Miehellä hygienia ja siisteys TÄYSIN hukassa
Avomieheni alkaa käydä hermoille. Meillä on todella hauskaa yhdessä, asuttu saman katon alla hieman yli vuosi. Kuitenkin on asioita, jotka ovat minulle tärkeitä ja hänelle eivät, mm. kodin siistinä pitäminen ja oma hygienia. Mies paskoo suoraan sanottuna wc-pytyn pilalle eikä osaa pestä jälkiään. Ruskeita pilkkuja koko pöntön reunukset - siis YLÄOSASTA- täynnä. Hän ei osaa imuroida kunnolla, suhailee ympäriinsä ja jättää osan lattioista imuroimatta. Hänen oma sinkkukämppänsä oli aivan järkyttävä kaatopaikka, ja hän sai mm, huomautuksen huonosta siivouksesta kun luopuivuokra-asunnostaan.
Eipä hän aina jaksa hampaitakaan pestä ja olen useaan kertaan vihjaissut että se suu pestään ja pahanhajuinen hengitys tappaa seksihalutkin. Voiko tuollaisen sottaisen äijän kanssa jatkaa vai olenko liian tarkka? Pidän keittiön tasot ynnä muut pinnat puhtaina. Koska meillä on myös kissa, imuroin vähintään kerran viikossa karvat ja lattioille kulkeutuneet hiekat pois. Myös sängyn pidän päivisin aina pedattuna, mutta miekkoselle olisi ihan sama miltä sänky näyttää. Pidän puhtaasta kodista, en usko olevani kovin epänormaali kun haluan pitää upouuden asunnon materiaalitkin kunnossa. Näistä on jo tullut useampi riita, kun joudun hoitamaan kodinhoidolliset touhut aina yksin töiden jälkeen. Mies tekee vuorotyötä eikä jaksaisi edes astianpesukonetta tyhjentää päivän aikana kun minulla on töitä. Aaaaaasargh.
Kommentit (34)
Miesviha? Kuka jättää sormensa ulosteen hajuisiksi??
Kaikki miehet eivät ole yhtä huonotapaisia, aiempi mieheni oli upea ihminen. Hänellä olivat em.asiat hyvin hallussa kuten normaaleilla ihmisillä pitäisi olla. Siitä suhteesta opin paljon ja en koe itseäni nipoksi. Ystäväpiirissäni on huomattavasti pahempia naisia. Nämä nyksän tavat vain ällöttävät, toki olen nähnyt naisia, jotka sinkkukämpissään elävät kuin siat.
Ap
Voi oksu! Miten sä voit antaa sen koskea itsees, ja syödä sen käpälöimää ruokaa. Ei taida pestä käsiään edes saippualla sen pöntön rappaamisen jälkeen.
Miten sä uskallat syödä miehesi tekemää ruokaa jos kädet kärähtää shitille ja tyyppi muutenkin sotkukasa?
Se tässä on suurin ongelma, että tavat ovat järkyttävän huonot, mutta suhteessa on hauskuutta ja rakkauttakin löytyy. Olisi upea pakkaus ilman noita edellä mainittuja seikkoja. Ei hän varmaan tuosta mihinkään muutu.. Käsien pesusta sanoin joskus pienen riidan yhteydessä ja käskin haistaa itse. Meni pesulle mutta ei edellenkään pese paskan hajua aina kokonaan pois. Kissankin pylly on puhtaampi..
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:12"]JSSAP. Todellakin.
Sottaisuus on vastenmielistä, mutta huono henkilökohtainen hygienia on jo iljettävää.
[/quote] mitä tarkoittaa JSSAP, koitin pähkäillä ja paras veikkaukseni on "jätä se sika ap". Onko näin vai miten ? :D
Se tässä on suurin ongelma, että rakkautta ja hellyyttä kyllä on. Mies on huomaavainen ja hellä jne, mutta nuo tavat ovat niin häiritseviä. Hänellä ei myöskään ole kädentaitoja kodin pienissä pulmissa vaan joudumme pyytämään tarvittaessa huoltomiehen avuksi..
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:24"]Se tässä on suurin ongelma, että rakkautta ja hellyyttä kyllä on. Mies on huomaavainen ja hellä jne, mutta nuo tavat ovat niin häiritseviä. Hänellä ei myöskään ole kädentaitoja kodin pienissä pulmissa vaan joudumme pyytämään tarvittaessa huoltomiehen avuksi..
Ap
[/quote]
Siis se tässä on toiseksi suurin ongelma
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:07"]
Akateeminenko muka tasokas? Työssäni olen juuri näiden AKATEEMISTEN kanssa tekemisessä. Hiukset hapsottaa ja on törky rasvaset (ootellen sitä lauantai saunaa?), samat vaatteet päällä KOKO viikko, eikä niiden tyylissä ole hurraamista, syödään mitä tykätään (näkyy painossa), luulisi ikäluokan olevan noin 5v.
