Voiko arvoton ja inhottu ihminen muuttua hyväksytyksi?
Kommentit (16)
Esim. exäni on satoja kertoja lehmitellyt, haukkunut s**tanan p*rsereiäksi ja siis ihan kamalilla nimityksillä. Paras ystäväni on myös h*oritellut aiheettomasti ja kuulemma häpeää sitä, että edes tuntee minut (koska olin eri mieltä maskien käytöstä ja siis virallisen linjauksen kannalla) jne. Itse en edes kiroile. Tiedän, että minun tulisi vain kuolla asap, niin ihmiset olisivat tyytyväisiä. Kukaan ei minusta välitä. Ei edes he, joille ostelen lahjoja ja kukkia ja joille olen kohtelias. Olen täysi ihmisp*ska.
Hakeudu psykologisiin testeihin. Siinähän se sitten selviää.
Olin 20 minuuttia myöhässä kerran, niin sain exältä fyysisen läksytyksen uhkailuiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Psykologisiin testeihin? Niitäkin on monenlaisia. Mitä tarkoitat?
T. AP
Yksi asia yhdistää teitä joilla suksi ei luista ja se on ihan mälytön saman asian jankkaus. Päivästä toiseen, viikosta, kuukaudesta, vuodesta toiseen. Mitään muiden vinkkejä ette kuitenkaan kuuntele tai ota onkeenne. En tiedä mistä tuossa on kyse mutta olisko joku autismin kirjon juttu?
No ei nämä exät ja exfrendit kovin terveiltä vaikuta. Kukaan ei ansaitse huonoa kohtelua, joten ihan hyvä että sellaisista pääsee eroon
Tavallaan jopa viihdyn ilkeiden ja suorasanaisten ihmisten seurassa, mutta silti en oikein tajua sitä, mikä minussa on vikana. Kukaan ei nimittäin kerro oikeaa syytä. Mulle vain raivotaan ja mua nimitellään, mutta ei joku erimielisyys maskeista tai myöhästyminen voi olla sen arvoista, jos ihminen on muuten ok. Ja siis muutkin tuntuvat inhoavan. Minua on lukemattomat kerrat kiusattu jne., enkä enää usko, että jatkuva kiusaaminen on aiheetonta, vaan minussa on joku oikea syy, jonka haluaisin korjata.
T. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologisiin testeihin? Niitäkin on monenlaisia. Mitä tarkoitat?
T. AP
Yksi tuttu kertoi tällaisen läpi käyneensä, tehtiin kahdessa osassa muistaakseni mielenterveyspalveluiden piirissä. Jotain musteläiskätestejä ja äly ja muisti ja persoonallisuuden piirteitä kai ja varmaan siinä ne autismitkin tulee esille, en kyllä ole varma.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia yhdistää teitä joilla suksi ei luista ja se on ihan mälytön saman asian jankkaus. Päivästä toiseen, viikosta, kuukaudesta, vuodesta toiseen. Mitään muiden vinkkejä ette kuitenkaan kuuntele tai ota onkeenne. En tiedä mistä tuossa on kyse mutta olisko joku autismin kirjon juttu?
No kun en tiedä sitå syytå. Ei pelkkä konkreettinen eriävä mielipide tai myöhästyminen voi olla syynä. Itse ymmärrän muiden oikkuja hyvin.
T. AP
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan jopa viihdyn ilkeiden ja suorasanaisten ihmisten seurassa, mutta silti en oikein tajua sitä, mikä minussa on vikana. Kukaan ei nimittäin kerro oikeaa syytä. Mulle vain raivotaan ja mua nimitellään, mutta ei joku erimielisyys maskeista tai myöhästyminen voi olla sen arvoista, jos ihminen on muuten ok. Ja siis muutkin tuntuvat inhoavan. Minua on lukemattomat kerrat kiusattu jne., enkä enää usko, että jatkuva kiusaaminen on aiheetonta, vaan minussa on joku oikea syy, jonka haluaisin korjata.
T. AP
Sinulle on kerrottu syy monta kertaa mutta et kuuntele. Sinulla on persoonallisuushäiröisen tasoinen huono itsetunto, ja se ensinnäkin johtaa siihen että et tule toimeen "normaalien" kanssa ja toisaalta siihen että kamalat ihmiset tuntee vetoa sinuun ja sinä heihin, kuten esim eksäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. AP
Sinulle on kerrottu syy monta kertaa mutta et kuuntele. Sinulla on persoonallisuushäiröisen tasoinen huono itsetunto, ja se ensinnäkin johtaa siihen että et tule toimeen "normaalien" kanssa ja toisaalta siihen että kamalat ihmiset tuntee vetoa sinuun ja sinä heihin, kuten esim eksäsi.
Ja sen lisäksi voi olla jotain autismin kirjon piirteitä siihen yhdistyneenä, kuka tietää. Mutta et halua kuulla tätä joten huomenna taas kyselet samaa, ja ensi viikolla ja ensi kuussa, ja ensi vuonna.
Kyllä mutta se vaatii ainakin seuraavaa:
1. Säännöllinen terapia
2. Omakohtainen asiaan perehtyminen, esim Shut up and Move on -kirja saattaa olla avuksi
3. Välien katkaisu ihmisiin, jotka kohtelevat sinua huonosti
4. Toiselle paikkakunnalle muutto ja puhtaalta pöydältä aloitus. Tätä ei kannata tehdä ennen kuin säännöllinen terapia on kestänyt ainakin puoli vuotta, muuten olet siellä uudessa paikassa ihan samanlainen kuin nytkin.
Pelkäät liikaa pershäiriö-diagnoosia että hakisit apua? Persoonallisuushäiriö ei ole kuitenkaan sairaus. Se on käytännössä sitä, että kotoasi elämää varten saaamasi käyttöohje on täynnä virheitä ja huonoja käytäntöjä. Kun toimit virheellisen käyttöohjeen mukaan, muut on koko ajan että eihän toi noin mee. Ja ne joilla on vastaavalla tavalla vinksallaan oleva opas ihastuu että just noin ja käyttää suhun sitten niitä omia vinksahtaneita ohjeitaan. Tarvitset ihmisen joka käy sun kanssa läpi sitä opasta ja kädestä pitäen näyttää mikä ei toimi. Ja kas, jonkun ajan kuluttua alat pärjätä.
Voi. Ei kukaan ole arvoton. Sinä arvotat itsesi itse, ajattele että olet Hyvä (ei ylimielisesti vaan normaalisti). Hankkiudu inhoajista eroon ja mene kohti valoisampia, positiivisempia ihmisiä. Eri arvoilla olevia löytyy ja kanssasi samantyyppisiä, oli se sitten suomessa tai ulkomailla. Älä luota heti jokaiseen ihmiseen kuitenkaan joka -vaikuttaa- ystävälliseltä, joidenkin takana on petos. Katsele rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
No ei nämä exät ja exfrendit kovin terveiltä vaikuta. Kukaan ei ansaitse huonoa kohtelua, joten ihan hyvä että sellaisista pääsee eroon
Jotenkin "pelkään" sellaisia liian mukavia ihmisiä, kun niistä ei koskaan tiedä, mitä oikeasti ajattelevat. Tulen toki iloiseksi siitä, jos joku on ystävällinen ja itsellenikin tulee hyvä mieli vaikkapa loppupäiväksi, mutta oletan, että en kuitenkaan ole riittävän hyvää seuraa itse sellaiselle.
Sen sijaan harvempi feikkaa sitä, jos haukkuu toisen pataluhaksi tai satuttaa. Siksi sellaisten seurassa viihdyn paremmin. Siis niiden, jotka nälvivät ja piikittelevät sekä ovat jotenkin vaikeita ja ilkeitä, tekevät ohareita ja ovat tylyjä. Tulee kotoisa olo ihmisistä, jotka kohtelevat minua kuin p*skaa ja jotka suhtautuvat halveksien jopa. Lukuisat epäonnistumiset ihmissuhdeasioissa sekä väkivallan kohteena oleminen ovat aiheuttaneet tämän.
Pahoin pelkään, että pelini on menetetty, mutta sitä en tiedä, mikä on se ihan alkuperäinen syy siihen, miksi minusta ei pidetä. Vai onko niin, että monista muistakaan ihmisistä ei pidetä, ellei heissä ole jotain hyötymisen tai siipeilyn arvoista? Vai muistutanko huonoudellani ihmisiä niistä asioista, joista heitä on joskus aiemmin moitittu, joten saan sen kaiken kertyneen kumulatiivisen vihan osakseni?