Tunnetko ketään, jolla on sama/ melkein sama etu- ja sukunimi?
Esim. Pentti Pentti tai Outi Outinen?
Mietin joskus, että meneeköhän osa noista ihmisistä ihan tietoisesti naimisiin sellaisen henkilön kanssa, jotta voi vaihtaa sukunimensä etunimeen matchaavaksi? Tai mitä esim. vanhemmat on ajatelleet, kun ovat ristineet lapsen niin, että sukunimi ja etunimi ovat identtiset?
Kommentit (37)
Vihaa kristittyjä kirjoitti:
Sella on sitten venäläinen nimi ettei totuus unohtu .
Seelan ystävät patistivat häntä naimisiin Eeliksen kanssa koska hänellä oli etunimeen sopiva nimi.
Joo, yks itävaltalainen tuttu on nimeltään Arolf Hidler
Yhdessä työpaikassa oli Heikki Heikkilä ja Matti Mattila
Tiedän yhden miehen, jonka nimi on Esko Eskola.
Täällä tämä penaalin terävä kynä, kyllä minulla on harvainen nimi siis lähes sama suku ja etunimi ja minulla on kaksi ystävää joilla on kummallakin sama nimi eli lähes samanlainen etu ja sukunimi.
Tyyliin siis hertta herttis.
Mitä tämä joka haukkuu muita ei siis ymmärtänyt ??
Paavo Paavola (käytti itse nimeä Paavo J. Paavola) poliitikko tms.
Vierailija kirjoitti:
Vihaa kristittyjä kirjoitti:
Sella on sitten venäläinen nimi ettei totuus unohtu .
Seelan ystävät patistivat häntä naimisiin Eeliksen kanssa koska hänellä oli etunimeen sopiva nimi.
Seela o.s. Virtanen
Jim James. Jim on tyypillinen lempinimi James-nimiselle.
Tunsin henkilön nimeltä Antti Anttila
Vierailija kirjoitti:
Täällä tämä penaalin terävä kynä, kyllä minulla on harvainen nimi siis lähes sama suku ja etunimi ja minulla on kaksi ystävää joilla on kummallakin sama nimi eli lähes samanlainen etu ja sukunimi.
Tyyliin siis hertta herttis.
Mitä tämä joka haukkuu muita ei siis ymmärtänyt ??
Älä nyt puhu roskaa. Alkuperäinen vastauksesi oli:
"Tunnen, mun kaksi ystävää on täysin saman nimisiä.
Mun nimisiä taas ei ole lainkaan niin harvinainen sukunimi mitä ei ole kuin siis meidän suvussa ja etunimi myös."
Tuo on täysin eri asia kuin mitä nyt väität kirjoittaneesi.
Tunnen ihmisen, jonka nimi on tyyliin Pirkko Nirkko. Ei siis ole tuo, mutta noin, että on vain ensimmäinen kirjain eroa. Mutta en nyt mainitse täällä oikeaa nimeä kun ei ole julkisuuden henkilö.
Timo Timonen, oli sisätautien erik. lääkäri . Tai varmaan vieläkin on ,mutta liekkö töissä.