Asiaa vauvan nimestä, apua!
Minulla on kaksi vaihtoehtoa esikoistytön etunimeksi. Olen alunalkaen tykännyt nimestä Alina, mutta tyttö syntyi Pinjan nimipäivänä, joka on luontonimi, kuten itsellänikin. En osaa päättää, kumpi nimi tulisi etunimeksi, Alina vai Pinja!
Olisiko esim Alina Pinja Matilda aivan typerän kuuloinen? Sointuisiko nätisti? (viimeinen nimi ei ole varma, mutta siitä tulee joku pidempi)
Miehestä ei ole mitään apua, hänelle sopii kumpi vain etunimeksi. Mielipiteitänne siis kaipailen, vaikka päätös loppujenlopuksi tietenkin itse tehdäänkin :)
Kommentit (16)
En haluaisi, että nimipäivä ja syntymäpäivä ovat samana päivänä. Siispä Alina.
Vähän liiankin sointuva tuo yhdistelmä kun kaikki vokaalit ovat ihan samoja, mutta harvoinpa sitä koko rimpsua tarvitsee.
Antaa mennä vaan.
Pinja on mielestäni kauniimpi nimi, mutta Alina Pinja Matilda sointuu kyllä tosi kivasti ja siinä kokonaisuudessa Alina nimi toimii oikein kivasti.. :-)
Alina Pinja- parista kyllä saa ikävän sanaleikin, mutta ei sitä kannata murehtia.
Peukku Alinalle. Peellä alkavat nimet eivät vaan jostain syystä sytytä. Mutta sinähän sen päätöksen teet. :)
Alina on kauniimpi. Pinja on vähän tunkkainen.
Pinja taitaa olla aika yleinen tällä hetkellä. Eli Alina!
Mun mielestä Pinja Alina olis nätti nimi :) Kyllä toi sun ehdottamakin on, ei siinä mitään.
Kiitos vastauksistanne, kivaa kuulla muidenkin mielipiteitä ja näkemyksiä :) Kuten sanoin, Alina on ollut alusta asti (kun saatiin tietää että tyttö on tulossa) lemppareitani, mutta jotenkin tuo Pinjakin kiehtoo kun syntyi Pinjan päivänä, jolloin oli itseasiassa myös minun nimipäiväni..
Olisi kiva jos äidillä ja tyttärellä olisi samana päivänä nimipäivä, mutta totta kyllä tuokin, että olisi ehkä vähän tympeää jos synttäri ja nimipäivä olisi samana päivänä.
-AP
Aika harvoin sitä koko nimeään missään sanoo, joten ei arvitse sointua. Kivempi on jos joka nimellä olisi joku tarina, voisi olla aivan "eriparisiakin". Alina on kaunis nimi, itse pidän erityisesti Aliisa-nimestä, mutta kyllä sinä nimen vauvalle löydät. Älä anna muiden mielipiteiden kauheasti vaikuttaa.
Minusta oli lapsena tylsää, kun synttärin ja nimipäivän välillä oli vaan kaksi päivää eroa. Ennemmin siis Alina nimeksi, kuin. Pinja. Pienelle ihmiselle on tärkeää, että saa viettää sekä syntymäpäiviä, että nimppareita!
Pinja tosi yleinen ja tylsä. Alina kivan erilainen mut silti suomalaisen suuhun sopiva.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:14"]Alina Pinja- parista kyllä saa ikävän sanaleikin, mutta ei sitä kannata murehtia.
[/quote]
Apina linja
Ihan ok. Alina on nätti nimi, Pinjasta en niin hirveästi itse tykkää. Mutta aivan asiallinen nimi on.