Kannattaako sekaantua "taidenaiseen"
Jos se on siis aktiivisesti mukana jossain teatteritoiminnassa ja muutenkin vähän sellainen "taiteellinen"? Tiedätte varmaan tyypin. Ihan kaunis ja jopa seksikäs, muttei your-average-girl esim. käytökseltään. No kaikki varmaan tietää, millaisia nämä tapaukset suunnilleen on.
Myönnän että minulla on tiettyjä ennakkoluuloja. Eikös nämä usein ole aika psykoja ja muutenkin hiukan omituisia? Itse olen varsin asiallinen ja hillitty - en lainkaan samanlainen.
Kommentit (60)
No minäkin olen taidenainen elikkäs..kannattaa sekaantua:D Täytyy muuten sanoa, että aloituksesi on jonkin verran loukkaava.
Kiinnostuksen kohteesi kanssa on mahdollista muodostaa ihan normaali parisuhde. Tadaa! Luova ala tuo kuitekin tullessaan pari muttaa..Kunhan ymmärrät, että taidealan ihmisillä työ on usein osa identitettiä. Työ on projektiluontoista ja silloin kun se on päällä se menee arjen edelle. Taiteilija on usein joutunut ajattelemaan/käymään läpi paljon enemmän asioita kuin ikätoverinsa. Ihminen saattaa olla siis todella kypsä ikäisekseen tai sitten hänellä saattaa olla vielä pahakin kriisikausimenossa. Olette vielä sen verrran nuoria, että sekin on mahdollista.
Mikäli et ole tottunut voimakkaisiin mielipiteisiin ja voimakkaisiin vaikkakin herkkiin naisiin miettisin toisenkin kerran.
Olen huomannut, että miehen ja naisen roolit ovat kulttuuripiireissä tasa-arvoisemmat. Joskus kauhistun joissakin tilanteissa muiden kuin taideihmisten seassa arkipäivän seksismin määrää.
Aloitus on kuiteskin turha koska kyllä se luonto tikanpojan puuhun ajaa.
n31
En jaksa uskoa, että taidenainen jaksaisi sekaantua sinuun.
Ei ole olemassa mitään tietyn harrastuksen/ammatin ihmisryhmää, jonka yksilöistä voisi juurikaan vetää johtopäätöksiä tuon viiteryhmän perusteella.
Vai kuvitteletko todella, että kun kerrot että kyseessä on "taidenainen" ("kaikki varmaan tietää, ei tartte selittää" ööö no tarvitsee) niin muut heti osaa kertoa millainen tuo ihminen olisi parisuhteessa? Joo, yhtä luotettavaa kuin jos olisit kertonut pelkän horoskooppimerkin.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:25"]
Ei ole olemassa mitään tietyn harrastuksen/ammatin ihmisryhmää, jonka yksilöistä voisi juurikaan vetää johtopäätöksiä tuon viiteryhmän perusteella. Vai kuvitteletko todella, että kun kerrot että kyseessä on "taidenainen" ("kaikki varmaan tietää, ei tartte selittää" ööö no tarvitsee) niin muut heti osaa kertoa millainen tuo ihminen olisi parisuhteessa? Joo, yhtä luotettavaa kuin jos olisit kertonut pelkän horoskooppimerkin.
[/quote]
Kyllä tähän ketjuun on tullut ihan asiallisiakin ja varteenotettavia kommentteja. Esim. muutamalta taidenaiselta itseltään ja siltä, jonka kaveri oli taidenainen.
Arvelin monien tietävän tämän naistyypin ja arveluni näyttää osoittautuneen oikeaksi.
Yksilöitä olemme kaikki, se on selvä. Tiettyjen harrastusten ja jopa ammattien pariin hakeutuu silti tietyntyyppisiä ihmisiä eli pienet yleistykset sallittakoot.
Vaikutat niin lokeroivalta ja epämiellyttävän asenteelliselta, etten voisi kuvitellakaan sinua poikaystäväkseni tai miehekseni. Jos mietit tuontyyppisiä asioita, on aivan varmasti mahdotonta solmia hyvää parisuhdetta kanssasi. Ihmeen alentuva tyyli. T:taidealan maisteri
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:13"]
Älä turhaan huoli, se ei haksahda sinuun, vaikka anelisit.
[/quote]
Eikun kyllä sekin olis alustavasti kiinnostunut.
Siksi tässä asiaa pohdinkin ja olisi mielenkiintoista kuulla joltain "taidenaiselta" millaisia he ovat pidemmän päälle.
[/quote]
Olen alkoholisti ja kännissä täysi sekopää. Selvinpäinkin kyllä vähän viiraa. Mutta olen ihan hiton viisas ja syvällinen ihminen. Olen dissosisaatiohäiriöinen, mustasukkaisuuteen taipuvainen pikku mulkvisti, minulla on ehkä myös joitain aspergerin piirteitä. Kaiken kaikkiaan olen outo, mutta loppupeleissä melko rakastettava tyyppi. Melko..
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:13"]
Älä turhaan huoli, se ei haksahda sinuun, vaikka anelisit.
[/quote]
Eikun kyllä sekin olis alustavasti kiinnostunut.
Siksi tässä asiaa pohdinkin ja olisi mielenkiintoista kuulla joltain "taidenaiselta" millaisia he ovat pidemmän päälle.
[/quote]
Olen alkoholisti ja kännissä täysi sekopää. Selvinpäinkin kyllä vähän viiraa. Mutta olen ihan hiton viisas ja syvällinen ihminen. Olen dissosisaatiohäiriöinen, mustasukkaisuuteen taipuvainen pikku mulkvisti, minulla on ehkä myös joitain aspergerin piirteitä. Kaiken kaikkiaan olen outo, mutta loppupeleissä melko rakastettava tyyppi. Melko..
[/quote]
ai niin, teatteri.
Tämä on hauska ketju. Oi me mystiset taidenaiset, avoimesti toisiamme paneskelevat teatterilaiset. Mepä vasta olemme erikoisia ja outoja. Kyllähän kaikki sen tietävätkin, millaisia tyyppejä, outoine vaatteinemme.
Kiitos tästä! Olinkin tuntenut itseni viime aikoina aika tylsäksi perheenäidiksi.
t.Ammattimainen taidenainen
iske kiinni. kyllä siitä eroon pääsee, kävi miten kävi
Armahtakaa nyt ap:tä! Minusta hyvä idea mieheltä kysellä vaikka tällaisella palstalla kokemuksia "taiteellisista tyypeistä", mitä he nyt kellekin tarkoittavatkaan. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä aremmaksi tulee uusien ihmisten suhteen - vaikkei harrastusten perusteella kenestäkään voi aukottomia johtopäätöksiä vetääkään. Toisaalta jos harrastaa vaikka laskuvarjohyppyä, kertoohan se ihmisestä jotain, vai mitä? Sama pätee taiteisiin. Oman kokemukseni mukaan taidetyypit eivät ole välttämättä niinkään "erikoisia", mutta selvää on, että mikä tahansa aikaa vievä harrastus on pois muilta elämän alueilta. Jo ihan ajan käytön kannalta.
Naisena toteaisin, että unohda koko juttu.
Sinusta ei ole hänelle kumppaniksi.
Ihan oikeasti, jos mies on sellainen, että kyselee tuollaista asiaa ennakkoluuloisena, hän ei todellakaan ole sopiva taiteilijan puolisoksi. Parashan se on suoraan sanoa, kun hän sitä kerran kysyi.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:06"]
iske kiinni. kyllä siitä eroon pääsee, kävi miten kävi
[/quote]
Ei ole niin sanottu! Kaverilla oli fitnessmuija ja siitä ei oikeasti meinannut päästä eroon. Vaikutti ihan normaalilta päälle päin mitä häntä muutaman kerran näin yhteisissä illanvietoissa ja vastaavissa. Mutta oli kuulemma aikamoinen head-case todellisuudessa. Toki olen vain tämän kaverin kertoman varassa. Sen tosin tiedän varmaksi, että kun erosivat niin muija "sairastui" syömishäiriöön ja ruikutti "pahaa oloaan" kaverilleni. Jollain ilveellä hankkiutui sairaalaankin, missä kaveri joutui velvollisuudentunnosta käymään häntä katsomassa kun naisen vanhemmat sanoivat, että se olisi hyväksi.
Luulen tällaisissa "yhden asian ihmisissä" olevan keskivertoa enemmän näitä ongelmaisia...
Vastakohdathan täydentää toisiaan.. Mikä ettei? Kokeilemallahan se selviää. Taiteelliset ihmiset on usein hyvin voimakkaita tunteen palossaan. Voipi olla vaarana että kun enemmän tutustut niin vähempi sinulle ei enää kelpaakaan. ;)
No jos haluat viettää naisesi kanssa koti-iltoja, unohda, jos raha ja hyvät tulot ovat sinulle tärkeitä, unohda, jos kuvittelet, että työtä tehdään 8-16, unohda, jos et ole valmis hyväksymään sitä, että naisellesi työ voi olla suurempi rakkaus kuin sinä ja sitä rataa. Muuten ole hyvä. Ai mutta sorry, tässä vietin vain luomistyöni välillä pientä kahvihetkeä, kohta jatkan, että ehdin antaa huomenna parituntisen taiteilijamiehelleni ennen kuin hän lähtee Kirjamessuille, töihin.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:11"]
Jos se on siis aktiivisesti mukana jossain teatteritoiminnassa ja muutenkin vähän sellainen "taiteellinen"? Tiedätte varmaan tyypin. Ihan kaunis ja jopa seksikäs, muttei your-average-girl esim. käytökseltään. No kaikki varmaan tietää, millaisia nämä tapaukset suunnilleen on.
Myönnän että minulla on tiettyjä ennakkoluuloja. Eikös nämä usein ole aika psykoja ja muutenkin hiukan omituisia? Itse olen varsin asiallinen ja hillitty - en lainkaan samanlainen.
[/quote]
Pysyisin kaukana jos vaihtoehtoja on. No, ehkä joku pikkuromanssi yön yli mutta ei vakavampaan ole tuollaisissa ainesta. Usko pois tai kokeile ja usko.
Just tuollaisethan on usein niitä ihannenaisia! Mä ainakin huomaan usein olevani lääpälläni teatterinaisiin, mielellään punahiuksisiin sellaisiin. Avoimia, seikkailunhaluisia, tunteikkaita ja seksihulluja. :)
ap:lle - anna olla, jossei heti iske.
-m33
Taiteilijat eivät ole mitään yhden asian ihmisiä päinvastoin!
Mutta nro 37 on oikeassa. Ota noi asiat huomioon. Toisaalta elämäsi voi rikastua aikalailla toisella tapaa:) Ehkä pohdintasi on sikäli aiheellista, että "kulttuurieroja" saattaa löytyä. Minä en ainakaan taipuisi 8-16 töihin..olen joskus melkein vuorokaudet ympäriinsä töissä! Niistä ei vaan pääse tuntipalkoille. Kamalinta olisi jos olisi mustis mies ulisemassa kotiin kun olen tekemässä työhuoneella töitä. Mut ymmärrän, että 8-16 työaikaa tekevä ihminen ei varmaan kovin hyvin pysty ymmärtämään tälläistä elämäntapaa. Siksi kannattaa olla kröhöm..tietoinen asiasta.
Olen taidenainen ja mulla on perhe taidemiehen kanssa. Miksi miellän meidät kuitenkin ihan tavallisiksi ihmisiksi? Hmmm, ehkä me ei ollakaan _oikeita_ taidetyyppejä? Tai sit en ole tarpeeksi esim. ap:n kaltaisten eliittityyppien seurassa?
Niin et miksi taidetyypit on muka outoja?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:39"]
Mä olen ''taidemies'' ja helvetin monta kertaa hylätty sen takia. Jos sulle ei ole ok että toinen rakastaa harrastustaan niin unohda. Jos hyväksyt että harrastus on maailman tärkein asia niin anna palaa! Kyllä me taideihmisetkin tarvitaan rakkautta, samoin kuin me halutaan että meidän rakkaus taiteeseen/harrastukseen hyväksytään. Sulla on varmaan kans joku harrastus? Ja et halua että rakkaasi sen kieltäisi? Jos oot valmis olemaan erossa esim. 2viikkoa/3kuukautta harrastuksen vuoksi niin ok. Itse olen muusikko, teatterissa ei ehkä niin pitkät välit ole edes tarpeen. Jos sulle käy niin ei mitään estettä. Tee aloite, nainen varmaan tykkää!
[/quote]
En ole kieltämässä mitään harrastusta!?
Mietin kai lähinnä ovatko tuon lajityypin ihmiset niin oma ryhmänsä, ettei 'ulkopuolisen' kannata edes vaivautua.
Aloitteet on kyllä jo tehtynä ja olen käynyt hänen kanssaan pari kertaa ulkona.