Nämä ihmiset ovat korkeastikoulutettuja, urpoja, joilla ei ole käytännön osaamista, vai veraisinko uusavuttomuuteen...... [quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:12"]
Eikö sinulla ole rahkeita tasokkaampaan mieheen? Ei tuollainen pöntön ympäriinsä paskominen ja hampaiden harjaamattomuus ole normaalia. Tämä on yksi esimerkki miksi koulutus on tärkeää kumppanin valinnassa, miehesi ei varmasti ole akateeminen.
[/quote]
[/quote]
Näin. Oikeasti tasokkaat miehet löytyy aloilta, joilla vaaditaan jonkinlaista urheilullisuutta yhdistettynä fiksuuteen.
Jos tiettyjä juttuja ei ole onnistunut hoitamaan rutiinilla jo lapsuudessa, se asia ei muutu yhdellä vakavalla keskustelulla, vaan asia pitää opetella (ja siihen todennäköisesti tarvitsee toisen apua...). Meillä oli sama ongelma, ja asiasta keskusteltiin, ja mies oli ihan halukas muuttamaan tapojaan. Se toimi, että aina kun oli jotain huomautettavaa, sanoin sen ihan neutraalisti sen enempää nalkuttamatta tai vittuilematta (näin: puhdistatko jälkesi vessasta, ei näin: etkä sä taaskaan ole viitsinyt vessaharjaa käyttää), ja mies puolestaan siivosi sotkun saman tien ilman tekosyitä. Mä ihan oikeasti muistutin jopa, että pesee hampaat ennen kuin tulee sänkyyn. Mieheltä ei kotona ole oikeasti vaadittu minkäänlaista omien jälkien korjaamista, vaan äitinsä olisi varmaan pyyhkinyt takapuolen vielä ylioppilaaltakin, jos olisi pyytänyt...
Kun yhdessä asuu, pitää tehdä myös kompromisseja, ja ei voi vaatia, että toinen pitää asunnon sisustuslehtikunnossa, jos se ei ole hänelle tärkeää. Kannattaa miettiä, mitkä on niitä oikeasti häiritseviä asioita, joita jokaisen aikuisen pitäisi tehdä, että yhdessäolo on mukavaa, ja jos itsellä on rima korkeammalla, tekee ylimääräiset sitten itse. Esimerkiksi sängyn petaamatta jättäminen ei ole hygieniariski, vaan petaamaton sänky on pölyttömämpi ja raikkaampi, ja petaamisen peruste on lähinnä esteettinen... Samoin se, jos haluaa jättää kahvikupin ja vesilasin pöydälle, ja käyttää niitä hetken päästä uudestaan, ei ole niin vakavaa. Mun mies on nykyään ihan siisti, ja toisaalta mä olen oppinut sietämään joitakin juttuja, jotka ehkä esteetikon silmää vähän kirvelee, mutta tää on meidän molempien koti, enkä mä voi vaatia toista hävittämään niitä rumia kaiuttimia ;)
Ap, ihmettelen oikeasti makuasi. Jätä se sika, ansaitset todellakin parempaa. Ethän sinä VOI olla noin epätoivoinen.
Asut porsastelevan miehen kanssa, joka on epäsiisti ja haisee mätäneville hampaille ja ULOSTEELLE.
Mieti oikeasti, mitä sinä teet tuollaisen miehen kanssa.
Ota kumppaniksesi sika, jos haluat kämppään sottaajan. Siat ovat sentään sieviä ja siistejä.
Kannattaa hankkia siisti mies, jos siisteys on tärkeää.
Akateeminenko muka tasokas? Työssäni olen juuri näiden AKATEEMISTEN kanssa tekemisessä. Hiukset hapsottaa ja on törky rasvaset (ootellen sitä lauantai saunaa?), samat vaatteet päällä KOKO viikko, eikä niiden tyylissä ole hurraamista, syödään mitä tykätään (näkyy painossa), luulisi ikäluokan olevan noin 5v.
Nämä ihmiset ovat korkeastikoulutettuja, urpoja, joilla ei ole käytännön osaamista, vai veraisinko uusavuttomuuteen...... [quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:12"]
Eikö sinulla ole rahkeita tasokkaampaan mieheen? Ei tuollainen pöntön ympäriinsä paskominen ja hampaiden harjaamattomuus ole normaalia. Tämä on yksi esimerkki miksi koulutus on tärkeää kumppanin valinnassa, miehesi ei varmasti ole akateeminen.
[/quote]