Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö Helsinkiä tuntemattomien mielipiteet?

Vierailija
24.10.2014 |

Ärsyttääkö sinua, jos maalla asuva sukulainen tai kaveri suhtautuu vähän alentuvasti 'aika ahtaassa 60 neliön kaksiossa' asumistasi Pietarinkadulla?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:26"] "Ärsyttääkö Helsinkiä tuntemattomien mielipiteet?" En usko, että Helsinki ottaa siitä itseensä tai ärsyyntyy pahemmin ;) sori, oli pakko [/quote] Hehhee! ;) Mutta eikö se ole ihan oikein muotoiltu noin? /ap [/quote] Ei ole. Kysyt tuolla ärsyttääkö Helsinkiä, siis sitä itse kaupunkia, mielipiteet. Pitäisi kysyä ärsyttääkö helsinkiläisiä, jos meinaat niitä Helsingissä asuvia ihmisiä.

[/quote]

En ole nyt oikein varma tuosta. Samahan olisi, jos kysyisi Ärsyttääkö karkkia syömättömien mielipiteet. Eli ihmisten, jotka eivät syö karkkia. Vrt. ihmisten, jotka eivät tunne Helsinkiä.

Vierailija
22/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:26"] "Ärsyttääkö Helsinkiä tuntemattomien mielipiteet?" En usko, että Helsinki ottaa siitä itseensä tai ärsyyntyy pahemmin ;) sori, oli pakko [/quote] Hehhee! ;) Mutta eikö se ole ihan oikein muotoiltu noin? /ap [/quote] Ei ole. Kysyt tuolla ärsyttääkö Helsinkiä, siis sitä itse kaupunkia, mielipiteet. Pitäisi kysyä ärsyttääkö helsinkiläisiä, jos meinaat niitä Helsingissä asuvia ihmisiä.

[/quote]

Mietipä vielä kerran mitä ap kysyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asutaan erittäin ahtaasti verrattuna muihin euroopan kaupunkeihin, se ei ole mielipide vaan fakta. Ahtaasti siis viitaten asuntojen kokoon ja keskimääräisern neliömäärään per asukas, itse kaupunki on pientä ydinkeskustaa lukuunottamatta väljästi rakennettu. Ja sanon tämän itsekin helsinkiläisenä.

Vierailija
24/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkö Helsinkiä tuntemattomien= ihmisten jotka eivät tunne Helsinkiä

Ärsyttääkö muovikassia käyttämättömien= ihmisten jotka eivät käytä muovikasseja

Ärsyttääkö sieniä keräämättömien= ihmisten jotka eivät kerää sieniä

Vierailija
25/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuo aloittajan kommentti vaikka helsinkiläinen itsekin olen.

Miksi ulkopaikkakuntailaisen pitäisi tietää missä on Pietarinkatu, kun Steen Chrinstenseenistäkin on jo niin kauan aikaa.

Vierailija
26/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:23"]

Ärsyttää tuo aloittajan kommentti vaikka helsinkiläinen itsekin olen.

[/quote]

Aloittaja kysyi minusta täysin neutraalisti.

Vierailija
27/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään tuo asuntojuttu, mutta "Helsinki on ruma/likainen/tylsä" -kommentit esim. vanhaa keskustaa tuntemattomilta ärsyttävät joskus. Monet kun muodostavat käsityksensä Helsingin keskustasta esim. Rautatieaseman ja Kampin linja-autoaseman perusteella, tai korkeintaan Stockmannin.

Vierailija
28/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:17"]

[/quote]

[/quote]

Mietipä ite pälli, ryntäsit oikomaan vaikka oot ihan pihalla. Otsikossa sanotaan että ärsyttääkö niiden ihmisten mielipiteet jotka eivät tunne Helsinkiä, lyhyemmin vain ja ihan oikein.

Vierailija
29/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, tulee mieleen yksi kaveri vanhasta kotikaupungistani. Muutin siis Keski-Suomesta Helsinkiin opiskelemaan, kaveri kauhisteli asiaa että miten mä tänne paskaläjään muutan, kuitenkin kohta raiskataan ja ryöstetään ja kaikki on niin kallista ja liikaa ihmisiä ja ja ja.. kuitenkin oli aina innoissaan tulossa viikonloppuina ja lomina mun luokse.

Kerran sitten kännissä tunnusti että on kateellinen mulle kun uskalsin muuttaa, hänen unelmansa olisi asua Helsingissä. Selvinpäin ei asiasta puhuttu vaan parjaus jatkui.

Eli voi olla tällaisestakin kyse :D

Vierailija
30/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:23"]Ärsyttää tuo aloittajan kommentti vaikka helsinkiläinen itsekin olen.

Miksi ulkopaikkakuntailaisen pitäisi tietää missä on Pietarinkatu, kun Steen Chrinstenseenistäkin on jo niin kauan aikaa.

[/quote]

Ei tässä ollutkaan kyse siitä tietääkö missä on Pietarinkatu

Vierailija
31/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tarkoitatko, että ärsyttääkö se, ettei muualla asuva ymmärrä asuntosi arvoa, eikä tajua, että asuntosi on puolen miljoonan arvoinen?

Vierailija
32/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki muuttuu pahemmaksi koko ajan: Kokemusta on neljän sukupolven ajalta. Siis Helsinkiä saa jatuleekin kritisoida. Turhaa Helsinki hymistelyä on liikaa, Hesari erityisesti kunnostautuu siinä.

Vierailija
33/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Ihmetellä saa ihan vapaasti. En kyllä ymmärrä, miksi toisen asumisesta pitää esim. sukulaisten olla huolissaan. Asunto se on silti, vaikka olisi pienempi.

Vierailija
34/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tilanne aika hupaisa. Pietarinkadun upean asunnon hinnalla saisi ostettua puolet Hatti-Vattilan kylän luksustaloista.

Kauempana asuvien Helsinki-kommentit ovat usein täysin absurdeja.

Tänne muuttaa muualta Suomesta suuri määrä lahjakkaita, kiinnostuneita ja älykkäitä ihmisiä, mutta toisaalta myös foliohattukansa, sekopäät ja erilaisia haasteellisia oireita potevat vaeltavat paikalle. Maakuntien ihmiset kummastelevat näiden "helsinkiläisten" käytöstä huomaamatta, että kyseiset henkilöt puhuvat itäistä, läntistä tai pohjoista - toisinaan jopa läntistä - murretta ja ovat asuneet jossain kaukana olevassa Helsingin tai Vantaan lähiössä parin viimeisen vuoden ajan jatkaen kotiseudullaan oppimiaan tapoja.

Sivistys ei todellakaan laskeudu päälle Helsinkiin muuttamalla, jos sitä ei ole koskaan kotona ollut. Ikävä kyllä.

Helsinki on pääkaupunki, joten tänne kertyy hyvin monenlaista tallaajaa. Ja hyvä niin.  

Vierailija
35/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole mielestäni siitä, ettei tunneta Helsinkiä, vaan siitä että arvostetaan eri asioita. Sinä arvostat sitä, että asut kalliissa asunnossa. Joku maalainen arvostaa tilaa ja puhdasta luontoa. Näin esimerkkinä.

Vierailija
36/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:31"]

[/quote]

[/quote]

Mietipä ite pälli, ryntäsit oikomaan vaikka oot ihan pihalla. Otsikossa sanotaan että ärsyttääkö niiden ihmisten mielipiteet jotka eivät tunne Helsinkiä, lyhyemmin vain ja ihan oikein.

[/quote]

Enhän minä mitään oikonut. Otsikon kysymys on ihan oikein vaikka onkin ymmärrettävissä kahdella eri tavalla. Olen siis se miettimään kehottaja. Itse olet pälli ja mutsis myös.

Vierailija
37/37 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Enhän minä mitään oikonut. Otsikon kysymys on ihan oikein vaikka onkin ymmärrettävissä kahdella eri tavalla. Olen siis se miettimään kehottaja. Itse olet pälli ja mutsis myös.

[/quote]

Huoh...lapset, lapset, ei nyt väännetä tästä enää.

Jos nyt joku jonkun lopullisen kommentit asiasta haluaa: oikeimmin olisi sanoa "Ärsyttävätkö Helsinkiä tuntemattomien mielipiteet?" koska "mielipiteet" on monikossa. Ilmeisesti nykyinen ohjeistus kyllä sallii tuon predikaatin laittamisen yksikköön monikollisen subjektin _edellä_, eli näin ollen lauseen _voi_ ymmärtää myös AP:n tarkoittamalla tavalla. Omaan korvaani tuo kuitenkin aina särähtää (ja tässä lauseessa monikollinen predikaatti lisäksi selkeyttäisi lausetta).