Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

abortti synnytyspelon takia

Vierailija
23.10.2014 |

pelkään niin paljon synnytystä että abortti tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta koska lääkärit eivät alkuraskauden aikaan lupaa sektiota. Pelkään todella paljon alatiesynnytystä, olen päivittäin ahdistunut, en tiedä miten jakan loppuun asti. Abortti tuntuu kuitenkin väärältä, en miettisi sitä hetkeäkään jos sektio olisi varmasti taattu.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös entinen sairaalakammoinen, joka synnytti alateitse. Ensimmäinen synnytys alkoi yllättäen rv 35 enkä vielä ollut päässyt pelkopolille, jossa olin aikonut toivoa sektiota. Synnytys meni erittäin hyvin, olin yllättäen täysin ilman lääkkeitä. Sain kahden tikin repeämän, joka parani nopeasti. Seuraava synnytys oli ihan täysiaikainen ja hyvin meni alateitse luomuna. Ei vaikutusta seksielämään.

Synnytystä ei ehkä kannata liikaa ajatella järjellä. Minä ainakin yllätyin siitä, miten minussa heräsi synnyttäessä joku luolanainen. Toki lapsen pusertaiminen teki kipeää, mutta se ei ollut elämäni pahin tuska. Sen kesti, kun tiesi, mitä on odotettavissa.

Aina puhutaan vaikeista synnytyksistä. Kannattaa muistaa, että toisenlaisiakin tapauksia on.

Vierailija
62/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla samanlainen kokemus myös minulla! T. Se toinen sairaalakammoinen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehkööt omat päätöksensä. Jos joku haluaa sektion, antaa hänen se saada. Ei se ole muilta pois.

Vierailija
64/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:32"]

Podin itse sairaala-ja toimenpidekammoa huonojen kokemusten vuoksi, jopa siinä määrin, että itkin päiväkausia, jos tiesin joutuvani verikokeisiin tms. Sairaaloissa meinasin pyörtyä. Pelkäsin, etten uskalla synnyttää. Mies onneksi kannusti ja rohkaisi ja uskaltauduin tulemaan raskaaksi. Raskauden edetessä ja synnytystilanteessa unohdin pelkoni. Itse asiassa minua on jokaisessa synnytyksessä kehuttu harvinaisen rauhalliseksi synnyttäjäksi! Tuossa tilassa hormonit tekevät naisesta oikean leijonaemon - ainakin omalla kohdallani. Kokemus oli niin hyvä, että sairaalakammonikin hävisi samantien lähes kokonaan. Nyt lapsia on 4 :). Se hyvänolon tunne, joka valtaa synnytyksen jälkeen on aivan sanoinkuvaamaton!

Sinun kannattaa miettiä, mitä pelkäät synnytyksessä. Jos pelkäät toimenpiteitä, voit toivoa niitä mahdollisimman vähän, jos pelkäät kipua, voit toivoa kaiken mahdollisen kivunlievityksen! Synnytys on kuitenkin vain pieni hetki elämästä!

[/quote]

Pelkään sitä että vauva tulee emättimen kautta maailmaan. Tähän pelkoon auttaa vai sektio.
[/quote]

Mutta miksi ihmeessä??? Miten joku voi oikeasti toivoa, että se tulisi mielummin vatsapeitteiden läpi??
[/quote] Koska joku ihan oikeasti pelkää synnytystä niin paljon.

Vierailija
65/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä jos sektio kielletäänkin minulta? Mitä jos vauva syntyy ennen sovittua sektioaikaa? En tiedä miten kestän sitä riskiä. AP

Vierailija
66/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap se abortti vaan, ni ei tarvi miettiä!

Vierailija
67/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys kestää tosi vähän aikaa siihen nähden, mitä siitä seuraa. Sulla on lapsi iän kaiken seuranasi.

Vierailija
68/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin hirveesti synnytystä. No, nyt olen neljän lapsen mummi ja todella katuisin jos olisin lapseni tappanut. Samalla nämä neljä pientä. Kerro todella neuvolassa pelostasi. Sellaista mahdollisuutta ei mulla ollut. Onnea pienestä uudesta ihmisestä!

sitä paitsi synnytys kestää vain aikansa, abortista ei toivu useimmat. Koskaan.

Älä tee aborttia! Tuskin se on edes mahdollistakaan, ehdottavat sektiota. 

Vierailija
69/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin sanoa että alatiesynnytys oli parempi vaihtoehto kuin sektio. Sektiosta ei välttämättä toivu niin hyvin. Jos olisin saanut päättää niin olisin synnyttänyt toisen lapsemme myös alateitse. En osaa ehkä samaistua sinun ajatuksiin koska en itse pelännyt synnytystä. Onneksi on olemassa hyvät puudutteet jos pelkäät kipua. Minulla on nyt vuosi hätäsektiosta (yllätysperätila) ja en ole edelleenkään ennallaan. Vauvan hoito oli todella hankalaa kun ei ylös päässyt kunnolla.Olen saanut kiinikkeitä (aiheuttaa kipua minulle) ja haavan yläpuolella on arpikudosta kasvanut. Tämä on minun kokemukseni ja tietenkin on paljon myös niitä joilla on toisinpäin mutta ajattelin että voit myös miettiä tätä puolta asiasta.

Vierailija
70/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:08"]Älä hyvä ihminen nyt murhaa lastasi pelkosi vuoksi. Synnytyksen voi tehdä halutessaan helpommaksi (googlaa) ja sektionkin saa halutessaan vaikka yksityiseltä lääkäriltä, jos julkisen tädit eivät suostu auttamaan.
[/quote]

Abortti keskeyttää ALKION kehittymisen....
[/quote] Ei, vaan abortti tappaa alkion joka on ihminen . Alkion "kehittymisen keskeyttäminen" (siis tappaminen) on sama asia kuin tappaisi pienen jo syntyneen vauvan.

Vierailija
71/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:08"]Älä hyvä ihminen nyt murhaa lastasi pelkosi vuoksi. Synnytyksen voi tehdä halutessaan helpommaksi (googlaa) ja sektionkin saa halutessaan vaikka yksityiseltä lääkäriltä, jos julkisen tädit eivät suostu auttamaan.
[/quote]
Tutustu sinä tyhjäpäälänkyttäjä termeihin ja pysy poissa niin kauan kunnes tiedät mitä murha tarkoittaa, abortin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
72/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 07:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:08"]Älä hyvä ihminen nyt murhaa lastasi pelkosi vuoksi. Synnytyksen voi tehdä halutessaan helpommaksi (googlaa) ja sektionkin saa halutessaan vaikka yksityiseltä lääkäriltä, jos julkisen tädit eivät suostu auttamaan. [/quote] Abortti keskeyttää ALKION kehittymisen.... [/quote] Ei, vaan abortti tappaa alkion joka on ihminen . Alkion "kehittymisen keskeyttäminen" (siis tappaminen) on sama asia kuin tappaisi pienen jo syntyneen vauvan.

[/quote]

Oho, en tiennyt että abortin vastustajat Suomessakin ajattelee noin.

Vierailija
73/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lapseton täällä pelotteli Satakunnan suunnalta. Höpö höpö. Saat sektion, vaadit ja perustelet hyvin. Minulla on sama tilanne, tosin jo viikoilla 25. Pelkään joka ainoa päivä, kaikki ajatukset synnyttämisestä ahdistaa suunnattomasti ja mitä pidemmälle mennään sitä vaikeampi on olla. Asiaa vähätelty mutta ensi viikolla vihdoin pelkopolille. Lapsi syntyy maailmaan leikkauksella, tsemppiä myös sulle. Pidä kiinni itsemääräämisoikeudestasi.

Vierailija
74/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:08"]

Älä hyvä ihminen nyt murhaa lastasi pelkosi vuoksi. Synnytyksen voi tehdä halutessaan helpommaksi (googlaa) ja sektionkin saa halutessaan vaikka yksityiseltä lääkäriltä, jos julkisen tädit eivät suostu auttamaan.

[/quote]

Ei Suomessa tehdä sektioita yksityissairaaloissa, ei myöskään synnytetä alakautta.

Vierailija
75/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:36"]
Pelottaa silti vaan ihan hirveästi. En vain pysty alatiesynnytykseen ja olin ajattellut pysyväni lapsettomana. Tuntuu etten voi nauttia raskausajasta ollenkaan. :( AP
[/quote]
No miksi et pysy lapsettomana? Itse olisin tuossa tilanteessa jo keskeyttänyt raskauden.
T. lapseton

Vierailija
76/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei ole tarkoitettu jatkamaan sukua. Jos rehellisesti saa sanoa, mun mielestä olisi hyvä ettei apn kaltainen nk. heikompi aines, erään puolueen sanoin, lisääntyisi ollenkaan. Hermoheikot surkeat pelkogeenit vaan periytyy suotta. Älä saa lapsia, ap. Jätä lisääntymishommat niille jotka on luonnon eläimiä.

Vierailija
77/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää ap:lta sanoa, ettei muka pysty alatiesynnytykseen. Kyllä siihen vaan pystyy, kun supistukset alkaa niin se on menoa ja luonto hoitaa loput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme