Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tv:ssä: Mira, 26, korjasi sukupuolensa mieheksi – katuu nyt päätöstään

Kommentit (963)

Vierailija
921/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika kova järkytys f2m pimppimiehelle mikäli alkaa oikeasti näyttää mieheltä. Se on nimittäin sitten easy mode elämän loppu

Ovatko nämä niitä homojen vonkaajia, jotka tyrkyttävät miestuheroaan ja jättiklittaansa homomiehille testokiimassaan? Maskulinisoitu heteronainen kaljuineen, kuivine pilluineen ja leukapartoineen onkin joka homon unelma.

Ehkä on omanlaisensa fetissi tuhota terve toimiva keho hormoneilla ja leikkauksilla. Siitä tehdään ylpeyden aihe, kehonsa runtelusta. Voihan jotain lävistysvillitystäkin pohtia esiasteena tälle; pointtina kehon näkeminen alustana ja loputtomasti muokattavana materiaalina. Sitten ihmetellään kun haavat eivät paranekaan niinkuin paperinukeilla. Kehon haluttaisiin olevan samanlaista kuollutta ainetta. Tai kone varaosineen, mallisarjoineen.

Esitelläänkö genitaaleja siksi että seuraavaksi saadaan sanoa yks tuollainen kiitos? En keksi mitään järjellistä syytä. Tiedän kyllä että ihmisten elimet näyttävät uniikeilta, en tarvitse katalogia sen todistamiseen. Pystyn vallan hyvin päättelemään sen ilmankin. Puhumattakaan mitä merkitystä sillä on millekään.

Vierailija
922/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa mitä tapahtuu jos jättää pois hormonihoidon.

En pidä ollenkaan fiksuna aiheuttaa itselleen lääkeriippuvuutta tässä maailmassa, lääkkeistä on jo nyt välillä pulaa, entä jos saatavuus loppuu tai hinta nousee taivaisiin, kuten insuliinilla Yhdysvalloissa? Kelako maksaa?

Testolle lähtevät teinitytöt kokevat vaihdevuodet vuosikymmeniä etuajassa, kun kehon oma hormonitoiminta loppuu. Testokuurista seuraa vaginan kuivuminen, kohdun ja munasarjojen surkastuminen, jopa tulehdus. Testokuurista seuraakin yleensä "sisärojujen" poistaminen. Jos lopettaa hormonit, niin ne täytyy korvata synteettisillä oman sukupuolen hormoneilla, jos omaa hormonituotantoa ei ole mahdollista enää käynnistää. Ja amputoiduilla kehonosilla ei käynnisty mikään. Eräskin transnainen parkui libidon puutetta kivesten poiston jälkeen. On kerrottu katujatytöistä, jotka ovat kyselleet, koska amputoidut rinnat kasvavat takaisin. Tällaisella tietotasolla jotkut lähtevät poistattamaan terveitä kehonosia. Niin monta surullista tarinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osahan näistä ei kadu, vaikka palsta-aktiivit muuta väittävät. Elämänlaatu pitemminkin paranee usein transitioitumisen jälkeen.

Tämä todettua en kyllä itsekään ymmärrä etenkään näitä leikkauksia, ja ikäraja 18 ihan ehdoton minimi omastakin mielestä ennenkuin voidaan olla 100% varmoja siitä ettei katumista tapahdu.

Toisaalta katuvista ei ole mitään varmoja tilastoja, koska monet klinikat eivät tee pitkäaikaisseurantaa transhoidoissa käyneistä potilaistaan, ja monet katujat eivät ilmoita julkisesti katuvansa eivätkä kerro katumisestaan tai detransitiostaan hoidot tehneelle lääkärille/sairaalalle/klinikalle.

Katujien määrän uskotaan itse asiassa olevan paljon suurempi kuin se yleisesti väitetty muutama prosentti.

Miten katuminen määritellään? Onko katumista, jos pettyy transition tuloksiin? Onko katumista, jos lopettaa hormonit omatoimisesti? Moni katuja on pakotettu elämään loppuelämänsä tärvellyn kehon ja mielen kanssa, sillä transiutustoimenpiteet ovat yleensä peruuttamattomia. Erityisesti testosteroni aiheuttaa naiselle kaikenlaista pysyvää jo lyhyelläkin käytöllä alkaen möreästä äänestä, jättiklitasta, karvoituksesta ja kaljuuntumisesta. Amputoituja kehonosia ja menetettyä hedelmällisyyttä ei tietenkään saa takaisin. Useissa maissa transitio kustannetaan verovaroista tai vakuutuksesta, mutta kalliit korjaustoimet joutuu maksamaan itse. Ja mitä edes pystyy korjaamaan. Kikkelis kokkelis.

Suomen transasioiden ykkösasiantuntija Kaltialan arvion mukaan Suomessa saattaa olla katujia jopa 5-10 prosenttia, mikä on merkittävä määrä näin rankoissa toimenpiteissä. Maailmalla on raportoitu jopa 30 prosentin lukuja. Monessa paikassa transiutettujen elämää ei juurikaan seurata transition ja kassakoneen kilahduksen jälkeen, vaan katujan täytyy itse ottaa yhteyttä hoitotahoon, jotta katuminen tilastoidaan.

Nykyään transdiagnoosin ja transiutuksen voi saada entisaikoja löyhemmillä kriteereillä. Aktivistit ajavat transiutuksesta potilaan itsediagnoosiin pohjautuvaa ilmoitusasiaa, jossa lääkärin osaksi jää kumileimasimena toimiminen, eli affirmatiivista mallia. Suomessakin rääytään Transpolien toiminnasta, että nuorille ei saisi kertoa transition realiteeteista ja sen vaikutuksesta seksielämään, tai deittipoolin kokoon ja koostumukseen. Sukupuoliristiriidan syiden selvittely ennen peruuttamattomia ja kajoavia toimenpiteitä on määritelty eheyttämiseksi.

Ennen transiutus tehtiin aikuisille ihmisille, joiden persoonallisuus on vakiintunut ja transkokemus on ollut pitkäaikainen. Nyt meillä on iso ROGD-tyttöjen ryhmä ja joissain maissa terveitä rintoja amputoidaan jopa 12-14-vuotiailta ja hormoneitakin annetaan alaikäisille.

Jossain on menty pieleen jos hoitona käytetään terveiden elinten amputointia.

Jep. Jos minä nyt saan päähäni että minun olisi pitänyt syntyä ilman vasenta kättä ja ahdsitun siitä että mulla on se niin pitääkö

-yhteiskunnan maksaa käden itrileikkaus

-säätää käsilaki

-opettaa lapsille että sinun olisi ehkä pitänyt syntyä ilman vasenta kättäsi

Vierailija
924/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
925/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan varmasti jossain määrin miestyypilliset aivot. En osaa ollenkaan multitaskata, vaan keskityn yhteen asiaan kerrallaan. Olen varsin suoraviivainen ja ratkaisukeskeinen, enkä yhtään jaksa sellaista vellovaa pohdiskelua, joka ei johda yhtään mihinkään. Hahmotan hyvin matematiikkaa ja olen korjannut dieselmoottorin ihan pelkkää opaskirjaa tutkimalla. Palkkani on noin kaksi kertaa keskimääräisen miesten palkan verran, koska olen halunnut hyvätuloisen ammatin.

Lisäksi vihaan hameita ja käytän mekkoja vain isoissa juhlissa. Parhaiten viihdyn retkeilyvaatteissa. Korkokengät ovat minusta rikos naissukupuolta kohtaan.

Mutta. En ole ollenkaan trans. Olen täysin hetero, naimisissa, kahden lapsen äiti. Olin nuorempana tosi kaunis ja olen vielä keski-iässäkin hyvännäköinen. Pidän hiukseni pitkinä, tosin osittain myös siksi, että poninhäntä on helppo.

Onneksi en joutunut nuorempana kohtaamaan tällaista transihannointia mitä nyt viljellään. Olisi ollut paljon vaikeampi löytää tämä oma tapa olla nainen, jos ympäristö olisi heti ryhtynyt epäilemään koko naiseutta.

Ajattelin nuorena samaan tapaan, mutta ei ole olemassa erillisiä mies- tai naisaivoja. Aivosi ovat naisen aivot, koska ne ovat naisen kehossa.

https://amp.theguardian.com/science/2019/feb/24/meet-the-neuroscientist…

Eroja löytyy kyllä. Naisten aivot vastaanottaa ja käsittelee informaatiota enemmän mitä miesten aivot sillä molempien aivopuoliskojen välissä menee enemmän yhteyksiä mitä miehillä. Miehillä sitten taas yhteyksiä menee enemmän yhden aivopuoliskon sisällä josta tämä putkiaivoisuus termikin on syntynyt.

Eri

Niin siis keskimäärin ehkä näin. Poikkeuksia löytyy aina, vai voiko ihmisen sukupuolen määritellä aivojen toiminnan perustella.

Sellainen jännä havainto on tehty, että naisista kiinnostuneiden transnaisten aivorakenteet vastasivat heteromiesten aivorakenteita. Ja että heteronaisilla ja homomiehillä oli sama vastaavuus. Jännä juttu.

Vierailija
926/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheksi naamioitu lesbo toimittaja Norah Vincent odotti että naisten deittailu olisi helpointa ja hauskinta,olikin kaikkea muuta...

Vierailija
927/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan varmasti jossain määrin miestyypilliset aivot. En osaa ollenkaan multitaskata, vaan keskityn yhteen asiaan kerrallaan. Olen varsin suoraviivainen ja ratkaisukeskeinen, enkä yhtään jaksa sellaista vellovaa pohdiskelua, joka ei johda yhtään mihinkään. Hahmotan hyvin matematiikkaa ja olen korjannut dieselmoottorin ihan pelkkää opaskirjaa tutkimalla. Palkkani on noin kaksi kertaa keskimääräisen miesten palkan verran, koska olen halunnut hyvätuloisen ammatin.

Lisäksi vihaan hameita ja käytän mekkoja vain isoissa juhlissa. Parhaiten viihdyn retkeilyvaatteissa. Korkokengät ovat minusta rikos naissukupuolta kohtaan.

Mutta. En ole ollenkaan trans. Olen täysin hetero, naimisissa, kahden lapsen äiti. Olin nuorempana tosi kaunis ja olen vielä keski-iässäkin hyvännäköinen. Pidän hiukseni pitkinä, tosin osittain myös siksi, että poninhäntä on helppo.

Onneksi en joutunut nuorempana kohtaamaan tällaista transihannointia mitä nyt viljellään. Olisi ollut paljon vaikeampi löytää tämä oma tapa olla nainen, jos ympäristö olisi heti ryhtynyt epäilemään koko naiseutta.

Ajattelin nuorena samaan tapaan, mutta ei ole olemassa erillisiä mies- tai naisaivoja. Aivosi ovat naisen aivot, koska ne ovat naisen kehossa.

https://amp.theguardian.com/science/2019/feb/24/meet-the-neuroscientist…

Eroja löytyy kyllä. Naisten aivot vastaanottaa ja käsittelee informaatiota enemmän mitä miesten aivot sillä molempien aivopuoliskojen välissä menee enemmän yhteyksiä mitä miehillä. Miehillä sitten taas yhteyksiä menee enemmän yhden aivopuoliskon sisällä josta tämä putkiaivoisuus termikin on syntynyt.

Eri

Mutta kenenkään aivot eivät voi olla väärässä kehossa, kuten transit väittävät.

Juu en sitä väittänytkään, olen samaa mieltä kanssasi. Tuli vain tarve päteä aivojen eroista, pahoittelut.

Vierailija
928/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tätähän te heterot toivoitte? Ainoastaan miesten nimet jatkuu, vain poikia saa syntyä, akkakin toitottaa olevansa POJAN äiti ja vain poikien äideille on oma aktiivinen yhteisönsä. Tytöille ei mitään :D

En yhtään ihmettele miksi järkevät yksilöt ei halua elää naisina. Kiljutte olevanne vapaita kum poistatte oman sukupuolenne väestöstä, hihkutte rakkautta miehiinne vaikka he vain pitävät teitä panoreikinä, joka kolmas akka saa pataan ja tuloksena tästä kukaan ei ole puolustamassa naisia, vaan miestekijöitä.

Vain miehillä on oikeat ihmisoikeudet ja vain miehellä on fyysinen koskemattomuus. Naisen saa rai*kata ja naisen saa ta**aa jos hän nalkuttaa, mutta samaan aikaan heterot on pillittämässä hirviömäistä vihapuhetta jos kertoo että miehet pettää.

Sitten sepostatte miten transnaiset pukukopissa on uhka, vaikka joka kolmas teistä saa nyrkistä omalta mieheltään, mitään kritiikkiä tai vihaa ei näy.

Vierailija
929/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimihullu se löytää jokaiseen ketjuun :D

Vierailija
930/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

((((

Vierailija
931/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
932/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

????

Vierailija
933/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen taas kerran Aamulehden juttu tamperelaiskoulusta, missä suunnilleen viikottain joku vaihtaa nimensä sen mukaan, mitä sukupuolta on kulloinkin tuntenut edustavansa. Rehtorin mielestä ihan ok toimintaa!

Kaikki pelleily pitää sallia, ettei kukaan loukkaannu eikä luulla ahdasmieliseksi. Jos joku haluaa olla tänään vaikka Saapas, niin tokihan se täytyy hyväksyä.

Miten tämä eroaa avioituneista akoista jotka muuttavat nimeään virallisesti jopa kymmenen kertaa elämänsä aikana sen mukaan kenen sukusolut on hänen päällään? Ero on se, että avioitunut nainen heikentää kaikkien naisten asemaa kantamalla nimeä, jonka mukaan akka on omaisuutta. Avioituneen kanan takia naisia rai*kataan ja lyödään.

Kyllä ne nimenvaihdot kelpaa kunhan ne lisää cis-miesten valtaa ;)

Vierailija
934/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ahdistus sukupuolesta voi olla monessa tapauksessa jotain muuta selittämätöntä. Jotain mikä tarvis hyvä psykologin tms apua. Tässäkin tapauksessa lopputulos ei ollutkaan tyydyttävä. Hyvin vaikeaa.

Vierailija
935/963 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mcmcm

Vierailija
936/963 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hölmöä kuin tatskavillitys, mitä kadutaan. Mikä saa jotkut toimimaan näin?

Vierailija
937/963 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Llqlala

Vierailija
938/963 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
939/963 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta, TikTokista ja monesta muusta paikasta löytää satoja videoita, joissa sukupuolensa muuttaneet katuu sitä. Detransition haulla löytää vaikkapa youtubesta tytöltä näyttäviä mutta pojalta kuulostavia jotka katuvat sitä että ovat muuttaneet sukupuolensa. Ne on kauheita videoita katsella. Varsinkin kun monien mielestä sen pitäisi olla mahdollista Suomessakin. 

Vierailija
940/963 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se tunne tulee että on väärässä sukupuolessa? Yhteiskunnan asettamista odotuksista tiettyä sukupuolta kohtaan kait. Mutta saahan nainen olla miehekäs ja mies naisellinen mielestäni ilman välittömiä leikkaustoimia. Itse halusin lapsena olla poika. Rinnat alkoivat kasvaa niin käärin päälle idealsidettä jne. Oliskohan mut nyt 40vmyöhemmin viety jo joihinkin hoitoihin? Nyt olen ihan tuytyväinen kehossani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan