Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tv:ssä: Mira, 26, korjasi sukupuolensa mieheksi – katuu nyt päätöstään

Kommentit (963)

Vierailija
881/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osahan näistä ei kadu, vaikka palsta-aktiivit muuta väittävät. Elämänlaatu pitemminkin paranee usein transitioitumisen jälkeen.

Tämä todettua en kyllä itsekään ymmärrä etenkään näitä leikkauksia, ja ikäraja 18 ihan ehdoton minimi omastakin mielestä ennenkuin voidaan olla 100% varmoja siitä ettei katumista tapahdu.

Toisaalta katuvista ei ole mitään varmoja tilastoja, koska monet klinikat eivät tee pitkäaikaisseurantaa transhoidoissa käyneistä potilaistaan, ja monet katujat eivät ilmoita julkisesti katuvansa eivätkä kerro katumisestaan tai detransitiostaan hoidot tehneelle lääkärille/sairaalalle/klinikalle.

Katujien määrän uskotaan itse asiassa olevan paljon suurempi kuin se yleisesti väitetty muutama prosentti.

En epäile hetkeäkään ettetkö sinä uskoisi katumisprosentin olevan lähellä sataa. Uskoahan voi mihin tykkää

Vierailija
882/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miettikääpä tätä: Suomessa ei saa nykyään määrätä antibiootteja, kunnes tulehdus on äitynyt suunnilleen hengenvaaralliseksi, mutta ihmisiltä saa poistaa ruumiinosia "hoitona" päänsisäiseen vaivaan. Olen todella huolissani niiden tyyppien moraalikäsityksestä, jotka laativat hoitosuosituksia. Hehän yrittävät myös kieltää itsehoitolääkkeet, eli jatkossa et saisi hoitaa esim pitkittyneitä infektioita tai kroonisia vaivoja edes omasta tahdostasi. Tilalle tarjottaneen mindfulnessia, mielialaläkkeitä tai jonkun ruumiinosan irrottamista.

Paskaa puhut. Antibiootteja ei määrätä tyhjän vuoksi mutta raja ei todellakaan mene siinä että tulehduksen täytyy olla hengenvaarallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miettikääpä tätä: Suomessa ei saa nykyään määrätä antibiootteja, kunnes tulehdus on äitynyt suunnilleen hengenvaaralliseksi, mutta ihmisiltä saa poistaa ruumiinosia "hoitona" päänsisäiseen vaivaan. Olen todella huolissani niiden tyyppien moraalikäsityksestä, jotka laativat hoitosuosituksia. Hehän yrittävät myös kieltää itsehoitolääkkeet, eli jatkossa et saisi hoitaa esim pitkittyneitä infektioita tai kroonisia vaivoja edes omasta tahdostasi. Tilalle tarjottaneen mindfulnessia, mielialaläkkeitä tai jonkun ruumiinosan irrottamista.

Paskaa puhut. Antibiootteja ei määrätä tyhjän vuoksi mutta raja ei todellakaan mene siinä että tulehduksen täytyy olla hengenvaarallinen.

Mutku toi vale tuntuu nii kivalta ja sopii hyvin omaan maailmankuvaan :(((

Vierailija
884/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjellä pystyy päättelemään, että jos ihmiskunta selvinnyt miljoonia vuosia ilman sukupuolenvaihdosleikkauksia, ei niille oike oikein pohjaa.

Ennemminkin pitäisi lisätä suvaitsevaisuutta muulla tavalla.

Erilaisia transsukupuolisia, kolmannen sukupuolen edustajia yms. tunnetaan lähes niin pitkältä ajalta mitä ihmishistoriaakin.

Vierailija
885/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkää ei saa valta metiassa puhua !

Vierailija
886/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia hoitoja ei pitäisi lainkaan tehdä julkisella rahalla. Jos joku haluaa tällaista tehdä, niin maksakoon itse

Vierailija
887/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkää ei saa valta metiassa puhua !

Tätä dokumenttiakaan ei oo oikeesti olemassakaan :-D Eikä tätä keskusteluketjua WUUUUUUUuuuuuUUUuuu

Vierailija
888/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhu. Olen käynyt monta kertaa lähellä kuolemaa hoitamattomuuden vuoksi. Lähipiirissä on myös muutama koomaan mennyt, jotka kävivät vielä lähempänä kuolemaa. Sitten on paljon muita keissejä. Ei hoideta virtsistä, joka johtaa munuaisaltaantulehdukseen. Ei hoideta keuhkoputkentulehdusta joka johtaa keuhkokuumeeseen. Ei hoideta alueellista sieni-infektiota, joka johtaa levinneeseen tautiin. Ei hoideta hammasjuurentulehdusta, joka johtaa sydämen tulehdukseen. Ja kaikista pahin, eli ei hoideta borrelioosia tarpeeksi ajoissa ja aggressiivisesti, mikä johtaa loppuelämän vammautumiseen tai kuolemaan (yleensä sydänkohtaus). Viime aikoina olen joutunut käymään useamman kerran lääkärissä ja lääkärit ovat kertoneet minulle, että näitä ohjeita on kiristetty entisestään.

Vierailija
889/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutku toi vale tuntuu nii kivalta ja sopii hyvin omaan maailmankuvaan :(((

Mene lapsi pihalle leikkimään. Siellä paistaa aurinko.

Vierailija
890/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjellä pystyy päättelemään, että jos ihmiskunta selvinnyt miljoonia vuosia ilman sukupuolenvaihdosleikkauksia, ei niille oike oikein pohjaa.

Erilaisia transsukupuolisia, kolmannen sukupuolen edustajia yms. tunnetaan lähes niin pitkältä ajalta mitä ihmishistoriaakin.

Laita linkkiä tai anna esimerkkejä. En ole kuullut väittämästäsi ilmiöstä.

Vierailija
891/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhu. Olen käynyt monta kertaa lähellä kuolemaa hoitamattomuuden vuoksi. Lähipiirissä on myös muutama koomaan mennyt, jotka kävivät vielä lähempänä kuolemaa. Sitten on paljon muita keissejä. Ei hoideta virtsistä, joka johtaa munuaisaltaantulehdukseen. Ei hoideta keuhkoputkentulehdusta joka johtaa keuhkokuumeeseen. Ei hoideta alueellista sieni-infektiota, joka johtaa levinneeseen tautiin. Ei hoideta hammasjuurentulehdusta, joka johtaa sydämen tulehdukseen. Ja kaikista pahin, eli ei hoideta borrelioosia tarpeeksi ajoissa ja aggressiivisesti, mikä johtaa loppuelämän vammautumiseen tai kuolemaan (yleensä sydänkohtaus). Viime aikoina olen joutunut käymään useamman kerran lääkärissä ja lääkärit ovat kertoneet minulle, että näitä ohjeita on kiristetty entisestään.

Ehkä ne on kyllästyneet vaan sun hevon paskaas ja toivoo että kuolisit jo pois ahaha.

En usko vieläkään näitä sun tarinoitas.

Vierailija
892/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla vastuuta omasta toiminnasta. Jos on päättänyt muuttua mieheksi, kantakoon sen kuin mies vai eikö ole miestä ottamaan vastuuta? Tulee yhteiskunnalle kalliiksi tuollaiset. 

Totta, mutta varsinkin nuorilla naisilla (joita on tällä hetkellä enemmistö transpolin potilaista) asiaan liittyy usein mielenterveysongelmia ja ns. transnuorilla on runsaasti esim. autismia. He eivät ole välttämättä olleet täysin kykeneviä ymmärtämään transition kaikkia seurauksia, siksi pitkälliset ja perusteelliset tutkimukset ennen transitiota ovat tärkeitä, vaikka transaktivistit haluaisivatkin vähentää tutkimuksia ja helpottaa leikkauksiin pääsyä.

Aika kovat huolitrollaukset taas tulilla. Se on kumma miten heterot saavat tuhota täysin sivullisten elämän, olette aina syyttämässä naisia miesten väkivallasta, abortoitte tytöt pois ja sitten ihmettelette miksi naiset ei halua olla naisia. Miksi kukaan fiksu ihminen haluaisi olla panoreikä, rai*kattava rätti ja omaisuutta? Te naiset olette bimboja, eikä kukaan fiksu halua samaistua teihin.

Ettekös te heterot aina halua vain poikia ja teille vain miehen nimet ovat arvokkaita? Nyt saatte lisää miehiä, tätähän te tilasitte.

Vierailija
893/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki transgender ideologian levittäjät pitäisi laittaa 10 vuoden vankeuteen 

Vierailija
894/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne on kyllästyneet vaan sun hevon paskaas ja toivoo että kuolisit jo pois ahaha.

Ja miksi minua kiinnostaisi uskotko minua? Voisit ehkä soittaa itsellesi apua 112:sta, jos elämäsi ainut sisältö on täällä haukkua ihmisiä. Sinulla on asiat aika huonosti.

Vierailija
895/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita linkkiä tai anna esimerkkejä. En ole kuullut väittämästäsi ilmiöstä.

Jos osaat englantia niin ihan tuosta wikipedia-artikkelistä voi lähteä lukemaan

https://en.wikipedia.org/wiki/Transgender_history

Vierailija
896/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näissä usein mietin, että kuinkahan suuri osa olisi sopeutunut elämään ilman korjausta, jos vaihtoehtoa ei olisi ollut. Ei varmasti 100%, mutta joku prosentti luultavasti. 

Itse olen 1970-luvulla syntynyt, ja olin lapsesta asti poikamainen. Kotona sain rauhassa olla sellainen: halusin lyhyen tukan, ei hameita, leikein autoilla ja roboteilla, haaveilin "miesten ammateista". Koulussa sitten tuli kiusaamista ja sosiaalisia paineita siitä, että olin tyttö, mutta näytin pojalta enkä ollut edes kiinnostunut oikeista asioista. Minua ei huolinut kaverikseen ei tytöt eikä pojat, olin kummajainen. Ajoittain kiusattu, ajoittain vain yksin jätetty. 

Minä kuitenkin vaan olin mitä olin, kun en muutakaan voinut. Harkitsin kyllä sitä, että yrittäisin miellyttää tyttöjä teeskentelemällä enemmän tyttömäistä, mutta ajatus tuntui väärältä. Enhän silloin kavereita saisi minä, vaan joku typerä näytelty hahmo. Teini-iässä ahdistus kasvoi ihan uusiin mittoihin. Inhosin kasvavia rintoja ja pyöristyvää lantiota. Inhosin sitä, miten naisiin suhtauduttiin yhteiskunnassa, inhosin sitä naisen osaa minkä näin kotipiirissäni. Että vaikka loisin minkä uran, olen silti ensisijaisesti lasten ja miehenkin hoivaaja, kodin organisoija, ja minua arvioitaisiin aina ensisijaisesti vain ulkonäköni takia. Äitini oli lääketieteen tutkija, joka oli tutkijana arvostettu, mutta niin vaan kotona oli perinteinen jäkättävä akka, joka hoiti kodin ja lapset ja passasi miestä, valitti osansa kurjuutta mutta jatkoi vaan. Ja juuri kenenkään mielestä siinä ei ollut mitään hienoa että oli menestynyt tutkija, vaan hän oli vaan "lihava ja ruma". Kaverin äiti, joka oli saanut kaverini 16-vuotiaana, oli paljon enemmän ihailtu, koska hän oli nuori ja nätti. En halunnut sellaiseen maailmaan. 

Mutta ei silloin näitä trans-juttuja käytännössä ollut, joten pakko oli sopeutua. Mutta ei minusta ole mitään naisellista tullut ikinä. En ole pariutunut, en hankkinut lapsia. Minulla on aina lyhyet hiukset ja näytän aika androgyyniltä. Pukeudun neutraalisti, vaatteisiin joita voi käyttää molemmat sukupuolet. Olet erittäin miesvaltaisella alalla. Olen aseksuaali, joten ei tarvitse miellyttää kenenkään silmää. Olenko minä sitten onneton? En, olen oikein onnellinen. Ollut jostain 25-30-vuotiaasta asti, kun lopulta täysin hyväksyin että minä olen kuka olen, eikä minun tarvitse muuttaa itseäni. Että työelämästä ja maailmasta löytyy paikka minulle itsenäni, eikä aikuisten maailmassa enää edes kiusata (ellei ole joku julkisuuden henkilö). Eikä minua haittaa naisen keho, se on ihan neutraali asia. Usein mietin, onkohan osa transitioituvista kaltaisiani, jotka oikeasti olisivat voineet sopeutua elämään alkuperäisen sukupuolen kehossa, ollen sitten vaan mieleltään mitä nyt ovatkin, ehkä sukupuolettomia tai jopa toista sukupuolta.

Vierailija
897/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi minua kiinnostaisi uskotko minua? Voisit ehkä soittaa itsellesi apua 112:sta, jos elämäsi ainut sisältö on täällä haukkua ihmisiä. Sinulla on asiat aika huonosti.

No mikspä kiinnostas kun netissä voi valehella kaiket päivät niin että korvat heiluu eikä sitä kukaan näe

Vierailija
898/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla vastuuta omasta toiminnasta. Jos on päättänyt muuttua mieheksi, kantakoon sen kuin mies vai eikö ole miestä ottamaan vastuuta? Tulee yhteiskunnalle kalliiksi tuollaiset. 

Totta, mutta varsinkin nuorilla naisilla (joita on tällä hetkellä enemmistö transpolin potilaista) asiaan liittyy usein mielenterveysongelmia ja ns. transnuorilla on runsaasti esim. autismia. He eivät ole välttämättä olleet täysin kykeneviä ymmärtämään transition kaikkia seurauksia, siksi pitkälliset ja perusteelliset tutkimukset ennen transitiota ovat tärkeitä, vaikka transaktivistit haluaisivatkin vähentää tutkimuksia ja helpottaa leikkauksiin pääsyä.

Transyhteisö myös aivopesee herkässä tilanteessa olevia nuoria. Sukupuoltaan epätyypillisesti ilmaiseville nuorille vihjaillaan heidän olevan oikeasti transeja, että maskuliininen lesbotyttö onkin oikeasti hetero transmies ja feminiininen homopoika on oikeasti hetero transtyttö. Toimintaa kutsutaan nimellä "cracking the egg", eli silkkaa groomaamista transiuteen.

Lisäksi homoseksuaalisia nuoria painostetaan eheyttäviin seksisuhteisiin vastakkaista sukupuolta olevien heterotransien kanssa. Homopojan oppaassa moititaan homojen vaginavastaisuutta ja peniskeskeistä seksuaalisuutta. Setan materiaaleissa tarinoidaan miesten kanssa seksiä harrastavista lesboista. Transvaikuttajat patologisoivat homoseksuaalisuuden genitaalifetissiksi, preferenssiksi eli valinnaksi, seksuaaliseksi rasismiksi, onpa lesboja nimitelty jopa vulvafanaatikoiksi. Voi vain kuvitella, kuinka rikkovaa inklusiivisuuden nimissä tehtävä eheyttäminen on nuorelle. Setalla ei ole ollut vuosikausiin omia ryhmiä homoseksuaaleille ilman transeja.

Vierailija
899/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osahan näistä ei kadu, vaikka palsta-aktiivit muuta väittävät. Elämänlaatu pitemminkin paranee usein transitioitumisen jälkeen.

Tämä todettua en kyllä itsekään ymmärrä etenkään näitä leikkauksia, ja ikäraja 18 ihan ehdoton minimi omastakin mielestä ennenkuin voidaan olla 100% varmoja siitä ettei katumista tapahdu.

Toisaalta katuvista ei ole mitään varmoja tilastoja, koska monet klinikat eivät tee pitkäaikaisseurantaa transhoidoissa käyneistä potilaistaan, ja monet katujat eivät ilmoita julkisesti katuvansa eivätkä kerro katumisestaan tai detransitiostaan hoidot tehneelle lääkärille/sairaalalle/klinikalle.

Katujien määrän uskotaan itse asiassa olevan paljon suurempi kuin se yleisesti väitetty muutama prosentti.

Miten katuminen määritellään? Onko katumista, jos pettyy transition tuloksiin? Onko katumista, jos lopettaa hormonit omatoimisesti? Moni katuja on pakotettu elämään loppuelämänsä tärvellyn kehon ja mielen kanssa, sillä transiutustoimenpiteet ovat yleensä peruuttamattomia. Erityisesti testosteroni aiheuttaa naiselle kaikenlaista pysyvää jo lyhyelläkin käytöllä alkaen möreästä äänestä, jättiklitasta, karvoituksesta ja kaljuuntumisesta. Amputoituja kehonosia ja menetettyä hedelmällisyyttä ei tietenkään saa takaisin. Useissa maissa transitio kustannetaan verovaroista tai vakuutuksesta, mutta kalliit korjaustoimet joutuu maksamaan itse. Ja mitä edes pystyy korjaamaan. Kikkelis kokkelis.

Suomen transasioiden ykkösasiantuntija Kaltialan arvion mukaan Suomessa saattaa olla katujia jopa 5-10 prosenttia, mikä on merkittävä määrä näin rankoissa toimenpiteissä. Maailmalla on raportoitu jopa 30 prosentin lukuja. Monessa paikassa transiutettujen elämää ei juurikaan seurata transition ja kassakoneen kilahduksen jälkeen, vaan katujan täytyy itse ottaa yhteyttä hoitotahoon, jotta katuminen tilastoidaan.

Vierailija
900/963 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika kova järkytys f2m pimppimiehelle mikäli alkaa oikeasti näyttää mieheltä. Se on nimittäin sitten easy mode elämän loppu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi