Mikä on ns. normaali ruokahalu? onko tämä poikkeuksellisen suuri?
Musta tuntuu, että ruokahaluni on naiseksi aika suuri. Normaalisti syön ihan kotiruokaa, mutta koska siitä on vaikea kertoa kokoja niin käytän tässä esimerkkinä kun tilasin kiireessä ruokaa kotiin. Eli söin ison normaalin pizzan JA annoksen kebabia ranskalaisilla & salaatilla. Lisäksi vielä jälkkäriksi omatekoista rahkaa noin 4 dl.
Kun syön vaikkapa leipää, ihan normaali annos on 6-8 ruisleipäviipaletta kerralla. Aamusmoothieta juon lähes poikkeuksetta yli litran...
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 00:33"]En ikinä voisi syödä noin paljoa kerrallaan. Tai toki riippuu annoskoosta, kotipizzan jälkeen ehkä vois just ja just syödä kebabbia, mut ei ählämpizzan, jonka jälkeen olen niin täynnä etten voi syödä mitään koko päivänä.
av:lla oppii kaikkea uutta, joku just kirjoitti täällä aiemmin et vois syödä 15 munkkia kerralla. Itse en ikinä pystyis samaan.
[/quote]
15 munkkia?? Mulla tekee 1 tiukkaa ja oksettaa jälkikäteen!
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 00:33"]En ikinä voisi syödä noin paljoa kerrallaan. Tai toki riippuu annoskoosta, kotipizzan jälkeen ehkä vois just ja just syödä kebabbia, mut ei ählämpizzan, jonka jälkeen olen niin täynnä etten voi syödä mitään koko päivänä.
av:lla oppii kaikkea uutta, joku just kirjoitti täällä aiemmin et vois syödä 15 munkkia kerralla. Itse en ikinä pystyis samaan.
[/quote]
15 munkkia?? Mulla tekee 1 tiukkaa ja oksettaa jälkikäteen!
[/quote]
Minulle menisi 10, mutta sen jälkeen alkaisi mennä yli. Einä mitään minimunkkeja, vaan ihan normikokoisia. Mitat 165/48 ja viidesti viikkoon rankat treenit.
Tuo pizza-kebab-annos kuulostaa isolta, mutta 6-8 ruisleipäviipaletta menisi mullakin helposti. koska hiilareita on helppo syödä liikaa jos samalla ei syö yhtään proteiinia. Muuten tulisi mieleen, että syöt ehkä liian vähän proteiinia, mutta onhan sitä ainakin kebabissa ja rahkassa.
Jos olet silti hoikka/normaali, niin ehkä vain tarvitset noin paljon energiaa? Tosin mahan kurnimisesta tulee mieleen, että voisi olla myös mahan/suoliston ärtymistä.
Mä syön ihan saman verran. 156/42kg nainen. En syö kuin kerran päivässä. Mulle ruoka on polttoainetta
Kyllä kuulostaa todella suurilta annokset. Itse en esimerkiksi jaksa syödä kokonaista normipizzaa vaan siitä osa säästyy aina seuraavalle päivälle. Mitä jos yrittäisit pikkuhiljaa vähentää esim. 3-4 ruisleipään ja siitä edelleen vaikka 2. Vettä voisi juoda myös näläntunteeseen ruoan syönnin sijaan.
Kyllä minä ainakin söisin tuon verran jos en yhtään säännöstelisi. Se tosin ei sitten ole enää nälkää vaan pelkkää himoa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:44"]
Musta tuntuu, että ruokahaluni on naiseksi aika suuri. Normaalisti syön ihan kotiruokaa, mutta koska siitä on vaikea kertoa kokoja niin käytän tässä esimerkkinä kun tilasin kiireessä ruokaa kotiin. Eli söin ison normaalin pizzan JA annoksen kebabia ranskalaisilla & salaatilla. Lisäksi vielä jälkkäriksi omatekoista rahkaa noin 4 dl.
Kun syön vaikkapa leipää, ihan normaali annos on 6-8 ruisleipäviipaletta kerralla. Aamusmoothieta juon lähes poikkeuksetta yli litran...
[/quote]
miehenä syön tuosta viidesosan. paino 85kg ja laihdun.
Kiitos vastauksista. Tarttis kai yrittää vähentää, mutta nälkä on kova ja vatsa kurnii kovaääniesti jos en syö :(
t. Ap
On suuri. Siis mä tykkän tai tykkäsin syödä. Ja kun syön niin voin syödä paljon. Mutta ei kyllä pitsan jälkeen kebabia enää mene. Jotain makeaa kyllä.
Tein aikamoista elämäntapa remonttia kun housut ei enää menneet jalkaan ja nyt ei enää pysty edes mässyttämään noin paljon. Eikä huvita. Pitsa maistuu silti aina :)
Suuriruokainen olet. Minäkin olin nuorempana. Pystyin nälkäisenä helposti vetämään Raxissa kaksi pizzaa ja salaatit pohjalle, eikä ollut edes ähky. Joku ehdotti väyhemmän syömistä, mutta jos energiankulutus on kovaa, ei se toimi. Itse painoin noihin aikoihin reilut 50 kg, ja olin ruokahalullani yleinen miesvaltaisen kaveripiirin vitsin aihe.
Paljonhan tuo on. Mutta jos et ole läski, niin ei sille myöskään mitään voi.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:44"]Musta tuntuu, että ruokahaluni on naiseksi aika suuri. Normaalisti syön ihan kotiruokaa, mutta koska siitä on vaikea kertoa kokoja niin käytän tässä esimerkkinä kun tilasin kiireessä ruokaa kotiin. Eli söin ison normaalin pizzan JA annoksen kebabia ranskalaisilla & salaatilla. Lisäksi vielä jälkkäriksi omatekoista rahkaa noin 4 dl.
[/quote]
mulle tuo olisi useamman aterian verran. Syön 1/2 pizzan kerrallan. Kebabia en koskaan mutta varmaan tuokin annos olisi tupla mulle. Rahkaa kerralla 2dl. Eli todella ap syöt älyttömästi! Ja vielä huonoa ruokaa
Paljonko sinulla on paino ja pituus, sekä ikä?
Ap tässä. Joo, normaaliruokavaliooni ei kuulu pizzat ja kebabit. Syön noin ehkä 1-2 krt kuukaudessa, kun en ehdi/jaksa laittaa normaalia ruokaa. Ruokaan menee valtava määrä rahaa ja syön enemmän kuin mieheni ja lapseni. Söin juuri sellaisen ison pussin salaattia, 300 g lohta, about 100 g fetajuustoa, plus tomaattia kurkkua ym. kasviksia. Nälkä edelleen. En ole laiha mutten lihavakaan.
En ikinä voisi syödä noin paljoa kerrallaan. Tai toki riippuu annoskoosta, kotipizzan jälkeen ehkä vois just ja just syödä kebabbia, mut ei ählämpizzan, jonka jälkeen olen niin täynnä etten voi syödä mitään koko päivänä.