Kannabis-keskustelusta huomaa Suomen ongelmat peruskoulutuksessa
Ihmiset eivät perusta mielipidettään tietoon, eivätkä edes halua hankkia tietopohjaa. Ihmisten väitteet perustuvat täysin mutu-tuntumaan, yleistyksiin ja oletuksiin, aiempien vuosikymmenien suoranaiset valheet ko aineesta on jo kauan sitten osoitettu vääriksi.
Esim porttiteoria on osoitettu vääräksi. Kannabista on tutkittu kautta maailman todella paljon, ja hyödyt ovat kiistattomat. Alkoholi aiheuttaa huomattavasti suuremman riippuvuuden, tuhot elimistölle katastrofaaliset.
Kannabista voi nauttia muutenkin kuin polttamalla.
Kannabis toimii kipulääkkeenä ja mielialalääkkeenä huomattavasti paremmin kuin nykyiset lääkkeet sivuvaikutuksineen.
Kannabis on lääkinnällinen tuote ilman järkyttäviä sivuvaikutuksia.
Kannabiksen viljely onnistuu esim. etelä-Suomessa ulkona mainiosti. Pitkä valoisa kesä tuottaa todella hyviä ominaisuuksia tähänkin kasviin.
EU on jo aiemmin vaatinut poistamaan rakenteet kannabiksen sallimisen tieltä, olemme osa EU:a
EU kokee, että tietoa on riittävästi, jotta kannabis voidaan vapauttaa.
Suomen lääkärit ovat tässä kansainvälisesti katsoen täysin jälkeenjääneitä, mikä johtuu pitkälti päättävien tahojen puusilmäisyydestä.
Maissa jossa kannabis on sallittu, ei ole huomattu juurikaan ongelmien lisääntymistä. Ihmiset pääsevät silloin tarkastetun, tasalaatuisen tuotteen pariin.
Jne. Jne. Jne.
Etsikää faktaa hyvät ihmiset. Kannabis on huomattavasti turvallisempi kuin alkoholi, tupakka, monet lääkkeet, sokeri, liha jne. Nyt jo kannabiksen käyttäjiä on jokaisen tuttavapiirissä. Ette vain huomaa sitä, koska he käyttävät sitä sivistyneesti ja maltilla. Fiksu käyttäjä ymmärtää mitä tekee, tämä pätee kaikkeen.
Kannabiksen vastustajat ovat joutuneet massapsykoosiin, jonka perusta perustuu tietämättömyydelle, kiihkoilulle ja valheille.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Päihteettömyys on parasta! Vai eikö kasetti kestä todellisuutta?
Toisilla sokeri kun taas toisilla kofeiini, toisilla alkoholit kun taas toisilla pössy. Jokainen valitkoon omansa kunhan ei muiden elämää aleta häirittee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla sokeri kun taas toisilla kofeiini, toisilla alkoholit kun taas toisilla pössy. Jokainen valitkoon omansa kunhan ei muiden elämää aleta häirittee.
Kyllä, syödäänhän sitä sokeriakin.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, miksi kannabis on välttämätöntä, kun ilmankin pärjää hyvin. Vaikka kannabis on monissa maissa vapautettu, se ei kerro aineen välttämättömyydestä.
Asiasta mesoavien perusteet:
- No muttaku alkoholikii!
- No muttaku muuallakii!
- No muttaku mä tykkään!
En ole itse puolesta enkä vastaan. Itseasiassa enemmän puolesta koska se todellakin on hyödyksikin sairauksien hoidossa ja ihan hyvä päihde niille kelle se sopii + valtio saisi siitä oikeasti hyvät verotulot. Itse olen useasti kokeillut ja mulla se toimii päinvastoin kuin on tarkoitus, tunnen myös muita samanlaisia. En silti sitä halua kieltää niiltä, ketkä sen avulla rentoutuvat.
Ärsyttää vaan tää kasvin hehkutus ja uskonnon pakkotuputus. Poltelkaa minkä haluatte mutta antakaa helvetti sentään niiden olla rauhassa ketkä siitä ei halua eikä pysty nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, miksi kannabis on välttämätöntä, kun ilmankin pärjää hyvin. Vaikka kannabis on monissa maissa vapautettu, se ei kerro aineen välttämättömyydestä.
- No muttaku muuallakii!
- No muttaku mä tykkään!En ole itse puolesta enkä vastaan. Itseasiassa enemmän puolesta koska se todellakin on hyödyksikin sairauksien hoidossa ja ihan hyvä päihde niille kelle se sopii + valtio saisi siitä oikeasti hyvät verotulot. Itse olen useasti kokeillut ja mulla se toimii päinvastoin kuin on tarkoitus, tunnen myös muita samanlaisia. En silti sitä halua kieltää niiltä, ketkä sen avulla rentoutuvat.
Ärsyttää vaan tää kasvin hehkutus ja uskonnon pakkotuputus. Poltelkaa minkä haluatte mutta antakaa helvetti sentään niiden olla rauhassa ketkä siitä ei halua eikä pysty nauttimaan.
Poltelkaa mitä haluatte... Kuule helpommin sanottu ku tehty nykykieltolain aikana. Tottakai mesoamme, että saamme äänemme kuuluviin. Ei mikään asia muutu ilman mesoamista. Luuletko, että naisten äänioikeus vaan tapahtui yhtenä päivänä? Voi kuule, sitä ennen oli mesottu ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa, että omasta lapsesta tulee kannabiksen käyttäjä. Minä en ainakaan halua.
Mieluummin kannabiksen käyttäjä kuin vkonloppujuoppo.
Vierailija kirjoitti:
muuttuu sinullakin ääni kellossa kun sairastut sairauteen, johon kannabis saattaisi auttaa edes osittain, mutta et saa sitä.
Muistathan kieltäytyä myös kaikista muista lääkkeistä ja lisäravinteista.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on todella hyvä lääkeaine. Koska kautta ihmiskunnan historian on pyritty maksimoimaan hyvää oloa ja terveyttä. Se on edullinen kasvattaa itse, joten se tuottaa hyvinvointia tasa-arvoisesti. Koska maailmalla on mielettömän suuret kannabismarkkinat, joista Suomikin valtiona hyötyisi. Koska kasvia ei voi enää kieltää, sillä maailma ei kuuntele Suomen änkyrä-päättäjiä. On tyhmää olla ottamatta osaa menestystarinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nämä kannattajat ihmeellistä porukkaa! Tupakoitsijat ovat ihan hirveitä ihmisiä heidän silmissään. Ei saa tupakoida töissä, tauollaan, ei saa kerros/rivitalon läheisyydessä kun se savu tarttuu joka paikkaan ja kaikki ympärillä olijatkin sairastuu syöpään jne. Mutta huumeita saa käyttää, siinä ei ole mitään pahaa?! Eikö tässä maassa ole ollut päättäjillä tarkoituksena että kaikki vähänkään terveydelle haitallinen yritetään kitkeä pois? Miksi ihmeessä halutaan lisätä päihteiden käyttöä? En ymmärrä nyt ollenkaan.
Tieto lisää yleensä ymmärrystä. Tupakka on lähtökohtaisesti huomattavasti kannabista haitallisempi kasvi. Se on kaikin tavoin myrkyllinen, jopa syötynä. Aiheuttaa myrkkyinensä järkyttävän määrän sairauksia.
Kannabista ei ole edes pakko polttaa, sen voi kuumentaa niin kuumaksi vaporisaattorilla, jolloin sen ainesosat höyrystyvät, mutta se ei pala. Kannabista voi myös uuttaa öljyyn, rasvaan, alkoholiin ja näin nauttia turvallisesti ilman savuhaittoja.
Näin ei-myrkyllinen kannabis tarjoaa terveydellisiä hyötyjä eikä sitä voi rinnastaa tupakkaan, joka taas on myrkyllinen kasvi.
Kerro nyt ihmeessä tyhmälle, mitä nämä terveydelliset hyödyt on? 🤔 Jos nyt ei puhuta esim kivun lievityksestä sairauden hoidossa.
Itselläkin on hamppurouhetta kaapissa terveellisten rasvahappojen takia ja kai siinä jotain aminohappojakin on, mutta en tajua mitä terveyshyötyjä huumaavan kasvin polttamisella/syömisellä muuten oikeen on ja miksi sen pitäisi olla jokaisen kuluttajan saatavilla?Ja jätä vertaaminen alkoholiin pois, kaikki tietää että se tekee tuhoa mutta nyt puhutaan tästä kasvista.
Helpottaa stressiä, auttaa unensaannissa, auttaa rauhoittumaan, ehkäisee tulehdusta, auttaa ahdistuksessa, vähentää kouristuksia, epilepsian hoidossa hyvä, lisää ruokahalua (joillekin hyvä, joillekin paha, tästä esim voi johtua sydänoireilu) jne. Ihosairauksissa voi auttaa iholle annosteltuna. Vähentää ikääntymisen vaikutuksia, vaihdevuosiin jotkut saavat apua, voi helpottaa traumojen käsittelyä, saa ajattelemaan positiivisemmin...
Älyttömän monipuolinen kasvi, jonka soisi vapautuvan kokeiltavaksi nykyajan hektisessä menossa. Kannabis ei välttämättä ole huumaava, mutta jopa ne ei huumaavat tuotteet, jotka sisältävät cbdtä yritetään pitää Suomessa kiellettynä. Mikä ei kyllä globaalissa maailmassa enää onnistu, kun muut maat muuttavat koko ajan politiikkansa sallivammaksi. Myös EU haluaa kannabiksen kuluttajille. Muuten jenkit vie voitot.
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksesta menee psykoosiin PISTE.
Kukahan tässä oikein on PSYKOOSISSA? Taidat olla sinä melkoisessa aivopestyjen hurmostilassa, kun et tutkittua tietoa ymmärrä. PISTE.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähti Vihreiltä ainakin tämä kannattaja veks...
Tuo saattoi olla vihreitten kannatuksen kannalta paha vikatikki, sillä se päätös syntyi äänin 183-181 eli noin puolet puoluekokousväestä oli sitä vastaan. Cannabiksen tupruttelu voi olla hyväksyttävämpää jossain pääkaupunkiseudulle, mutta ne paikkakunnat, joissa vihreät ovat pienpuolue, huumemyönteisyys voi olla iso rasite ja selitettelyn paikallisille ehdokkaille.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Joillakin on kumma tarve saada pönttö sekaisin vaikka liimoja haistelemalla. Ei ne päihteet ainakaan auta ratkaisemaan mahdollisia ongelmia ihmissuhteissa ja toimeentulossa, jollei ole sitten siellä myyntipuolella oleva ei-käyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksesta menee psykoosiin PISTE.
ei mee oot idiootti
Minulla pössyttely aiheuttaa rytmihäiriöitä, mutta mennään samalla ajatuksella kuin koronarokotteiden kanssa eli hyödyt ovat suurempia kuin haitat.
Vierailija kirjoitti:
Suomen pitkä valoisa kesä tuottaa ulkona mahtavan sadon. Kesän aikana ehtii kasvattaa koko vuoden sadon kohtuukäyttäjälle miljoona-kertaisesti ilman valoja, lämmityksiä. Lannoitteetkin voi tuottaa omista biojätteistä ja pissasta.
Suomi menettää miljardeja kieltopolitiikallaan.
ihan kuin nuo nistit jotain tuottaisivat. sossun ja kelan rahoilla ja varastamalla tuota bisnestä pyöritetään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muuttuu sinullakin ääni kellossa kun sairastut sairauteen, johon kannabis saattaisi auttaa edes osittain, mutta et saa sitä.
Muistathan kieltäytyä myös kaikista muista lääkkeistä ja lisäravinteista.
Reseptillähän sitä saa?
Eikun hakemaan lääkäriltä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä välttämättömäksi on sanonut? Laitonta sen ei kuitenkaan pidä olla.
Tämä nyt on sellainen emotionaalinen aihe. Kaikki vastaukset ja tilastot olisi kuitenkin helposti saatavilla niistä länsimaista, joissa kannabis on laillista. Samalla olisi mahdollista myös vertailla erilaisten järjestelmien etuja sekä haittoja.
Tämä ei kuitenkaan näytä kiinnostavan ketään. Sen sijaan keskustelua käydään tasolla: "Oon poltellu 10 vuotta ilman haittaa. " vs "Mun kaverin kaveri alkoi pössytellä pian jo veti herskaa."
Yhteiskunnan päätöksenteon ja todellisten vaikutusten arvioinnin kannalta nämä puolesta ja vastaan "argumentit" ovat pelkkää arvotonta ja typerää lätinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa, että omasta lapsesta tulee kannabiksen käyttäjä. Minä en ainakaan halua.
Äiti pojastaan pappia toivo..
nisti pojastaan nistiä toivoi ja nosti sossun tukia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- No muttaku muuallakii!
- No muttaku mä tykkään!En ole itse puolesta enkä vastaan. Itseasiassa enemmän puolesta koska se todellakin on hyödyksikin sairauksien hoidossa ja ihan hyvä päihde niille kelle se sopii + valtio saisi siitä oikeasti hyvät verotulot. Itse olen useasti kokeillut ja mulla se toimii päinvastoin kuin on tarkoitus, tunnen myös muita samanlaisia. En silti sitä halua kieltää niiltä, ketkä sen avulla rentoutuvat.
Tuo päivittäispolttelijoiden hehkutus ärsyttää minuakin, mutta ei kannabiksen silti laitonta pidä olla. Itsekin käytän sitä viikonloppuisin. Laittomuus estää työnhakemisen monelle alalle vaikka syytä ei ole.