Vanheneminen alkanut ahdistaa :(
Olen pian 25. En haluaisi olla niin vanha. Olen alkanut ymmärtämään ettei nuoruus ja elämä olekaan ikuista. Onko muita, joilla samoja ajatuksia?
Kommentit (23)
Ei. Olen jo yli nelikymppinen mutta elämäni kunnossa! Pidä huoli että pysyt normaalipainossa ja nuku kunnon yöunet, vanhenemisessa ei ole mitään pelättävää!
Mullakin oli siinä ennen 30 vuotta ikäkriisi. Ei sen jälkeen, nyt olen 57, eikä vanhoilta tunnu kuin ysikymppiset.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistushullu taas vauhdissa
ihan aidosti halusin avautua tästä asiasta
ap
Pohdinnan lopputulos voi olla, että todellakin: minä kuolen kerran mutta sitä ennen olen elossa.
Tämä on lahja, tai sitten ei. Jos valitsee sen ajatuksen, että elossa oleminen on ainutlaatuinen hetki maailmankaikkeuden historiassa, niin siitä kannattaa ottaa kaikki irti niin kauan kuin ehtii.
Your existance is very unlikely but not impossible.
Terv. N48
Ihan normaalia.
Sinun on kasvettava henkisesti ikäsi mukana. Lähes kaikki ihmiset onnistuvat tässä kyllä.
Joo, 25 on paha! Kun täytin 25, itkin syntymäpäivänä monta kertaa, just ton takia. Se on jotenkin tärkeä vaihe kuitenkin, koeta kestää! Kun pääsee 30+, on niin paljon muuta ajateltavaa, että helpottaa.
Tuo 40+ henkilö antoi hyvät neuvot: nuku tarpeeksi ja pidä normaalipaino. Niistä on hyvä lähteä kohti pitkää ikää :)
Käyt plastiikkakirurgilla täyttämässä juonteita ja silottamassa ryppyjä, laihdutuskuuri ja vähän uusia kamoja, jos ohuet hiukset otat pidennykset. 25 alkaa "temppeli" rapistumaan.
Ymmärrän. Kun täytin 25v,niin kauhistelin, miten voi olla niin vanha! Se oli sitä 30 kriisiä, ja teinpä sitten 3 lasta, nuorimman sain juuri 30v synttäreiden paikkeilla. Helpotti kyllä oloa lapset.
Nyt olen 36v ja taas hirvittää! Olen pian 40v. Ja tuon ikäisiä pidin 25 vuotiaana ihan mummoina! Eli olen itse "ihan" mummo
Joka päivä sinua ahdistaa jokin asia
Ei ole ikäkriisejä, on vain toteutumattomia unelmia.
Itse täytän pian 20 ja ensimäinen ikäkriisi menossa, koska teinivuodet ohi ja nekin meni aikalailla hukkaan. :(
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä sinua ahdistaa jokin asia
Monesko viesti tähän ketjuun? Hanki apua jos ahdistaa.
Oon 40+ ja muistan kuinka itellänikin oli ikäkriisi 25 vuotiaana, mutta nyt se vaan naurattaa. Kauheita paineita ihan turhaan, sen ikäinen on ihan kakara vielä. Mutta toki siinä iässä herää siihen, että herranen aika, mähän olen pian jo kolmekymppinen ikäloppu, mihin se lapsuus oikein katosi.
Kun tätini täytti 50v, hän sanoi, että ei sitä nuorena tiennyt, kuinka viisikymppisenä on hauskaa.
Tätini oli oikeassa.
Usko sinäkin, että elämässäsi voi olla vielä todella elämisen arvoisia ajanjaksoja edessäpäin.
Nyt nelikymppisenä naurattaa kuinka lapsi olin kolmekymppisenä.
Olen nelikymppinen. En vielä ole huomannut selkeitä ruumiillisia / ulkonäön ikääntymismuutoksia, mutta ymmärrän niiden olevan lähellä. Yritän asennoitua hyväksyvästi ja nöyrästi, koska en jaksa mitään kriisiä tulevaisuudessa. Huolehdin terveydestäni.
Kuolemaa ajattelen yhä useammin. On vaikeaa käsittää kuolemaa, mikä ehkä johtuu osittain siitä, että meidän kulttuurissamme ei näe kuolemaa ja vainajia melkein ollenkaan. Yritän demystifioida kuolemaa, jotta voisin nähdä sen vain sellaisena kuin se on: maallisen, ruumillisen elämän päättymisenä.
Mitä tulee omien vanhempien poisnukkumiseen, luotan siihen, että ihmiseen on rakennettu mekanismi, että sen kestää ja siihen sopeutuu.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olen nelikymppinen ja sain rintasyöpädiagnoosin. Tavallaan laukaisi ikäkriisin, kun aloin pelkäämään etten ehkä eläkään kuin ehkä 6kk (tosin vielä saan parantavaa hoitoa, joten saatan elää vielä 30 vuottakin jos sytostaatit puree tähän aggressiiviseen kakkiaiseen). Olen kuitenkin jokseenkin luottavaisin mielin, ja koetan elää joka päivä hyvää elämää. Haaveet on toteutettava heti jos ne haluaa oikeasti toteuttaa, vuoden päästä voi olla jo liian myöhäistä. Mutta toisin kuin monia muita kirjoittajia, mua ei ahdista. Suututtaa ennemminkin.
Aika menee tosi nopeasti. Pelkään ikääntymisessä terveyden menettämistä todella paljon.
Olen 40+. Ahdistaa vähän vanhemman vanheneminen 70+, sukulaisten vanheneminen 70+, kouluaikaisten kaverien vanhempien vanheneminen 65-70+ ja julkkisten vanheneminen. Ja kuolleetkin vähän ahdistavat. Eli käsitellään aihetta palstalla.