Syötkö halpaa ruokaa vaikka ei tarvitsisi?
Ruokakeskustelujen innoittamana kysyn tekevätkö muut usein halpaa ruokaa vaikka sinänsä olisi varaa kalliinpaankin?
Itse otan lähes aina evääksi jotain todella edullista. Sosekeittoa, hernekeittoa, linssikeittoa, puuroa jne. Näin on helppo säästää omalta osaltaan ruokakuluissa ja vähentää lihansyöntiä. Minusta on suorastaan hauskaa yrittää tehdä tuo lounas mahdollisimman edullisesti (mutta kuitenkin suht terveellisestä ruokaa, ei pelkkää makaronia).
Päivälliseksi syömme yleensä jotain kalliimpaa esim. lihaa, kalaa, kanaa.
Mies vastaavasti tuhlaa lounaaseen aika reilusti. Työpaikkaruoka maksaa n. 8,50 e/pvä. Eväitä ei suostu ottamaan.
Kommentit (14)
Syön. Tottumiskysymys ehkä :D Olen ollut opiskelijana ja sen jälkeen työttömänä pitkän aikaa. Tottui siis tekemään mahdollisimman halpaa ruokaa. Nyt taas töissä, ruokalamahdollisuus löytyy mutta aina ne omat edellispäivän tähteet löytyy itseltä eväänä. Rahassa en ryve, mutta voisin käydä ruokalassakin syömässä.
Tykkään esimerkiksi itsetehdystä hernekeitosta (teen sitä siis edelleen), lämmitän sitä työpaikan mikrossa vaikka voisin mennä ruokalaan syömään niitä ruokia jota nyt harvemmin kotona tulee väsättyä.
En ole erityisen pihi, tykkään hyvästä ruoasta, mutta minulle se voi olla vaikka se itsetehty jauhelihapihvi perunamuusilla :D Ravintoloissa toki käydään välillä, mutta arkipäivänä kelpaa vaikka kaalilaatikko. Ei ole rahakysymys. Ei kyllä myöskään mikään "näin paljon säästän taas"-kysymyskään :P
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:48"]
Syön. Tottumiskysymys ehkä :D Olen ollut opiskelijana ja sen jälkeen työttömänä pitkän aikaa. Tottui siis tekemään mahdollisimman halpaa ruokaa. Nyt taas töissä, ruokalamahdollisuus löytyy mutta aina ne omat edellispäivän tähteet löytyy itseltä eväänä. Rahassa en ryve, mutta voisin käydä ruokalassakin syömässä.
Tykkään esimerkiksi itsetehdystä hernekeitosta (teen sitä siis edelleen), lämmitän sitä työpaikan mikrossa vaikka voisin mennä ruokalaan syömään niitä ruokia jota nyt harvemmin kotona tulee väsättyä.
En ole erityisen pihi, tykkään hyvästä ruoasta, mutta minulle se voi olla vaikka se itsetehty jauhelihapihvi perunamuusilla :D Ravintoloissa toki käydään välillä, mutta arkipäivänä kelpaa vaikka kaalilaatikko. Ei ole rahakysymys. Ei kyllä myöskään mikään "näin paljon säästän taas"-kysymyskään :P
[/quote]
Ja muuten tiedän myös sen tunteen kun olet suu täynnä spagettia lounastaukoasi viettämässä ja pomo pamahtaa viereen "mikä tää juttu on, käy kattomassa toi asia" jne :D Työpaikkaruokalassa voisi olla muitakin hyviä puolia :P
Mä syön hyvää ja vaihtelevaa ruokaa, ja usein se onmyös halpaa. Pidän silkasta, siskonmakkaroista,lampaanpotkista, sosekeitoista, juureksista. Mutta voin syödä kalliimpiakin ruokia. Mutta jostain huonosta ruuasta jossain halvassa ravintolassa en halua maksaa. Lähinnä siis ketjupaikoissa, halvassakin voi saada hyvää, mutta harvoin.
Minä syön halvalla. Etenkin työlounaat on mulla tosi halpoja. Esim muutama viikko sitten löysin lähikaupasta maustettuja possunsuikaleita 1€/400g. Vein töihin ja ostin lisäksi pakastevihanneksia. Lounaani maksoi noin euron, kun käytin aina 200g lihaa ja niitä vihanneksia.
Haluan syödä terveellisesti, joten syön työpaikkaruokalassa, jossa ruoka on monipuolista. En todellakaan halua syödä mitään sössökeittoja ja hiilaripuuroja päivittäin. Jos menettää terveytensä epäterveellisen ruoan vuoksi, niin ei sekään ole halpaa.
Pyritään syömään terveellisesti ja edullisesti vaikka ei taloudellisista syistä olisi mitenkään välttämätöntä. Ei hyvä ruoka ole aina kallista ja kallis hyvää. Punaisen lihan syöntiä yritämme vähentää ympäristö- ja terveyssyistä.
En valitse ruokaa hinnan perusteella. Minulla on periaate, että ruoasta ei tingitä.
Työpaikkaruokailusta on toki helppo karsia rahan takia, mutta toisaalta taas lounas voi olla ainoa hetki koko päivässä hengähtää kunnolla. Joillakin työpaikoilla ne, jotka syövät eväitä, eivät pysty rentoutumaan vaan työpöytänsä edessä ahmivat suuhunsa puolivillaisesti tehtyjä voileipiä tms. Työpaikkaruokailussa on yleensä laadukas salaattipöytä ym., eikä iltaisin kulu välttämättä paljon ruokaa kun lounaalla syö itsensä kunnolla täyteen.
Pyrin syömään edullisesti esim otan paljon useammin eväät kuin syön työpaikkaruokalassa. Seuraan myös tarjouksia ja ostan ruokia niiden mukaan. Ei olisi pakko, mutta olen säästäväinen.
Moni terveellinen hyvä ruoka on edullista. Kasvikset, juurekset jne ovat tosi halpoja, joten ruokamme ovat usein edullisia, vaikka ei olisi erityistä tarvetta. En myöskään koe mitään tarvetta ostaa samaa tavaraa kalliimmassa pakkauksessa, joten en maksa ruuasta merkkilisää.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:42"]
Ei liha, kana ja kala kallista ole.
[/quote]
Hernekeittoa pystyy tekemään parilla eurolla melkoisen saavillisen. Sillä rahalla ei saa kovin suuta määrää lihaa, kanaa tai kalaa.
Jossain määrin. Ruoka on minulle polttoainetta eikä nautinto, tulen ihan yhtä tyytyväiseksi jauhelihapihvistä kuin kokolihapihvistäkin. Syön silti sen jauhelihapihvin enkä puuroa ja hernekeittoa.
Ostan paljon -30 % tuotteita ja kaupan omia merkkejä, vaikka niitä ei tarvitse hinnan vuoksi valita.
En. Ostan mielelläni laadukasta ja hyvää ruokaa, vaikka se maksaisikin.