abortti synnytyspelon takia
pelkään niin paljon synnytystä että abortti tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta koska lääkärit eivät alkuraskauden aikaan lupaa sektiota. Pelkään todella paljon alatiesynnytystä, olen päivittäin ahdistunut, en tiedä miten jakan loppuun asti. Abortti tuntuu kuitenkin väärältä, en miettisi sitä hetkeäkään jos sektio olisi varmasti taattu.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:08"]Älä hyvä ihminen nyt murhaa lastasi pelkosi vuoksi. Synnytyksen voi tehdä halutessaan helpommaksi (googlaa) ja sektionkin saa halutessaan vaikka yksityiseltä lääkäriltä, jos julkisen tädit eivät suostu auttamaan.
[/quote]
Mitkä julkisen TÄDIT? Jos tarkoitat neuvolan terv.hoit.niin hän ei sektioon voi vaikuttaa.
Yksityistä gynekologiako kenties tarkoitit?
[/quote]
Ai niin, unohtui mainita: toimin terv.hoitajana äitiysneuvolassa mutten ole kenenkään täti. Eikä asiakkaillani ole raskausMASUA.
T. 8
Kyllä saat sektion. Sanot neuvolassa, että muuten teet abortin. Ne lähettävät pelkopolille ja siellä sanot saman. Etkä suostu mihinkään taivutteluihin. Saat sen varmasti.
Pelottaa silti vaan ihan hirveästi. En vain pysty alatiesynnytykseen ja olin ajattellut pysyväni lapsettomana. Tuntuu etten voi nauttia raskausajasta ollenkaan. :( AP
Jos asut Satakunnassa niin saat unohtaa sektiotoiveen.... kuulemma. Siksi mäkin olen lapseton.
Ymmärrän ajatuksesi ap. Olen itsekin painiskellut samojen tunteiden kanssa. Lapseni lopulta syntyi sektiolla ja kaikki meni hyvin. On täysin kohtuutonta, että synnyttäjiä pidetään pelossa loppuun asti. Lopulta ongelmana voi olla myös se, että kun sektiopäätös lopulta tehdään, joutuu taistelemaan siitä, että papereihin kirjataan päätös myös siitä, että sektio tehdään myös siinä tapauksessa, jos lapsi syntyy ennen suunniteltua sektioaikaa.
Turha stressi ja unettomat yöt eivät ole sikiöllekään hyväksi. Tätä asiaa pitäisi saada jotenkin enemmän julkiseenkin keskusteluun.
Podin itse sairaala-ja toimenpidekammoa huonojen kokemusten vuoksi, jopa siinä määrin, että itkin päiväkausia, jos tiesin joutuvani verikokeisiin tms. Sairaaloissa meinasin pyörtyä. Pelkäsin, etten uskalla synnyttää. Mies onneksi kannusti ja rohkaisi ja uskaltauduin tulemaan raskaaksi. Raskauden edetessä ja synnytystilanteessa unohdin pelkoni. Itse asiassa minua on jokaisessa synnytyksessä kehuttu harvinaisen rauhalliseksi synnyttäjäksi! Tuossa tilassa hormonit tekevät naisesta oikean leijonaemon - ainakin omalla kohdallani. Kokemus oli niin hyvä, että sairaalakammonikin hävisi samantien lähes kokonaan. Nyt lapsia on 4 :). Se hyvänolon tunne, joka valtaa synnytyksen jälkeen on aivan sanoinkuvaamaton!
Sinun kannattaa miettiä, mitä pelkäät synnytyksessä. Jos pelkäät toimenpiteitä, voit toivoa niitä mahdollisimman vähän, jos pelkäät kipua, voit toivoa kaiken mahdollisen kivunlievityksen! Synnytys on kuitenkin vain pieni hetki elämästä!
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:32"]
Podin itse sairaala-ja toimenpidekammoa huonojen kokemusten vuoksi, jopa siinä määrin, että itkin päiväkausia, jos tiesin joutuvani verikokeisiin tms. Sairaaloissa meinasin pyörtyä. Pelkäsin, etten uskalla synnyttää. Mies onneksi kannusti ja rohkaisi ja uskaltauduin tulemaan raskaaksi. Raskauden edetessä ja synnytystilanteessa unohdin pelkoni. Itse asiassa minua on jokaisessa synnytyksessä kehuttu harvinaisen rauhalliseksi synnyttäjäksi! Tuossa tilassa hormonit tekevät naisesta oikean leijonaemon - ainakin omalla kohdallani. Kokemus oli niin hyvä, että sairaalakammonikin hävisi samantien lähes kokonaan. Nyt lapsia on 4 :). Se hyvänolon tunne, joka valtaa synnytyksen jälkeen on aivan sanoinkuvaamaton!
Sinun kannattaa miettiä, mitä pelkäät synnytyksessä. Jos pelkäät toimenpiteitä, voit toivoa niitä mahdollisimman vähän, jos pelkäät kipua, voit toivoa kaiken mahdollisen kivunlievityksen! Synnytys on kuitenkin vain pieni hetki elämästä!
[/quote]
Pelkään sitä että vauva tulee emättimen kautta maailmaan. Tähän pelkoon auttaa vai sektio.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:32"]
[/quote]
Pelkään sitä että vauva tulee emättimen kautta maailmaan. Tähän pelkoon auttaa vai sektio.
[/quote]
Mutta miksi ihmeessä??? Miten joku voi oikeasti toivoa, että se tulisi mielummin vatsapeitteiden läpi??
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:33"]
Mistä tommonen suhteeton pelko johtuu? Hyväksikäytöstä? Selittäkää...
[/quote]
Itse uskon myös tuohon intuitiiviseen tietoon. Itselläni oli vahva tunne, että jos synnytän alateitse, ei se mene hyvin. Sain osakseni puhetta, että "tuo on pelkoa, jonka voi puhua pois". Onneksi ennen synnytystä sattumalöydöksenä se fyysinen syy löydettiin, jonka vuoksi alatiesynnytys ei olisi tullut onnistumaan. Sektio tehtiin suunnitellusti ja kaikki meni hyvin.
Minulla ainakin kropan "tiedosta" ettei vauva mahdu syntymään. Lantion hajoamisen jälkeen huomattiin, ettei vauva mahdukaan tulemaan, olin pelkopolikäynnin jälkeen suostunut alatiesynnytykseen. Onneksi on kiireellinen- ja hätäsektio olemassa. Seuraava tulikin suunnitellulla sektiolla.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:32"] Podin itse sairaala-ja toimenpidekammoa huonojen kokemusten vuoksi, jopa siinä määrin, että itkin päiväkausia, jos tiesin joutuvani verikokeisiin tms. Sairaaloissa meinasin pyörtyä. Pelkäsin, etten uskalla synnyttää. Mies onneksi kannusti ja rohkaisi ja uskaltauduin tulemaan raskaaksi. Raskauden edetessä ja synnytystilanteessa unohdin pelkoni. Itse asiassa minua on jokaisessa synnytyksessä kehuttu harvinaisen rauhalliseksi synnyttäjäksi! Tuossa tilassa hormonit tekevät naisesta oikean leijonaemon - ainakin omalla kohdallani. Kokemus oli niin hyvä, että sairaalakammonikin hävisi samantien lähes kokonaan. Nyt lapsia on 4 :). Se hyvänolon tunne, joka valtaa synnytyksen jälkeen on aivan sanoinkuvaamaton! Sinun kannattaa miettiä, mitä pelkäät synnytyksessä. Jos pelkäät toimenpiteitä, voit toivoa niitä mahdollisimman vähän, jos pelkäät kipua, voit toivoa kaiken mahdollisen kivunlievityksen! Synnytys on kuitenkin vain pieni hetki elämästä! [/quote] Pelkään sitä että vauva tulee emättimen kautta maailmaan. Tähän pelkoon auttaa vai sektio. [/quote] Mutta miksi ihmeessä??? Miten joku voi oikeasti toivoa, että se tulisi mielummin vatsapeitteiden läpi??
[/quote]
En tiedä. pelko on silti aitoa ja kovaa.
Ilman sarvia ja hampaita sanon, että luonnollinen joskus kovin epäluonnollista tai ainakin sen tuntuista. Ehkä siksi?
Pelottaahan se synnytys varmaan kaikkia, mutta ajattele etta teet lapsesi puolesta kaikkesi ja varmaan vaikka kuolisit joten synnytys harvemmin kuitenkaan siihen johtaa. Joskus pelkojensa kohtaamindn voi olaa hyvaksi ja sen myota vahvistut ihmisena kun voitat pelkosi.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:53"]
Pelottaahan se synnytys varmaan kaikkia, mutta ajattele etta teet lapsesi puolesta kaikkesi ja varmaan vaikka kuolisit joten synnytys harvemmin kuitenkaan siihen johtaa. Joskus pelkojensa kohtaamindn voi olaa hyvaksi ja sen myota vahvistut ihmisena kun voitat pelkosi.
[/quote]
En halua uhrata ainoaa asiaa joka tuottaa minulle nautintoa, seksuaalisuutta. Siksi valitsin sektion.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 08:37"]
Tyhmää ap:lta sanoa, ettei muka pysty alatiesynnytykseen. Kyllä siihen vaan pystyy, kun supistukset alkaa niin se on menoa ja luonto hoitaa loput.
[/quote]
En pysty henkisesti. En vain pysty käymään läpi alatiesynnytystä. En pelkää kipua, vaan nimenomaan itse synnytystä. Ahdistaa. AP
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 08:37"]
Tyhmää ap:lta sanoa, ettei muka pysty alatiesynnytykseen. Kyllä siihen vaan pystyy, kun supistukset alkaa niin se on menoa ja luonto hoitaa loput.
[/quote]
Itse en pystynyt. Synntys alkoi ja sain todella kovan paniikkikohtauksen. Olin valmis tappamaan itseni, mutta onneksi lääkäri myönsi sektion. Ei olisi alakautta tullut.
On väärin että vahinkoraskauksissa naiset ajetaan abortteihin sen sijaa, että voisvat synnyttää sillä tavalla kun haluavat.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:53"]
[/quote]
En halua uhrata ainoaa asiaa joka tuottaa minulle nautintoa, seksuaalisuutta. Siksi valitsin sektion.
[/quote]
Sama juttu, itse synnytän myös sektiolla, koska en halua ottaa riskiä että yhdyntä ei olisi enää nautinnollista.
Tuo entinen sairaalakammoinen tässä vielä... Harvemmin kyky nauttia seksistä menee synnytyksen vuoksi! Ja tämän sanon neljän lapsen jälkeen :)!
Tässä imetän vastasyntynyttäni, kolmatta lastani. Suurempaa onnea kuin omat lapset ei voi olla.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:08"]Älä hyvä ihminen nyt murhaa lastasi pelkosi vuoksi. Synnytyksen voi tehdä halutessaan helpommaksi (googlaa) ja sektionkin saa halutessaan vaikka yksityiseltä lääkäriltä, jos julkisen tädit eivät suostu auttamaan.
[/quote]
Abortti keskeyttää ALKION kehittymisen....