisikin vakuutusyhtiön kautta. 

Vierailija
54/65 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki asuntolat =suomalaisten reservaatteja

Helsinkin asunnottomien asuntolat =suomalaisten reservaatteja,

ja muut asunTola-systeemit

samaa kuin intiaaneille natsi-USASSA

https://fi.wikipedia.org/wiki/Intiaanireservaatti

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15389551/eiko-te-rkpu-ja-niire-alaiset-h...

KUKAAN POLIITIKKO EI ALA ASIAAN PUUTTUUN KUN rkp-ALAISET EDUSKUNTAPUOLEUISSA URA TUHOUTUS HETI?

ongelma on isompi- eli miksi suomalaisten elämät on tuhottu tälleen helsingis.

Asuntio-grynderit on tässä asiasa yksi syy-

raha vitaa isoraha-piirien sisäpiireissä?

http://nwohavaintoja.blogspot.com/2016/05/palloalukset-ilmestyivat-helsi...

http://nwohavaintoja.blogspot.com/search/label/Helsinki

http://nwohavaintoja.blogspot.com/2018/01/david-icke-poistettiin-faceboo...

lääketeollisuus-firmat-bisnes varmaan tukee kaikin tavoin 'diakoniaa' syrjäytyneille täten-

saa miljoonia kun kaikki lääkekuureille koko ajan?

luonnonkannabis voitaisiin laillistaa- ei niin paha-

ps. en käytä itse, mutta asia on näin.

http://nwohavaintoja.blogspot.com/2016/02/suomeen-markkinoille-vaarallin...

raaka eu-tulevaisuus EU-liittovaltion osavaltiona ilmanSuomessa omaa valtaa:

http://nwohavaintoja.blogspot.com/2014/11/euroopan-keskuspankin-johtaja-...

http://nwohavaintoja.blogspot.com/2018/06/laakejatti-novartis-epailtyna-...

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14997896/suomalaistyovaki-asuu-reservaat...

https://goo.gl/jX15N1

jokaisella oltava oikeus ilman virastoja- paperittomuuteen-

toisaalta asuminen kuuluisi olla ihmisoikeus- jopa Hlesingissä.

http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/38749-masentavat-masennusl...

https://travellerism.wordpress.com/2010/05/13/trilleri-nain-suomen-kansa...

intiaani reservaatit on itsenäisempiä kuin syuomalöaiset?- intiaanireservaatit USA:n sisällä eivät virallisesti kuulu USA-liittovaltioon, vaan ovat itsenäisiä- käytännössä ei onnaa- mm. FBI - tapaus kun yrittivät pitää omaaa itsewnäistä hallintoaan- josta mm. tehty elokuva

https://www.imdb.com/title/tt0105585/

vaihtoehtoiset asumiset esim. polkupyöräasunnot, kertakäyttöasunnot , veneasunnot, jne- myös telttakylät, jne-

yhteiskunnan ulkopuoliset asumismuodot.

EU:ssa oltava vapaa asuminen- liikkuminen vapaata- mutta virastovallasta et ole vapaa- se seuraa rajojenkin yli?

ps

TIETO:

2 maailmansota oli maailmassa- kukaan ei ole tätä tajunnut, mutta 2 VALTIOO ELELI RAUHASSA HITELRIEN SOTAHULLUUDEN KESKELLÄ RAUHASSA JA KUKAAN EI OLLUT HYÖKKÄÄMÄSSÄ NIIHIN=:

RUOTSI JA SVEITSI!!!!!!!!!!

HALOO- olisiko ollut että nää oli ne maat josta todellisyuudessa kokohommaa johdettiin? eikö ole aika kumma että muissa maissa veriset taistelut-ja 2 maata elelee kuin siat pellossa sota-alueen keskellä- ja repii erahaa, esim, juutalaiskultavarantoja löytyi Sveitsinpankista 90-luvulla?

NOIS asunnottomien paikois asiakkaala on aina oikeus saada tietää jos kysyy että MIKÄ on työntekjän TOIMENKUVA tai KOULUTUS-Toisekswi:miksi stadin HIETSU hitealahdenkatu lopetettiin- kun siellä sai käydä suihkussa ja ruokaa.missä nyt  voi käyä suihkussa? asunnottomat

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14997896/suomalaistyovaki-asuu-reservaa…

Vierailija
55/65 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut myös matkustelevat kokoajan töiden perässä, eiole järkeä omistaa asuntoa tai edes olla vuokralla, jos työpaikka kustantaa esimerkiksi hotellin, voisi kuvitella että tälläisiä on ehkä jopa satoja tai tuhansia tapauksia

vankilasta päässeet ovat myös yksi ryhmä joilla on melkein mahdotonta omistaa/vuokrata yhtään mitään omiin nimiinsä, yleensä tarvitsevat jonkun perheenjäsenen allekirjoituksen, laskut saa suurimmaksi osaksi sähköiseen muotoon, ei tarvita enään kiinteätä fyysistä postilaatikkoa

Vierailija
56/65 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen avoeron takia jäämässä asunnottomaksi. Olen opiskelija ja osa-aikatyössä, joten pk seudulta kohtuuhintaisen asunnon löytäminen on todella vaikeaa. Olen ollut kesästä asti kaupunginasunnon jonossa luokassa "erittäin kiireellinen muuttouhka" mutta ei sitä kämppää vain ole mulle löytynyt. Töitteni takia teen opintoja hitaasti, joten opiskelija-asuntoon en pääse, enkä pääsisikään muuhun kuin soluun muutenkaan. Jouluun asti riittää rahat (asun siis edelleen kaksiossa, jonka vuokraa ennen siis maksoin puoliksi kumppanin kanssa 500e/kk, nyt 1000e/kk on liikaa yksin maksettavaksi), sitten on pakko muuttaa pois, oli asuntoa tai ei.

Kyllä sun kannattaa katsoa kimppa-asuntovaihtoehtoja. Ei kaikki kommuuniasunnot ole vain hipeille tai juuri kotoa poismuuttaneille, olen nähnyt myös ihan toimivia. Helppoa ei ole, tsemppiä!

Vierailija
57/65 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen avoeron takia jäämässä asunnottomaksi. Olen opiskelija ja osa-aikatyössä, joten pk seudulta kohtuuhintaisen asunnon löytäminen on todella vaikeaa. Olen ollut kesästä asti kaupunginasunnon jonossa luokassa "erittäin kiireellinen muuttouhka" mutta ei sitä kämppää vain ole mulle löytynyt. Töitteni takia teen opintoja hitaasti, joten opiskelija-asuntoon en pääse, enkä pääsisikään muuhun kuin soluun muutenkaan. Jouluun asti riittää rahat (asun siis edelleen kaksiossa, jonka vuokraa ennen siis maksoin puoliksi kumppanin kanssa 500e/kk, nyt 1000e/kk on liikaa yksin maksettavaksi), sitten on pakko muuttaa pois, oli asuntoa tai ei.

Jos nykyinen asunto soveltuu kimppa-asumiseen, ota siihen kämppis?

Vierailija
58/65 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:36"]

Mä olen asunnoton, en käytä alkoholia tai muita päihteitä. Helvetti, mä en polta edes tupakkaa. Mulla on työ ja kaikki mutta mä olen luottotiedoton. Omaa tyhmyyttä? Ei vaan helvetin ovela exä joka tilaili mun nimellä, piilotti laskut ja mä sain tietää vasta kun oli liian myöhäistä. Mulla on 20k ulosotossa exän takia ja ei kukaan mulle vuokraa.

Mä en tajua miten tää on mahdollista! Miksi ne velat tulee sun maksettaviksi eikä exän? Kait teit rikosilmoituksen?

Ohiksena totean, että miten nopsaan luulet tämmöisten asioiden etenevän? Mulle silloinen puoliso teki useamman källin myös. Oikeudessa homman selvittely vei pari vuotta. Olin vuosia luottotiedoton, mutta onneksi hyvätuloinen. Sain asunnon vuokrattua yksityiseltä henkilösuhteilla, kun löin hirmuisen summan vakuustilille.

Eksä on DI, hyvissä töissä, eikä ole rahasta pulaa, mutta hurahti riskisijoittamiseen.

Vierailija
59/65 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot kuuluu kansalle-liike-

Helsingin asunnottmien Sekokapina-liike valtasi kaupungintalon asunnottomien majoitukseeen- ja julisti Asunnottomuus-hätätilan Helsinkiin..

vaatimukset

:

Helsingin asunnottomien eläke- ASUNNOTTOMUUS-ELÄKE-

kaikille pitäaikaisasunnottomille- myös  jälkikäteen jos  ollus  asuntojonossa  yli 5 vuotta

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17108597/halsingin-asunnottomuus-on-ihm…

ASUNTO-TAKUU- asunto taattava jokaiselle hyvinvointi Suomessa.

Vierailija
60/65 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä