Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

abortti synnytyspelon takia

Vierailija
23.10.2014 |

pelkään niin paljon synnytystä että abortti tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta koska lääkärit eivät alkuraskauden aikaan lupaa sektiota. Pelkään todella paljon alatiesynnytystä, olen päivittäin ahdistunut, en tiedä miten jakan loppuun asti. Abortti tuntuu kuitenkin väärältä, en miettisi sitä hetkeäkään jos sektio olisi varmasti taattu.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tommonen suhteeton pelko johtuu? Hyväksikäytöstä? Selittäkää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 08:37"]

Tyhmää ap:lta sanoa, ettei muka pysty alatiesynnytykseen. Kyllä siihen vaan pystyy, kun supistukset alkaa niin se on menoa ja luonto hoitaa loput.

[/quote]

Luonto tai lääkäri saksilla, pihdeillä tai imukupilla...

Vierailija
4/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:30"]

29 Ei paniikkihäiriöön kuole ja jos sinun olisi ollut pakko synnyttää niin sitten olisit vain synnyttänyt sillä ei se vauva olisi siellä vatsassa pysynyt ikuisesti ja itsemurhaa et olisi voinut tehdä kun sua olisi valvottu että paska puhetta. Kaikesta selviää mistä on pakko.

[/quote]

Miten niin valvottu? Suomessa ei ole hoitopakkoa, eikä raskaana olevan naisen ole pakko synnyttää sairaalassa.

Vierailija
5/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 Ei paniikkihäiriöön kuole ja jos sinun olisi ollut pakko synnyttää niin sitten olisit vain synnyttänyt sillä ei se vauva olisi siellä vatsassa pysynyt ikuisesti ja itsemurhaa et olisi voinut tehdä kun sua olisi valvottu että paska puhetta. Kaikesta selviää mistä on pakko.

Vierailija
8/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

29:lle olisi tehnyt erittäin hyvää synnyttää alakautta ja huomata että hän olisi selvinnyt siitä ja sen voimalla olisi selvinnyt elämästä jatkossakin huomattavasti paremmin.

Synnytys on kamalaa mutta voimaannuttava kokemus!

Vierailija
9/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:08"]

Älä hyvä ihminen nyt murhaa lastasi pelkosi vuoksi. Synnytyksen voi tehdä halutessaan helpommaksi (googlaa) ja sektionkin saa halutessaan vaikka yksityiseltä lääkäriltä, jos julkisen tädit eivät suostu auttamaan.

[/quote]

No jopa on taas paskapuhetta. Synnytystä ei saa halutessaan helpommaksi, eikä Suomessa saa sektiota yksityiseltä. 

Ap:lle, mene pelkopolille (pyydä neuvolasta lähete). Sektiota ei voida luvata alkuraskaudessa, mutta kun kerrot huolesi pelkopolilla, niin sektio varmasti järjestyy parin pelkopolikäynnin jälkeen. Synnytyspelko on todellakin riittävä syy sektioon.

Vierailija
10/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:33"]

Mistä tommonen suhteeton pelko johtuu? Hyväksikäytöstä? Selittäkää...

[/quote]

Minulla ainakin kropan "tiedosta" ettei vauva mahdu syntymään. Lantion hajoamisen jälkeen huomattiin, ettei vauva mahdukaan tulemaan, olin pelkopolikäynnin jälkeen suostunut alatiesynnytykseen. Onneksi on kiireellinen- ja hätäsektio olemassa. Seuraava tulikin suunnitellulla sektiolla.

Vierailija
11/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:33"]

29:lle olisi tehnyt erittäin hyvää synnyttää alakautta ja huomata että hän olisi selvinnyt siitä ja sen voimalla olisi selvinnyt elämästä jatkossakin huomattavasti paremmin.

Synnytys on kamalaa mutta voimaannuttava kokemus!

[/quote]

Tämän logiikan mukaan sinulle tekisi varmaankin hyvää tulla saksilla raiskatuksi? Huomaisit, miten voimaannuttavaa on huomata, että kaikesta selviää. Elämäkin sujuisi jatkossa paremmin, kun on kunnolla mennyt epämukavuusalueelle. Vai mitä mieltä itse olet?

Vierailija
12/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 08:37"]

Tyhmää ap:lta sanoa, ettei muka pysty alatiesynnytykseen. Kyllä siihen vaan pystyy, kun supistukset alkaa niin se on menoa ja luonto hoitaa loput.

[/quote]

Tyhmää sinulta sanoa, että siihen muka kuka vaan pystyisi. En minäkään pystynyt, kun ei vauva mahtunut ulos lantiosta, niin ei auttanut mikään muu kuin sektio. Tuollaisen propagandan takia minäkin hajotin lantioni, enkä vaatinut suoralta kädeltä sektiota.

Vierailija
13/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:10"]

Miksi olet hankkiutunut raskaaksi jos pelko on tuota luokkaa?

[/quote]

Miksei saisi saada lasta vaikka pelkää synnytystä? Kuitenkin on sektio olemassa. Ihmeellinen logiikka sinulla. 

Vierailija
14/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 07:18"]

Omasta kokemuksesta voin sanoa että alatiesynnytys oli parempi vaihtoehto kuin sektio. Sektiosta ei välttämättä toivu niin hyvin. Jos olisin saanut päättää niin olisin synnyttänyt toisen lapsemme myös alateitse. En osaa ehkä samaistua sinun ajatuksiin koska en itse pelännyt synnytystä. Onneksi on olemassa hyvät puudutteet jos pelkäät kipua. Minulla on nyt vuosi hätäsektiosta (yllätysperätila) ja en ole edelleenkään ennallaan. Vauvan hoito oli todella hankalaa kun ei ylös päässyt kunnolla.Olen saanut kiinikkeitä (aiheuttaa kipua minulle) ja haavan yläpuolella on arpikudosta kasvanut. Tämä on minun kokemukseni ja tietenkin on paljon myös niitä joilla on toisinpäin mutta ajattelin että voit myös miettiä tätä puolta asiasta.

[/quote]

Minä taas voin sanoa, että sektio oli huomattavasti paljon parempi kokemus. Pieni haava, seitsemän tikkiä ihossa, haava parani nopeasti ja helposti. Ei ollut kipeä ollenkaan ja vauvanhoito onnistui hienosti. Puoli vuotta sektiosta treenasin jo normaalisti salilla. Vuosi sektiosta eikä arpea näy enää melkein ollenkaan. Sixpack näkyy. Tässä siis se toinen puoli.

Vierailija
15/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:10"]

Miksi olet hankkiutunut raskaaksi jos pelko on tuota luokkaa?

[/quote]

Miksei saisi saada lasta vaikka pelkää synnytystä? Kuitenkin on sektio olemassa. Ihmeellinen logiikka sinulla. 

[/quote]

Olen todellakin samaa mieltä alimman kirjoittajan kanssa. Olen aina ihmetellyt ylemmän kirjoituksen kaltaisia mielipiteitä. Ei raskaaksi hankkiuduta siksi, että halutaan suorittaa alatiesynnytys, vaan siksi, että halutaan lapsi. Ei alatiesynnytyksen kokeminen ole mikään suoritus, jolla lunastetaan oikeus saada lapsi.

Vierailija
16/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MuN esikoinen syntyi sektiolla kun olis pylly edellä syntynyt ja mun mittojen perusteella en saanut edes kokeilla alateitse. Sektio oli JÄRKYTTÄVÄ! mm epiduraaliletku oli taittunut ja lääkitys muutenkin epäonnistui, maha oli kuin tulessa yli 6h ja en muista syntymästä mitään. 9kk meni kipujen kanssa.

Toinen lapsi syntyi alateitse 36h jälkeen, ja oli kuulemma hirveä synnytys ja isot repeämät, muistan vaatineeni et ihan mitä tahansa, vain vauvan hädän takia saa leikata! Kokemus alasynnytyksestä on silti 1000 000 kertaaparempi kuin sektiosta! kivut oli poissa jo seuraavana päivänä :) sektio ole pakokeino kivusta.

Jos joskus vielä synnytän niin toivottavasti alakautta ehdottomasti!

Vierailija
17/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
18/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 02:08"]

Synnytys kestää tosi vähän aikaa siihen nähden, mitä siitä seuraa. Sulla on lapsi iän kaiken seuranasi.

[/quote]

Totta. Se kuolleena syntynyt lapsi on kulkenut mielessäni mukanani jo 19 vuotta.

Siksi vaadinkin seuraaville lapsille sektion ja he ovat syntyneet elävänä.

Vierailija
19/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet pelkopolille, valmistaudu huolella. Kirjoita ylös ihan kaikki, mitä mielessäsi liikkuu asiasta. Etsi omille väitteillesi tukea.

Itse keräsin aineistoa mm. lehdistä mitä kaikkea alatiesynnytyksessä voi sattua. Iltapäivälehdissä oli hyvää materiaalia. Lopulta minulla oli koossa 16-sivuinen "väitöskirja". Se yllätti pelkopolin lääkärin, joka oli kerännyt vain 3 sivun listan sektion haitoista ja alatiesynnytyksen puolesta. Eniten minua ärsytti, että lääkäri puhui minulle kuin ensisynnyttäjälle vaikka minulla oli jo kokemus sekä alatiestä että sektiosta. Kokemukseni mukaan alatie oli ihan hirveä ja sektio ihana. Mitkään uhkakuvat eivät toteutuneet ja olin toimintakykyinen heti seuraavana päivänä. Ei ollut kipua, ei särkyä. Kolme viikkoa myöhemmin en enää muistanut koko sektiota.

Lääkärin mukaan minulla oli vain hyvää tuuria ja toisessa sektiossa kyllä uhat toteutuisivat. Pidin pääni. Kaksi seuraavaa sektiota sujuivat yhtä hyvin kuin ensimmäinenkin.

Muista, että sinua yritetään keinoja kaihtamatta ylipuhua alatiehen. Alatiesynnytyksessä kaikki sujuu kuin tanssi, saat sitä ja tätä. Lapsi ei missään tapauksessa vammaudu tai kuole. Sen sijaan sektiossa tapahtuu kauheita... Tosiasia on, että alatiesynnytys ei välttämättä kulje niin kuin on suunniteltu.

Vierailija
20/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehdissä hyvää materiaalia:'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi