Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan selville onko ystäväni suhteessa kaikki hyvin?

Vierailija
24.10.2014 |

Ystäväni on ollut naimisissa miehensä kanssa pian seitsemän vuotta ja tänä aikana yhteydenpitomme on vähentynyt tasaisesti. Tällä perheellä on ihan omanlainen elämäntapansa ja he viihtyvät parhaiten keskenään, eivätkä näe kavereita ja tuttavia juuri ollenkaan. Yksi syy tähän on varmaan perheen tiukka ruokavalio ja elämäntapa joka eroaa omastamme paljon, mutta minulle se ei ole koskaan ollut ongelma (ystäväni tietää tämän hyvin). Ystäväni ja hänen miehensä ovat alusta asti olleet todella tiiviisti yhdessä ja ainakin aluksi he olivat mielettömän rakastuneita toisiinsa. Ystäväni ei ole koskaan ollut erityisen räiskyvä persoona, mutta viime vuosina hän on muuttunut vielä entistä rauhallisemmaksi ja eleettömämmäksi. Hänen miehensä on sen sijaan karismaattinen ja vakuuttava mutta myös lempeä ja korostetun ystävällinen. En oikeastaan pidä miehestä ollenkaan, mutta olen koittanut löytää hänen kanssaan jotain yhteistä, onhan hän hyvän ystäväni rakas elämänkumppani. Aikaisemmin olemme tavanneet joko ystäväni kanssa kahdestaan tai yhdessä perheporukalla mutta nykyään huomaan vältteleväni näitä tilanteita, koska niistä tulee minulle jollain epämääräisellä tavalla huono olo.

Olen alkanut ajattelemaan voisiko kulissien takana olla muutakin kuin auvoista perhe-elämää. Tiedän, että voin hyvin olla väärässä ja sitä myös toivon, mutta ajatus vaivaa minua silti. Miten voisin selvittää onko suhteessa kaikki kunnossa, vai pitäisikö asian antaa vain olla? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:17"]

Kysy ainoastaan, jos olet valmis tarjoamaan konkreettista apua. Eli tarjoamaan esim. majapaikan. Muuten tiedustelu kuulostaa pelkältä uteliaisuudelta eikä todelliselta ystävän huolelta.

[/quote]

Tietenkin ottaisin ystäväni luokseni asumaan jos olisi kyse jostain vakavasta, ja auttaisin niin paljon kun tarvitsee. Pelkään enemmän sitä että pariskunnan suhde on ihan kunnossa ja oikeasti haluavat söpöillä koko elämänsä keskenään ja teen itsestäni idiootin olettamalla että jotain on pielessä.

Vierailija
2/10 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:17"]

Kysy ainoastaan, jos olet valmis tarjoamaan konkreettista apua. Eli tarjoamaan esim. majapaikan. Muuten tiedustelu kuulostaa pelkältä uteliaisuudelta eikä todelliselta ystävän huolelta.

[/quote]

Tietenkin ottaisin ystäväni luokseni asumaan jos olisi kyse jostain vakavasta, ja auttaisin niin paljon kun tarvitsee. Pelkään enemmän sitä että pariskunnan suhde on ihan kunnossa ja oikeasti haluavat söpöillä koko elämänsä keskenään ja teen itsestäni idiootin olettamalla että jotain on pielessä.

[/quote]

Toisaalta jos myöhemmin selviäisi että jotain henkistä tai fyysistä väkivaltaa onkin ollut, en antaisi itselleni ikinä anteeksi etten auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kerro ensin vaikka joku oma perheriitasi ja kysy sitten, että riitelettekö te myös näin? syntyykö sopu teillä helposti riidan jälkeen?

Vierailija
4/10 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mitään vinkkejä? 

Vierailija
5/10 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuollainen kun elin helvettiä tunteettoman väkivaltaisen ja riippuvuuksiin ajautuvan miehen rinnalla. En osaa auttaa sinua.

Vierailija
6/10 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa karppaajilta. Kannattaa pysyy erossa ja nauttii elämästä.

Vierailija
7/10 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole karppaajia. Toisenlainen ideologia kyseessä. Miten suhtautuisitte itse jos ystävänne kysyisi ihan puskasta että onko miehesi väkivaltainen? Välithän siinä menee pilalle.

Vierailija
8/10 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun elämässä kaikki ok?

Vierailija
9/10 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan. Hän ei ehkä vastaa, mutta sano lisäksi, että vaikka hän katkaisisi välit nyt, olet yhä häntä varten.

Vierailija
10/10 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi