Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

abortti synnytyspelon takia

Vierailija
23.10.2014 |

pelkään niin paljon synnytystä että abortti tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta koska lääkärit eivät alkuraskauden aikaan lupaa sektiota. Pelkään todella paljon alatiesynnytystä, olen päivittäin ahdistunut, en tiedä miten jakan loppuun asti. Abortti tuntuu kuitenkin väärältä, en miettisi sitä hetkeäkään jos sektio olisi varmasti taattu.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, pelkopoli on hieno keksintö <3 Eka synnytykseni oli helvetti, toinen meni ok, kiitos pelkopolin. Voimia ja iloa raskauteesi, AP.

Vierailija
22/77 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla on oikeus sektioon ja sen varmasti saat, sitä päätöstä ei vaan voi tehdä vasta kun synnytystapa-arviossa joka on joskus viikon 30 jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:09"]Iltapäivälehdissä hyvää materiaalia:'D
[/quote]

Joo, ihan samaa mieltä. Miksi keskustella lääkärin kanssa turhaan, kun voi liimaa-leikkaa-askarrella itselleen iltapäivälehdistä väitöskirjan? Ei millään pahalla, mutta kertoo kyllä älykkyydestä aika paljon... Mulle on periaatteessa ihan sama, miten nää keissit haluaa itse synnyttää, mutta harmittaa kun levittävät ihan tyhmästi ja turhaa synnytyspelkoa netissä. Ja ihannoivat sektiota... Näkisivätpä joskus oikeat komplikaatiot... Olisivat salissa, kun vuotoa ei saada tyrehtymään, juttelisivat äidille, jonka kohtu on jouduttu poistamaan, tai äidille, joka makaa viikkotolkulla lapsivuoteella kuumeessa ja haava auki tulehtuneena tai tiedostaisivat riskit seuraavaan raskauteen jne.

Vierailija
24/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:08"]MuN esikoinen syntyi sektiolla kun olis pylly edellä syntynyt ja mun mittojen perusteella en saanut edes kokeilla alateitse. Sektio oli JÄRKYTTÄVÄ! mm epiduraaliletku oli taittunut ja lääkitys muutenkin epäonnistui, maha oli kuin tulessa yli 6h ja en muista syntymästä mitään. 9kk meni kipujen kanssa.

Toinen lapsi syntyi alateitse 36h jälkeen, ja oli kuulemma hirveä synnytys ja isot repeämät, muistan vaatineeni et ihan mitä tahansa, vain vauvan hädän takia saa leikata! Kokemus alasynnytyksestä on silti 1000 000 kertaaparempi kuin sektiosta! kivut oli poissa jo seuraavana päivänä :) sektio ole pakokeino kivusta.

Jos joskus vielä synnytän niin toivottavasti alakautta ehdottomasti!
[/quote]

Suurin osa synnytyspelkoisista pelkää aivan jotain muuta kuin kipua. Mä en tajua miksi se kipu pitää tähän aina vetää mukaan, kaikki kyllä tajuaa että myös Sektio aiheuttaa kipuja.

Vierailija
25/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:44"]

Suurin osa synnytyspelkoisista pelkää aivan jotain muuta kuin kipua. Mä en tajua miksi se kipu pitää tähän aina vetää mukaan, kaikki kyllä tajuaa että myös Sektio aiheuttaa kipuja.

[/quote]

Mitä oikein pelätään?

- Lapsen vammautumista? Sama pelko on läsnä jokaisessa päivässä lapsen (ja aikuisen) elämässä. Kaadut pahasti ja halvaannut tai lapsi jää auton alle; ihan yhtä lailla vammautuminen voi sattua tavallisena päivänä.

- Kontrollinmenetystä? Niin, elämää ei pysty kontrolloimaan muutenkaan. Jos synnytyskontrollinpuutteen pystyykin vaihtamaan suunniteltuun sektioon, niin ihan kaikkea elämässä ei voi määrätä/kontrolloida. 

- Oman ruumiin vaurioita/seksielämän muutoksia? Jos haluaa lapsen, niin tämä riski on olemassa

- Uusi, outo ja tuntematon, jota ei voi harjoitella? Elämä on

Vierailija
26/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:08"]Älä hyvä ihminen nyt murhaa lastasi pelkosi vuoksi. Synnytyksen voi tehdä halutessaan helpommaksi (googlaa) ja sektionkin saa halutessaan vaikka yksityiseltä lääkäriltä, jos julkisen tädit eivät suostu auttamaan. [/quote] Mitkä julkisen TÄDIT? Jos tarkoitat neuvolan terv.hoit.niin hän ei sektioon voi vaikuttaa. Yksityistä gynekologiako kenties tarkoitit? [/quote] Ai niin, unohtui mainita: toimin terv.hoitajana äitiysneuvolassa mutten ole kenenkään täti. Eikä asiakkaillani ole raskausMASUA. T. 8

[/quote]

Hanki apua, please...

Vierailija
27/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:54"]

[/quote]

Mitä oikein pelätään?

- Lapsen vammautumista? Sama pelko on läsnä jokaisessa päivässä lapsen (ja aikuisen) elämässä. Kaadut pahasti ja halvaannut tai lapsi jää auton alle; ihan yhtä lailla vammautuminen voi sattua tavallisena päivänä.

- Kontrollinmenetystä? Niin, elämää ei pysty kontrolloimaan muutenkaan. Jos synnytyskontrollinpuutteen pystyykin vaihtamaan suunniteltuun sektioon, niin ihan kaikkea elämässä ei voi määrätä/kontrolloida. 

- Oman ruumiin vaurioita/seksielämän muutoksia? Jos haluaa lapsen, niin tämä riski on olemassa

[/quote]

Niin mutta tajua jo, ap ei varsinaisesti halua lasta, hän vaan miettii ettei voisi tehdä aborttia. Seksielämän muutokset ja se että yhdyntä ei tunnu enää miltään synnytyksen jälkeen tottakai pelottavat ja ovat varsin kova hinta lapsen saamisesta. Luuletko että mehet kävisivät läpi operaatiota jonka johdosta he menettäisivät yhdynnästä tuntevansa hyvänolon? Eivät tietenkään. Jos miehet synnyttäisivät, kaikkki lapse syntyisivät sektiolla.

Vierailija
28/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 08:37"]

Tyhmää ap:lta sanoa, ettei muka pysty alatiesynnytykseen. Kyllä siihen vaan pystyy, kun supistukset alkaa niin se on menoa ja luonto hoitaa loput.

[/quote]

Ai ponnistaa ei tarvitse? Ei se lapsi sieltä varmaan kuule väkisin ulos tule, äidin on tehtävä siinä helvetisti töitä. Lisäksi äidin on oltava paikalla kun kaikki tuo tapahtuu, avautumisvaihe jne. Ei saa esim. pyörtyä kivusta tai pelosta ja jäädä tajuttomaksi ja sitten luonto hoitaa loput. Eli se ei ole mitään sivustakatsojan hommaa! Ootpa taas oikea idiootti.

Vierailija
29/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:54"]

[/quote]

Mitä oikein pelätään?

[/quote]

Miksi et listannut kipua? Tahallinen unohdus? Se oli ainakin mulla pelon syy. Kipukokemus voi vammauttaa henkisesti, tiesitkö sen? Mutta elämä vain on, ei mitään hätää. Et taida olla kärsinyt kovasti ikinä?

Vierailija
30/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:33"]

29:lle olisi tehnyt erittäin hyvää synnyttää alakautta ja huomata että hän olisi selvinnyt siitä ja sen voimalla olisi selvinnyt elämästä jatkossakin huomattavasti paremmin.

Synnytys on kamalaa mutta voimaannuttava kokemus!

[/quote]

Mulle ei ainakaan käynyt noin, vaikka hirveästä etukäteispelosta huolimatta synnytykset sujuivat hyvin. Ei ole sen kummempi ole elämästä kuin sitä ennenkään. Mulle on tavallaan sattunut pahempaakin kuin synnytys, ehkä siksi. 

Vierailija
31/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole sen kummempi tunne elämästä, piti sanoa.

59

Vierailija
32/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suurin osa ei kerran pelkää kipua vaan jotain muuta niin miksi erikseen pitäisi vielä listata että kipua pelätään? 

Vierailija
33/77 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:12"]

Jos suurin osa ei kerran pelkää kipua vaan jotain muuta niin miksi erikseen pitäisi vielä listata että kipua pelätään? 

[/quote]

Koska silti moni pelkää kipua ja osa pelkää sitä eniten. Kuten minä. Tuskin oon ainut. Mutta en lukenut koko ketjua, ennen kuin laitoin mielipiteeni ketjuun, nyt ymmärrän, että lainaamani kirjoittaja ei nähnyt sitä tarpeelliseksi tässä ketjussa mainita.

Vierailija
34/77 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tuo lääkärille niin varmasti lupaa sektion, tai ensiksi tietysti ajan pelkopolille.

Vierailija
35/77 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä sen sektion saat.
Ellet synnytä matkalla sairaalaan.

Vierailija
36/77 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen nyt murhaa lastasi pelkosi vuoksi. Synnytyksen voi tehdä halutessaan helpommaksi (googlaa) ja sektionkin saa halutessaan vaikka yksityiseltä lääkäriltä, jos julkisen tädit eivät suostu auttamaan.

Vierailija
37/77 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet hankkiutunut raskaaksi jos pelko on tuota luokkaa?

Vierailija
38/77 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä tarvitse sitä sektiolupaa vielä. Nyt vaan pyydät aikaisen pelkopolikäynnin, koska pelko on jo nyt kova. Yhdessä ammattilaisten kanssa sitten avaatte sitä pelkoa ja käsittelette sitä. Jos tämän jälkeen raskauden loppupuolella sektio tuntuu juuri sinulle paremmalta synnytystavalta, niin silloin sen kyllä saat, aivan varmasti. Pointti on vaan saada oikeaa tietoa ja käsitellä tunteitasi, jotta saadaan sinulle lopulta positiivinen synnytyskokemus. Älä lähde taistelemaan, vaan puhu hyvin avoimesti tunteistasi - hyödyt siitä vain itse! Sektio ei ole automaattisesti paras vaihtoehto pelkoiselle, vaikka se aluksi siltä tuntuisikin. Jos siihen kuitenkin lopulta päädyt, niin sen kuitenkin saat. Ei jankkaamalla, vaan keskustelemalla. Tsemppiä! 

Vierailija
39/77 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:10"]

Miksi olet hankkiutunut raskaaksi jos pelko on tuota luokkaa?

[/quote]

En olekaan hankkitunut. Ehkäisy ollut aina käytössä. AP

Vierailija
40/77 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:08"]Älä hyvä ihminen nyt murhaa lastasi pelkosi vuoksi. Synnytyksen voi tehdä halutessaan helpommaksi (googlaa) ja sektionkin saa halutessaan vaikka yksityiseltä lääkäriltä, jos julkisen tädit eivät suostu auttamaan.
[/quote]

Mitkä julkisen TÄDIT? Jos tarkoitat neuvolan terv.hoit.niin hän ei sektioon voi vaikuttaa.

Yksityistä gynekologiako kenties tarkoitit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi