Syötkö halpaa ruokaa vaikka ei tarvitsisi?
Ruokakeskustelujen innoittamana kysyn tekevätkö muut usein halpaa ruokaa vaikka sinänsä olisi varaa kalliinpaankin?
Itse otan lähes aina evääksi jotain todella edullista. Sosekeittoa, hernekeittoa, linssikeittoa, puuroa jne. Näin on helppo säästää omalta osaltaan ruokakuluissa ja vähentää lihansyöntiä. Minusta on suorastaan hauskaa yrittää tehdä tuo lounas mahdollisimman edullisesti (mutta kuitenkin suht terveellisestä ruokaa, ei pelkkää makaronia).
Päivälliseksi syömme yleensä jotain kalliimpaa esim. lihaa, kalaa, kanaa.
Mies vastaavasti tuhlaa lounaaseen aika reilusti. Työpaikkaruoka maksaa n. 8,50 e/pvä. Eväitä ei suostu ottamaan.
Kommentit (14)
Syön. Tottumiskysymys ehkä :D Olen ollut opiskelijana ja sen jälkeen työttömänä pitkän aikaa. Tottui siis tekemään mahdollisimman halpaa ruokaa. Nyt taas töissä, ruokalamahdollisuus löytyy mutta aina ne omat edellispäivän tähteet löytyy itseltä eväänä. Rahassa en ryve, mutta voisin käydä ruokalassakin syömässä.
Tykkään esimerkiksi itsetehdystä hernekeitosta (teen sitä siis edelleen), lämmitän sitä työpaikan mikrossa vaikka voisin mennä ruokalaan syömään niitä ruokia jota nyt harvemmin kotona tulee väsättyä.
En ole erityisen pihi, tykkään hyvästä ruoasta, mutta minulle se voi olla vaikka se itsetehty jauhelihapihvi perunamuusilla :D Ravintoloissa toki käydään välillä, mutta arkipäivänä kelpaa vaikka kaalilaatikko. Ei ole rahakysymys. Ei kyllä myöskään mikään "näin paljon säästän taas"-kysymyskään :P
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:48"]
Syön. Tottumiskysymys ehkä :D Olen ollut opiskelijana ja sen jälkeen työttömänä pitkän aikaa. Tottui siis tekemään mahdollisimman halpaa ruokaa. Nyt taas töissä, ruokalamahdollisuus löytyy mutta aina ne omat edellispäivän tähteet löytyy itseltä eväänä. Rahassa en ryve, mutta voisin käydä ruokalassakin syömässä.