Kengät jalassa sisälle, ok vai ei?
Saako teille tulla ulkokengät jalassa sisälle? Onko sääntöön poikkeuksia?
Kommentit (9)
Ei saa, kengät jää eteiseen. Poikkeus on sitten se kun MINULLA on jo kengät jalassa ja tarvii keittiöstä vielä hakea jotain tai kun MINÄ tulen kauppakassien kanssa kotiin vien ne suoraan keittiöön :) Muille motkotetaan samasta toiminnasta.
Kyllä meillä saa, jos kengät ei ole kovin likaiaet. Siis vieraat ihmiset. Mutta yleensä kaikki ottaa pois. Loma- asunnolla ulkomailla kaikki kulkee kengät jalassa, se kuuluu siellä tapoihin. Maassa maan tavalla.
Ei saa. Anoppi tosin on niin lihava, ettei saa kunnolla kenkiä jalastaan, jotta hän on ottanut itse itselleen oikeuden lyllertää kesät talvet ulkokengissään meillä.
Kun muutin tänne Espanjaan oli kyllä vaikea tottua siihen että kaikilla on kengät jalassa koko ajan. Mutta aika inhottavaa olis kulkea sukanlavassa kun muut kulkeet likaisilla kengillä joten pakon sanelemana sitä itsekkin pitää kenkiä nykyään.
ei mielellään, vaikka asummekin maassa missä käytäntö on kengät sisällä. jos on juhlat, mieluumin kengät jalassa kuin ilman.
Ei saa, eikä siihen poikkeuksia ole.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:52"]
Ei saa, eikä siihen poikkeuksia ole.
[/quote]
Niin minäkin luulin, kunnes putkimiehet lampsi sisälle ja yksi niistä steppaili meidän kangasverhoillulla keittiön penkillä. Huomautin ja ukko väitti minun antaneen luvan astua penkille. No se valehteli ja vaikka olisin antanut, olisin edellyttänyt, että sillä on jokin suojus jalkojen alla. Mutta ei, ukko oli mielestään oikeassa. Muutenkin outoa käytöstä ja olivat suomalaisia kyllä. Ilmeisesti amiksessa ei opasteta asiakaspalvelusta. YÄK.